Enkele dagen terug, ik was boven, vriendlief met dochtertje beneden. en ik bedacht me dat ik nog een was moest uithangen, en nieuwe was aanzetten, droger leeghalen en opvouwen. genoeg werk dus.. en ik roep dus naar beneden: Red je het even met haar? "waarom?" "dan kan ik de was doen" zo gezegt zo gedaan, ik heb de eerste 2 items op het wasrek, en ik struikel bijna over dochtertje, want meneer heeft haar bij mij gedropt zodat hij óók klusjes in huis kan doen Super fijn dat hij eindelijk de lamp in de kast repareerde, de box netjes opborg, de traphek monteerde etc... maar echt, op dat moment?!? en dan ook nog de opmerking maken waarom er een berg was op het bed lag dat niet opgevouwen was mijn blik zei genoeg, toen nam hij d'r toch maar weer mee naar beneden.. en kon ik eindelijk even de was doen Ik weet het... ik mag niet klagen.. HIJ DOET TENMINSTE DE KLUSJES! (op zulke momenten..)
Nee niet herkenbaar Haha. Man is hier echt een huispapa, hoef hem nooit iets te vragen, doet alles.. besef me vaak genoeg hoe weinig ik het waardeer omdat ik het als normaal zie. Terwijl ik in Mn omgeving en hier op zp altijd hele andere verhalen hoor/lees over mannen.
Niet herkenbaar. Ik hoef niet eens te vragen of het lukt met de kinderen. Hij ziet dat ik de was aan het doen ben dan verzorgt hij de kinderen vanzelf. Hij zou ook nooit zeggen dat het een rommel is of dat de afwas er nog staat. Vandaag zelfs app ik dat ik helemaal kapot ben en dat het een super rommel is thuis, (6 uur slaap, een 3 jarige stuiterbal en een 4 weken oude baby is ff wennen ) en hij zegt; laat alles maar liggen en ik doe vnvd de avond fles wel. Ik ben echt gezegend met zon man.
Lijkt mij een prima deal. Ik was naar beneden gegaan en had onder het genot van een kop koffie met kind gekeken naar alle klussen die gedaan werden. Als hij ineens de drang voelt om dat soort dingen te doen, graag! Dan komt die was over een uurtje wel. Mag hii daarna op de kleine letten. Maar wat je vraag betreft, man kan prima op de kinderen letten. Zou het ook gek vinden als dat niet zo was, ze zijn net zoveel van hem toch? Ik vind het heerlijk om even als een tornado door het huis te gaan terwijl hij op de bank zit met de kinderen. Allemaal blij
hier ook niet herkenbaar: oke, mijn man is niet van de klusjes, maar als ik dingen wil doen, gaat hij met de kinderen naar de speeltuin, of haalt boodschappen met ze, dat ik even mijn gang kan gaan.
Oh heel herkenbaar.. ik moet alle taken doen met kinderen er bij.. En als hij iets moet doen, wordt er verwacht dat ik op de kinderen let. Daarbij moet ik hem letterlijk dingen vragen mbt de zorg van de kinderen. Zelfs de simpelste dingen. Anders zegt hij"daar had ik niet aan gedacht, of was niet in me opgekomen" erger me daar nog steeds wel eens Aan, maar nu vraag ik gewoon of hij dingen wil doen, hij "ziet" zo'n dingen schijnbaar niet. Al lijkt het dan eerder gemakzucht. Dus hem letterlijk dingen vragen scheelt een hoop frustratie. Laatst had iemand hier nog een artikel over op zp gezet. Over de verdeling en mentale draaglast. Dat was zo herkenbaar!!!
Mijn man is nu ook al een tijdje druk in en om het huis maar ik ga onze dreumes echt niet continu bij me houden. Ze loopt mij ook de hele dag voor m'n benen als ik zelf thuis bezig ben. Ik ben dus allang blij als ze papa even interessanter vind dan mij. vervelend vind ie het gelukkig ook niet, hij snapt wel dat ze het allemaal graag van dichtbij wil zien en dat een dreumes gewoon graag in de weg loopt
Het is wel een beetje herkenbaar ja, maar vooral uit goede bedoeling. Hij wil dan ook iets doen en snapt dan niet dat op de kinderen letten dan genoeg is zodat ik ook even mijn handen vrij heb. Hij vergeet gerust dat ze nog tanden moeten poetsen, drinken krijgen of een schone luier. Niet uit onwil, maar omdat hij met zijn gedachten al bij zijn "eigen" klusje zit.
