http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=224415 Ze hobbelen wel weer lekker achter de feiten aan zeg, alsof dit opeens uit de lucht komt vallen. Willen ze er nu eens wat aan gaan doen.
Dat is wel maf hoor. We hebben hier een stagiaire gehad, maar die wilde na de opleiding tot kraamverzorgende toch iets anders gaan doen, want ze had echt weinig kans dat ze vast inkomen zou hebben. Omdat hier zo weinig babietjes zijn. Ik snap het ook wel, er wordt zo gerommeld met contracten, het is (begreep ik van de kraamhulp) ook bijna onmogelijk om ergens een vast contract met een gegarandeerd aantal uren te krijgen. Dat is natuurlijk ook niet echt leuk als je zelf ook een huis, kinderen en andere verplichtingen hebt... Zou ook gaan voor iets vasters denk ik.
Ja, mijn kraamverzorgster vertelde dat ze ook nog een schoonmaakbaantje er bij heeft. Omdat het salaris zo laag is, dat er nauwelijks van is rond te komen hier in de Randstad. Vind ik toch wel vreemd; als kraamverzorgster heb je toch best een verantwoording met de zorg voor moeder en kind, je bent het aanspreekpunt voor de verloskundige en signaleert als dingen met baby en/of moeder niet goed gaan. Dan zou het beroep qua salaris toch wel aantrekkelijker moeten kunnen.
ik zelf ben kraamverzorgende sinds ruim 1,5 jaar. Maar ik vind het salaris niet laag hoor, ik woon zelf in een eengezinskoophuis, en kan gewoon rondkomen... en kan daarbij ook nog leuke dingen doen majah ik snap de 'oud' kraamverzorgende wel, het is op het moment niet echt aantrekkelijk om in de kraamzorg te werken. Ik ben al blij dat ik een vast contract heb gekregen, met een schappelijk aantal uren p/w. Maar in dat geval ben je een uitzondering. Ze kunnen je geen groot contract meer aanbieden omdat de zorguren van 64 naar 49 zijn gegaan...
ik hoor best vaak dat mensen klagen over een "laag" inkomen, bij verschillende beroepen, tot je hoort wat ze echt verdienen. maar goed dat het iedereen vrij staat een carriereswitch te maken.