Wij vieren het dit jaar voor de tweede keer op vakantie, zonder verdere familie of vrienden in de buurt. Vorig jaar hadden we het hele spul wakker gemaakt en meegenomen naar buiten om vuurwerk te kijken. Maar dat viel nogal tegen en de kinderen waren heel humeurig en moe, dus het was niet zo'n succes. Dit jaar gaan we eerder op de avond misschien naar een van de grote hotels in de buurt voor wat animatie of een leuke show en daarna gewoon naar bed. Niet meer dat gesjouw midden in de nacht in elk geval. Als we thuis zouden zijn zou ik ze ook gewoon laten slapen, als ze niet vanzelf wakker werden, denk ik.
Ik zou 'm zeker wakker maken! Hier is hij ook altijd wakker om 12 uur. De afgelopen jaren is hij ook gewoon wakker gebleven, in plaats van eerst naar bed gegaan. Hij trekt dat prima, zonder chagrijnig te worden, anders zouden we dat niet doen uiteraard. De volgende ochtend slaapt hij heerlijk uit
geen van beide kinders zijn wakker geworden, en ik maak ze ook niet wakker. . dan denk ik dat ze gelijk humeurig zijn... dus nee.. als ze wakker worden is het leuk natuurlijk
Ik laat ze lekker slapen (1.5 jr en 3.5 jr) Maar denk dat ze wel zelf wakker worden van alle herrie hier 😉
Ze is tot nog toe elke keer wakker geworden in paniek, vlak nadat het vuurwerk begon. Dus ik denk dat ik haar nu een kwartiertje van tevoren wakker maak zodat ze niet in paniek wakker wordt. Ze is ruim 2,5.
De oudste (3,5) maken we wakker, vorig jaar werd ze zelf wakker en is ze zelf mee naar buiten geweest en sterretjes aangestoken, vond ze prachtig. Jongste (1,5) laten we liggen, hopelijk slaapt ze door.
Eerst liet ik ze altijd gewoon slapen, de afgelopen 2 jaar heb ik gevraagd of ik ze wakker moest maken maar dat wilden ze niet . Dit jaar gaf Eva aan van wel, als het vuurwerk goed te zien is tenminste. Ik vind met kleine kinderen naar buiten gaan niet verantwoord eigenlijk. Eva was eind 2007 met oud en nieuw wel wakker trouwens, ze was toen 1 dag oud . Verder slapen ze hier altijd veel doorheen, door onweer ook.
Als een van de kinderen (4 en 1) wakker wordt, mag hij mee kijken. Maar we gaan ze niet wakker maken. Ik heb eerlijk gezegd (na zelf een kort nachtje gehad te hebben) niet echt zin om met een bloedchagerijnig kind te zitten de volgende dag. En zoveel is er bij ons ook niet te zien.
Hier laten we ze altijd lekker slapen, als ze wakker worden, mogen ze uiteraard even kijken. vorig jaar zijn ze voor het eerst wakker geworden, toen waren ze 5 en 3. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Ik wou dat ik gewoon in m'n bed kon liggen, ik haat oud en nieuw en vuurwerk.
Hier maken we haar (bijna 4) wakker. Vorig jaar hebben we het ook geprobeerd, maar toen had ze er niet zoveel zin in en sliep vrolijk verder
Als de oudste wakker is mag ze mee naar zolder om daar het vuurwerk te bekijken, maar mocht ze er onverhoopts toch doorheen slapen dan laten we haar lekke liggen. Ik denk dat ze het vuurwerk in principe wel mooi vindt, maar vooral heel chagerijnig zal zijn als we haar uit haar diepe slaap halen.
Als hij slaapt laat ik hem lekker slapen, maar mocht hij wakker worden dan lekker het vuurwerk bewonderen.
Vorig jaar was mijn zoon 7 maanden en niet wakker geworden, heb hem lekker laten slapen en dat doe ik dit jaar weer. Hij heeft nog tijd genoeg om vuurwerk te zien.
Vorig jaar hadden we een heerlijk relaxte jaarwisseling Man en ik rustig tv gekeken en alvast champagne gedronken (ik zonder alcohol omdat ik hoogzwanger was). Richting 12 uur pyjama aan, jongens wakker gemaakt en rolluik open gezet en zo vanuit ons bed (op klossen dus goed uit het raam kijken ) naar het vuurwerk gekeken, toen het minder werd ze er weer uit gehaald. Dit jaar gaan we met oud en nieuw naar mijn ouders, daar logeren we ook. En mijn zus die in Amerika woont dan ook. Mijn andere zus en mn broertje komen ook, dus wordt een drukke boel. Maak de jongens dan wel wakker, ze zouden echt boos worden als ik ze niet wakker zou maken. Hoewel ze op het moment zelf wel echt moeilijk wakker te krijgen zijn. Oh ja, jongste laat ik nu wel liggen, die snapt er toch niks van en komt daarna anders moeilijk in slaap.
Vorig jaar moest ik werken en heeft mijn man ervoor gekozen om hem te laten slapen. Hij is zelf ook niet wakker geworden van het vuurwerk. Dit jaar zijn we beide vrij en ga ik mijn zoontje wel wakker maken. Hij is een makkelijke slaper en ik denk dat hij het vuurwerk geweldig gaat vinden. Hij is dan 20 maanden.