Amerikaans buffet tips gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 31 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    As zaterdag hebben wij een familiedag. We gaan met z'n allen een Amerikaans buffet opzetten.
    Iedereen moet iets meenemen qua eten. We moeten een hoofdgerecht en een nagerecht meenemen.
    We moeten de hoeveelheid aanhouden met hoeveel personen je kom + 1. Wij zijn met z'n 4e en moeten dus voor 5 personen meenemen.

Er is mogelijkheid om iets op te warmen. Niet invriezen want wij moeten een eind rijden.

Wie heeft er een leuke tip om te maken qua hoofdgerecht?
    Niet al te moeilijk en makkelijk mee te nemen?

Nagerecht ga ik dan een leuk toetje maken maar als je daar ook leuke tip voor heb dan hoor ik het graag!

Liefs!

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn ervaring met Amerikaanse buffetten is dat veel mensen een salade meebrengen. Dat kan een groene salade zijn, maar ook een pastasalade.
    Ik kijk ook naar wat wij lekker vinden. Want mijn kinderen houden echt niet van salades, dus neem ik meestal iets mee wat ze lekker vinden. De laatste keer heb ik een grote stapel pannenkoeken meegenomen. Niet heel culinair, maar ze vonden goed aftrek.
    Soep is ook altijd lekker, maar hoort misschien meer bij de voorgerechten.

Als nagerecht kun je een lekkere fruitsalade maken. Of kleine kwarktaartjes in een glaasje. Kunnen ze uitlepelen. Of hangop met vruchten. Die hangop is helemaal lekker als je daar nog opgeklopte slagroom en wat (vanille)suiker door roert.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Als nagerecht vind ik monchou of kwart taartjes in kleine glaasjes wel heel erg leuk

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nagerecht erg leuk!! Ik kan misschien ook gewoon klein puntjes snijden en dan op een bordje? want moet zo min mogelijk servies zijn.

Salade dacht ik ook aan. Maar lastig als iedereen salade meeneemt idd.
    Pannekoeken neemt iemand anders wel mee.
    Bedankt sowieso voor je tip.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Een quiche is makkelijk mee te nemen en sommigen zijn ook prima koud te eten. Of bladerdeegflapjes met champignons en kruidenkaas erin. Filodeegflapjes met groenten en geitenkaas. Haha, ben vandaag van de deeg en flapjes gerechten, ga ik ook maar maken vanavond denk ik :p.
    Je zegt er is mogelijkheid om op te warmen, ook om warm te houden daarna? Want dan kun je bijna alles maken natuurlijk. Anders zou ik kijken naar iets wat koud/lauw ook nog lekker is.

Ik ben zelf niet zo van de echte toetjes zelf maken, dus zou zelf brownies maken ofzo.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik denk niet dat er gelegenheid is om het warm te houden.. Dus je ben erg beperkt..

Bedankt voor je tip

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Wraps met kip of zalm, sla en kruidenkaas deze kan je van te voren maken.

Toetje:
    Fruitsalade in een grote kom
    Brownie
    Appeltaart met slagroom

8. Grietjenb

Natuurlijk kun je kleine puntjes snijden. Maar bij Blokker, xenos ed. kun je ook plastic glaasjes kopen en daar de kwarktaart in doen. Die gooi je daarna gewoon weg.

9. Grietjenb

Misschien heb je een schotelwarmer? Of kun je die van iemand lenen....

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Hebben wij inderdaad ook gedaan. Van die wegwerp wijnglaasjes, zag er heel gezellig uit

11. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Spare ribs burritos mini hamburgertjes die allemaal in kleine variant staat leuk en eet lekker weg

12. Manque

Manque Niet meer actief

Maiskolven zijn makkelijk op te warmen en te eten zonder servies. Hotdogs met allerlei toppings (zuurkool, avocado, tomatenblokjes, mosterd) zijn ook met de hand te eten en makkelijk neer te zetten.

13. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Nachochips met guacamole en kaas, kleine dikke pannekoeken, pizza?

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Op tv zie ik vaak iets met aardappepen. Zoals puree? Of een schotel.

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ik ga toevallig voor zondag pulled pork maken met een bbq-rub en daar bij homemade bbq-saus op basis van ketchup en cola. En dan op broodjes met een coleslaw erbij. En dat kan je evt ook met kip doen.

Meca vindt dit leuk.
  16. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Wilde zeggen pulled pork of chicken :) je bent mij net voor!

Adje vindt dit leuk.
  17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48

Dankje!! Die wraps die ga ik doen denk ik ;) We zijn echt met 20 gezinnen ongeveer dus we moeten allemaal 1 hoofd gerecht en 1 na gerecht meenemen. Dus ik moet niet extra mee gaan nemen. Bedankt voor je lekkere tips!

esklessebes vindt dit leuk.
  18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor je tip! Ga ik doen!
    Kwarktaart is het he? Of kwark?

19. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014