quinny zapp?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mexico, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Heeft iemand een quinny zapp zo ja wat zijn je ervaringen daarmee? En kan hij in meerdere standen? We krijgen hem namelijk en wil wel weten of we er goed aan doen.


    xxx
     
  2. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik wilde hem eerst gaan kopen maar het nadeel is dat de zapp alleen een zitstand heeft en dus geen ligstand. Ook kan je bijvoorbeeld je tas er niet aan hangen als die te zwaar is, zapp schijnt dan om te vallen. Zelf heb ik nu een quinny speedi sx besteld. Wel wat duurder maar veel beter.
     
  3. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Maar de speedi is toch echt n wandelwagen ofnie? Want we hebben een bugaboo , en wil deze strax gebruiken als die kleine erin mag zitten. Maarm opa wil een groter kado geven en omdat we alles al hebben zowat hebben we een buggy gevraagd. Andere gewone buggy's vond ik erg onhandig omdat je die echt met 2 handen moet sturen en vaak minder goed rollen zeg maar. Maar ja ik weet het dus niet welke ik moet kiezen...
     
  4. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik denk dat je dan beter een mclaren ofzo kan nemen, die hebben volgens mij ook een ligstand.
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb zelf geen zapp, maar mijn schoonzus wel. Weet dat ze er erg blij mee is. En zij hebben hem er idd bijgenomen omdat ze een grote wagen hebben.

    Je ziet ze overigens echt inmens vaak rijden, niet normaal!

    De bugaboo is trouwens helemaal niet groot! Weet je zeker dat je daar een buggy naast wilt hebben?
     
  6. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb een speedy, en de zapp gekregen als kraamkado van mijn vader!
    Wij gaan veel met het vleigtuig op vakantie, waar we ook een eigen auto hebben en dan is het een ideale buggy omdat de maxicosi erin geklikt kan worden! En hij is zo klein opvouwbaar en in een bijgeleverde tas te proppen dat je hem heel makkelijk het vliegtuig mee in mag nemen!
    Tot Tijn 11 maanden is zal hij niet in de buggy van Zapp mogen, maar tot die tijd gebruiken we hem als maxi cosi wagentje..op vakantie dan he, want normaal zit Tijn zelden in de maxi cosi!
    We hebben hem al getest en het is een lekker wagentje, maar hij is niet heel stabiel hoor! Ik dnek dat je moet kijken waarvoor je een buggy nodig heb! En dan je keuze maken. Voor ons was dit het beste, want thuis gebruiken we gewoon de speedy, en daar straks de wandelwagen ook gewoon van! Maar die is te groot om mee te nemne op vakantie in het vliegtuig.

    kus miek
     
  7. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb ook een Quinny Zapp buggy en vind hem super.

    Via marktplaats heb ik er een mandje voor onder de buggy gekocht. (boodschappenmandje)
    Hij kan helaas niet in ligstand. Tim gaat er nu al een paar maanden in.

    Ik rol dan altijd een handdoek op en die doe ik tussen de beentjes zodat hij er niet in onderuit glijdt. Ik vindt hem super rijden... er licht en idd met 1 hand kan je hem sturen!
     
  8. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb ook een zapp en ben er nog steeds super blij mee...ideale buggy! Moet ik wel zeggen dat Jasper nooit slaapt in de buggy en dus maakt het niet uit dat hij alleen maar in zitstand kan.
     
  9. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    De Zapp bevalt ons prima, maar dat komt omdat hij past bij wat wij nodig hebben. Kijk gewoon goed of hij past in jullie leven.

    Wíj hebben een Zapp gekozen omdat we geen auto hebben. De Zapp kan achterop de fiets en makkelijk de bus in. Verder wonen we in een flat zonder lift en wilden dus de kinderwagen klein kunnen opklappen en makkelijk kunnen tillen. Dat kan héél goed met de Zapp. Véél boodschappen doen is idd lastig met de Zapp want hij wordt idd onstabiel als je iets meer dan een klein plastic zakje aan het stuur hangt... Maar de dagelijkse boodschappen lukt prima, die doe ik gewoon in mijn rugzak, die tevens dienst doet als luiertas ;). Voor de grote weekendboodschappen hebben we een Quinny Y2K 4-wieler in de schuur staan...