Niet echt herkenbaar. Man denkt alleen dat je een baby gewoon in zn bed kan leggen als hij klaar wakker is en dan zichzelf vermaakt of gewoon in slaapt valt. Helaas werkt dat niet helemaal zo en daar is hij inmiddels achter. En vaak is hij als ik zeg, ga even dit doen, dat hij zegt oh doe ik wel even. Nou prima, blijf ik zitten
Ik heb gelukkig een man die veel doet in het huishouden, zonder dat ik hem erom vraag. Nu ik zwanger ben moet ik hem juist afremmen, het liefst ontneemt hij mij nu zoveel mogelijk.
Ja jij telt niet mee. Maar herkenbaar, alleen niet eens zozeer dat hij dan spontaan klusjes gaat doen. Hij werkt hard hoor en nu in ons nieuwe huis ook. Maar ik zou het ook wel eens fijn vinden om even 10 minuten niks te doen, of dat hij ook even iets doet. Ah ja, een vrouw mag dromen
Als papa is het echt een topper. Hij red zich wel zodat ik ook mijn gang kan gaan. Nu is mijn zoon al ouder, dus als ik de was doe o.i.d dan komt hij wel naar boven om mije gezelschap te houden. Mijn man is niet zo van de klusjes, maar daar heb ik inmiddels een tactiek voor. Spullen die je niet opruimt, ruim ik op. Kun je het niet vinden? Pech dan moet je je zooi maar opruimen of ik gooi het gewoon weg als ik het een aantal keer heb gevraagd. Als ik wil dat hij iets doet dan gebeurt het wel, maar wel eerst met maanden uitstel. Dus op een gegeven moment start ik zelf en dan neemt hij het wel over. Nu moet ik wel zeggen dat hij de afgelopen periodes 60 uur per week werkt, dus wel snap dat hij ook behoefte heeft aan een off day.
ik vroeg vooral de 'red je t ff' omdat ze mij anders gaan zoeken (is mama door t toilet gezakt??) Maarja, ik wilde gewoon even rustig zonder baby/dreumes die de stapels omgooit de was vouwen Misschien moet ik voortaan vaker rond 19:00 uur zeggen 'ik ga even de was vouwen/strijken/opruimen/omgooien, wie weet wat voor klusjes er gedaan gaan worden in huis dat voornamelijk met schroeven, accutol en spijkers te maken heeft
@mam1991 fijn dat het al zo gebeurd keep him close @birds86 lief zo'n man, en ik kan me voorstellen dat t bikkelen is met baby en dan ook nog een kleine druktemaker goede nachtrust gewenst! @Regina88 ik was allang blij dat ik aan de was dacht.. Haha nog wat late zwangerschaps dementie misschien En hij kan prima alleen met d'r zijn hoor, maar als ik er ben heeft hij blijkbaar meer behoefte om zelf nuttig te zijn, alleen verwacht hij wel dat ik al de hele dag de rest heb gedaan ofzo? Misschien de volgende keer op de bank met drankje zitten!
Herkenbaar. Mijn man kan prima alleen met de kleine zijn. Maar even opletten omdat ik iets moet doen kan hij ineens niet. Hij moet vaak dan ineens even wat doen en waarom? Geeen idee. Nu ik veel werk is hij veel met de kleine dus hij kan het prima
Haha ik heb dat ook nog steeds met mijn mommybrain. Ik heb ook al aardig wat keren de was opnieuw moeten laten draaien omdat ik er s ochtends achter kwam dat er nog een was inzat of dat we samen om 23.30 nog een wasje ophangen Maar je hebt maar 2 handen dus het is natuurlijk niet eerlijk dat dat verwacht wordt. Goed idee maar slechte timing van hem zullen we maar zeggen
Dit inderdaad! Hij is echt een topper met de kinderen, sinds ik weer aan het werk ben ziet hij ook in 'hoe veel' werk het is omdat hij ook 3 ochtenden alleen met hen is... maar oh wee als we samen thuis zijn en ik moet even wat doen "ja uhh ik moest net even douchen/roken/scheren/aankleden/koffie drinken/poepen"
Hier hetzelfde! Hij zou zelfs met mij even overleggen wanneer het handig is als hij zijn klusjes doet. We stemmen dat een beetje op elkaar af. Communicatie dus!! Ik zou trouwens niet boos zijn als mn dochter bij me is met was ophangen, die keuvelt wel lekker mee op zolder. Minder gevaarlijk dan met de klusjes die je man moest doen. Dit soort gedoe hebben wij echt nooit gelukkig. Vriend doet miss nog wel meer in huis dan ik. Doordeweeks doe ik alles alleen met Dafne, dus in het weekend haalt hij dat ruimschoots in.
Ja herkenbaar hoor. Ik doe alles met een dikke buik + 1 jarige. Hij "vergeet" makkelijk een voeding of als onze dochter even te druk is en ik kook: neem jij haar even. Maar ja hij werkt wel weer van 0500 tot 1800 en ik lig nu lekker ff op bed