Mensen met verstand belastingdienst? :)

Discussie in 'De lounge' gestart door Noelle85, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Als je inkomen in 2014 hebt gemaakt, maar deze wordt in 2015 uitbetaald, geld deze dan alsnog voor de aangifte van 2014, of wordt dit meegerekend voor 2015?

Was net te laat met bellen! :$:(

Alvast bedankt!

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Meetellen voor 2014. Maakt niet uit wanneerje het krijgt maar wanneer je het verdiend

3. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hmm bovenstaande lijkt me niet juist, aangezien de belastingdienst het dus anders bij ons gedaan heeft. ...

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Het gaat erom wanneer je de omzet hebt gemaakt en niet wanneer het geldbinnen komt. Omzet verantwoord je als het gemaakt is. Dit alles geld niet wanneer er met een kasstelsel gewerkt wordt maar dit komt niet heel vaak voor. Weet op zich wel waar ik het over heb. Werk op accountants kantoor

5. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Gaat het om omzet? Of Loon uit werk?

6. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.133
    205
    63
    Als het om loon/uitkering gaat word dit meegenomen in het inkomen van 2015

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik beweer ook niet dat je niet weet waar je t over hebt alleen mijn ervaring is dat belastingdienst in geval van loon uit werk (wat ik concludeer maar wellicht niet terecht) het jaar van uitbetaling pakt voor je verzamelinkomen.

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Zal even kort de situatie uitleggen:

Mijn vriend werkte voor een bedrijf, wat is september failliet is gegaan. Hij heeft tot december een faillissementsuitkering gehad. Alleen zijn vakantiegeld en vakantiedagen moeten uiteraard ook uitbetaald worden.

Nu zijn deze dus afgelopen week uitbetaald. Het probleem is nu, dat hierdoor zijn inkomen te hoog wordt, en wij straks ineens een smak belastinggeld terug moeten gaan betalen. Als het vakantiegeld en- uren niet nu uitbetaald zou worden, maar in januari zoals het UWV had aangegeven, zou het dan wel meegerekend worden voor 2015, of ook nog steeds voor 2014?

Zijn contract zou tot januari hebben gelopen, dus anders hij dat geld nooit dit jaar ontvangen (en hadden wij niet boven de grens uitgekomen en hoeven we niet straks zo veel terug te betalen :().

Ook hebben ze hem niet de mogelijkheid gegeven om zijn vakantie uren op te nemen, want zoals het er nu naar uit ziet, gaat dat vakantiegeld ons het dubbele kosten van wat het oplevert!

Het is gewoon een hele frustrerende situatie, want zonder de toeslagen hadden we het echt niet gered, omdat vriend 2 maanden moest wachten op de eerste betaling en we anders die periode niet konden overbruggen. Dus we proberen nu een beetje uit te zoeken, hoe we hier uit kunnen komen. Want dankzij die *piep* van een baas, hebben wij straks ineens een schuld die er anders niet geweest zou zijn :(

9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Sorry beetje gekke dag gisteren dus beetje felle reactie. Maar had inderdaad niet goed gelezen dat het loon uit werk zou kunnen zijn.

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dit hoort bij 2015. Je krijgt die nabetaling in 2015 en dit komt ook op je jaaropgave van 2015 te staan. Uiteindelijk draait het om de jaaropgave maar dit zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet gaan aanpassen.

* Het gaat er niet om wanneer je het verdient, heb zelf ook weleens een jaar later een nabetaling gehad over gewerkte uren van een jaar daarvoor. Deze konden ook beslist niet meetellen over het jaar waarin ik die uren daadwerkelijk had gewerkt.

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Als ze het nu nog uitbetaald hebben geld het voor 2014 als ze dat in 2015 hadden gedaan geld het voor 2015

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    In jullie geval is het gewoon inkomen in 2014. Als het in januari uitbetaald was, dan had het wel tot het loon van 2015 behoord. Echt balen idd als je daardoor nu teveel toeslagen hebt ontvangen.
    Gelukkig mag je toeslagen in 24 maanden terugbetalen, dus je kunt de pijn een beetje spreiden.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb soort gelijk meegemaakt en telt mee voor dit jaar.
    December bedrijf failliet, net na kerst faillissementuitkering, vakantiegeld etc. Dus ook geld voor januari en geld wat ik eigenlijk pas in mei ( vakantiegeld) zou krijgen . Hierdoor had ik zo'n 2000 te veel verdient en kon wel wat toeslag hierdoor terug betalen. Ik had partime inkomen maar telde dus wel mee als loon in jaar dat het uitbetaald wordt

14. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Toevallig heeft mijn man hetzelfde gehad met een van de werknemers van het bedrijf waar hij werkte.
    Helaas telt dit voor 2014 mee, echter heeft mijn man toen aan de curator gevraagd of het voor deze persoon later uitbetaald kon worden anders moest diegene ook geld terugbetalen.
    De curator zou het opschrijven, maar of het ook daadwerkelijk zo gebeurd. Geen idee. Maar jullie hebben het al uitbetaald gekregen dus kan je er volgens mij niks meer aan doen helaas.

Deel Deze Pagina