    Tica is nog maar klein nu dus we klikken op het moment de maxi-cosi in de Zapp. Gaat ook snel en makkelijk.

    Ik heb slappe gewrichten dus een kinderwagen mag niet te zwaar met sturen. Deze is zo lichtgewicht dat zelfs ik met één hand kan rijden :)
     
  10. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    lizab: ik denk dat ik het verkeerd heb neegezet maar ik ga de bugaboo eerst gebruiken en daarna als de kleine in een buggy mag dan de buggy gebruiken. Ik vind het gewoon handig om er een buggy bij te hebben voor als ik op de fiets ga of even snel een boodschap doen. We hebben nu nog maar een kleine auto en wonen op een appartement. Een nieuwe auto komt er wel en het huis is pas in 2008 klaar vandaar de keus om ook een buggy te willen.
    En bij de zapp leek het mij dat je deze kunt besturen met 1 hand, heb namelijk vaak opgepast en nog en dan hebben ze een buggy goedkopere versie zeg maar nou vervloek dat kreng echt.


    xxx
     
  11. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    wij hebben ook een zapp en ik vind hem super om erbij te hebben!
    hij ligt hier standaard in de auto en neems bijna geen plek ik.
    Hij is snel in en uit te klappen, kortom ideaal!
     
  12. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    als je hem in die tas doet mag je hem dan gewoon meenemen als handbagage? want wij moeste de buggy mee geven met de koffers en mochten hem niet meenemen tot aan het vliegtuig, omdat het geen paraplu-model is.
    maar als je hem dan in de tas mee kunt nemen als handbagage is het probleem ook opgelost natuurlijk
     
  13. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Is dat niet een kwestie van je kind erin zetten tijdens het inchecken? Ik zie normaal altijd dat mensen hun wagen (ongeacht formaat volgens mij) afgeven vlak voordat ze het vliegtuig in gaan. Deze worden volgens mij dan boven op bij de bagage gedaan, maar dan staat hij alweer klaar voordat je het vliegtuig uit gaat.

    Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het laatste jaar vooral zakelijk gevlogen heb, en bij lijnvluchten zie je niet veel buggy's/wagens. Dus weet niet zeker of dat nu nog zo werkt.
     
  14. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    ja is normaal ook inderdaad zo, maar ons werd verteld dat wij hem niet mee mochten nemen tot aan het vliegtuig, omdat het geen paraplu-model is
     
  15. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bij zo'n Zapp heb je toch helemaal geen ruimte voor boodschappen?
    Zelf gaan wij voor de MacLaren. Goede wagen..boodschappen vak en heel licht dus makkelijk mee te nemen op de fiets. EN....hij heeft meerdere standen, zo ook de ligstand!
     
  16. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Mocht je voor het model een zapp willen dan zou ik persoonlijk een x-adverture vibe nemen. Model is hetzelfde als de zapp maar hier zit wel een ligstand op.
    Overgens ga ik persoonlijk voor een "normale" buggy, hoogst waarschijnlijk een macclaren
     
  17. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @babs:
    volgens mij mag je hem gewoon meenemen tot de gate. En dan doen hun hem net als alle andere buggy's bij de bagage. Kwa afmeting mag hij volgens mij net als handbagage(in de tas dan), kwa gewicht is hij officieel een halve kilo te zwaar, maar wij gebruiken hem zonder buggyzak!. Ik denk dat ze bij inchecken dan gewoon niet geweten hebben hoe klein de Zapp opgeklapt is. En mocht het zo zijn dat het niet kan(lijkt me vreemd want heb ze al meerdere keren gezien, en vind hem kleiner dan een paraplubuggy!) dan gaat de buggy gewoon mee met de koffers hoor, geen probleem, hoppa opvouwen en in de tas en hij beschadigt ook nie(daarom wilde ik mijn grote speedy niet het vliegtuig mee in nemen, dat wordt gooi en smijtwerk bij de bagage en daar vind ik die wagen net iets te duur voor!)!
     

Deel Deze Pagina