frietketel schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door mobius, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Heeft iemand goede tips hoe ik mijn frietketel kan schoon krijgen?
    Hoe hard ik ook schuur, die buitenkant blijft gewoon plakkerig! :(
    Ik maak altijd een goed heet sopje met goed veel dreft maar dat helpt toch niet echt precies :(
     
  2. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Wat ik wel eens gehoord heb:
    Met warm water en een afwastablet
    met soda en warm water
    Met biotex

    verder weet ik t niet, heb geen frietpan,
    Succes ermee
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik weet niet precies wat een frietketel is, maar als je zo'n gewone frituurpan bedoeld, kun je hem op zijn kop zetten en dan met bijv BLUE WONDER (die had ik laatst en joepie erg goed of met die gele spuitfles van wibra,....)
    en dan ff laten inweken , dan met staalsponsje ,..
     
  4. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Inderdaad een frituurpan dus :oops: :oops: ;)
    Frietketel is dus belgisch :D

    Bedankt voor de tips alvast ;)
     
  5. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Oha wat een drama is dat he..hadden eerst ook zo'n witte met mega deksel..gadver..kreeg je ook niet schoon....nu hebben we een roestvrijstalen weetje wel..die kan helemaal uit elkaar,en knal je zo in de vaatwasser..behalve het warmte element natuurlijk ;) ...echt super en komt er weer blinkend schoonuit .. .was maar €29 euro bij de media markt...kan je ook geen buil aan vallen toch?

    maareh..vaatwas tablet werkt dus prima..(maar word wel lastig als het zo'n joekel van een ding is die dus niet in zijn geheel in het water mag....)

    suc6 meis!
     
  6. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    'Dasty' van de Wibra, een superontvetter! 8)
    Is wat mij betreft het enige dat heeft gewerkt!
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja dieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee bedoelde ik, geweldig he?
    ik heb een heleboel ingeslagen, was een koopje en je kreeg er nog andere flessen bij, vd ramen, ook gaaf spul.........

    spul dat ik niet schoon kreeg, kreeg ik hier wel mee schoon, ik gebruik hem heel veel

    haha behalve voor plakband op je ramen :(
     
  8. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    ik heb daar nu al zo veel verhalen over gehoord. Is dat nou echt zo'n goed spul? Dan moet ik daar toch ook maar eens voor kijken denk ik!
     
  9. mobius

    mobius Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    @Diaantje: ik heb nu ook zo'n roestvrijstalen ding en dat uiteenhalen vind ik er ook heel goed aan. Maar dat proper krijgen was tot nu toe dus een regelrechte ramp.

    Maar misschien dat me dat nu dankzij jullie ook wel lukt :D
    Ga van het weekend maar eens meteen naar de Wibra. Wil dat superspul wel eens uittesten

    Laat het jullie wel weten of het gelukt is ;)
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    buitenkant weet ik eigenlijk ook niet, haddenw ij ook altijd problemen mee, heb em uiteindelijk weg gedaan haha

    insprayen met een speciale keukenontvetter of zo?
     
  11. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Idd dasty! echt super spul, maak er alles mee schoon :)
     
  12. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ja het spul van wibra is echt helemaal toppie,.....heb ik meer aan dan mijn tig soorten gillet bang troep

    het zijn flessen met verdund spul, maar er zit een klein flesje bij, waar je weer een liter van kan maken ;)
     
  13. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    je hebt ook speciale grillreiniger mag je ook niet met blot handen gebruiken. werkt super weet alleen niet waar je het kan kopen wij hebben het op het werk en dan komt het via de groothandel.
     
  14. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dat spul van de Action, ben even de naam kwijt :( werkt ook goed!
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Frietketel? :) Hahaha wat een grappig woord! :D

    Wij kunnen de pan uit elkaarhalen en in de vaatwasser gooien. Alleen het verwarmingselement enzo niet, maar deze doe ik gewoon met afwasmiddel en een schuursponsje :)
     
  16. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    In de vaatwasser wordt mijn frituurpan ook niet schoon. De tip van een vaatwastablet en water en dan de frituurpan aanzetten (gewoon, net alsof je gaat frituren) kreeg ik laatst ook al. Nog niet geprobeerd...
     
  17. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik werd gek van die frituurpan!

    Heb elk jaar nog een nieuwe gekocht.

    Maar nu heb ik het. Ik heb de magiclean van tefal. Die kan helemaal in de vaatwasser.

    En als ik nou de volgende keer elke keer het vet eruit haal en ergens in opsa, en dan elke keer in de vaatwasser doe, dan worden de randjes misschien ook schoon, want dat is me toch een crime....


    Linda
     
  18. Essebes

    Essebes Fanatiek lid

    7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Wat klinkt dat schattig: Frietketel, hihi.

    Ik pas zo'n hele kleine aangeschaft, heb hem pas 1 x gebruikt, dus nog niet gepoetst, hoe vaak moet je eigenlijk de olie verversen?

    Kus
    Es
     
  19. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik doe dat naar 4/5 keer je ziet het vanzelf wel wanneer het nodig is en je ruikt het ook.
     
  20. Niet meer actief

    Dat heb ik dus ook. Grote delen van de bak kunnen wel in de vaatwasser, maar worden daar toch echt niet schoon van. Ik sta me elke keer suf te boenen, met vanalles en nog wat, maar het blijft goor. Binnenkort maar s naar de Wibra voor dat spul, nog nooit van gehoord dus wil t wel eens proberen.
     

Deel Deze Pagina