oud&nieuw

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marline1983, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wordt ze wakker dan wordt ze wakker, maar ik ga haar echt niet wakker maken, dat deed ik met de andere ook niet ze begrijpen er toch nog niet zo heel veel van en vaak zijn ze gelijk helemaal uit hun doen als ze ineens zo laat hun bed uit worden gehaald je gooit zo het ritme in de war voor die kleintjes, tenminste dat is mijn ervaring-mening. straks als ze ouder is pakweg 3-4 jaar vindt ik het weer wat anders maar nu nog niet hoor, komt vanzelf wel als ze het beter begrijpen.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    als ik youame laat liggen en ze schrikt wakker (hier wordt echt veel knal patronen afgestoken is ze overstuur en krijg der dan moeilijk stil
    dan zit ik de hele tijd met een huilend kind

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Vorig jaar is mijn zoontje ook wakker geschrokken en we hebben er wel een paar uurtjes over gedaan om hem weer in slaap te krijgen. Hij was toch overstuur.
    Nu wil ik hem ook niet wakker gaan maken, maar ben wel bang dat hij wakker wordt en we hetzelfde drama krijgen als vorig jaar :(

4. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Wij gaan hem ook niet wakker maken. We zetten de babyfoon aan en die gaat mee naar buiten dat doen we elk jaar. Als hij wakker wordt mag hij wel mee naar beneden maar ik denk dat hij dat best eng vind.

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Kelsey is 6 maar doet nog wel even een dutje 's avonds.
    Al hebben we met oud en nieuw incl. onze eigen kids 7 kinderen totaal over de vloer.
    Dus of ik haar dit jaar naar bed krijg is nog maar te zien.
    De middelste van ruim 3 maak ik wel wakker.
    De jongste is bijna 2 en die laat ik lekker slapen.
    Mogt hij toch wakker worden van de herrie gaat ie eruit.
    We zien het allemaal wel.
    Maak me er ook niet zo druk om ;)
    Het is toch een speciaale dag/avond....slaap halen ze wel weer in :D

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb geen idee hoe ik het ga doen. Ik heb hier 2 dreumessen rondlopen, en de mama van de andere dreumes zegt dat ze die van haar niet gaat laten slapen. Ik weet dus niet hoe ik Jelina in bed moet krijgen dan. Want als hij rondloopt weet ik zeker dat ik Jelina het bed niet in krijg.

HELLUP. Wat moet ik doen?

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Denk dat als ze echt moe zijn ze wel gaan slapen.
    Lijkt me stug dat die moeder haar kind echt de hele avond wakker gaat houden? Dat houd die kleine nooit vol!

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ze zegt dat ze gaat slapen met hem voordat ze hierheen komen.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoe laat komen ze dan als ik vragen mag?
    Kijk, als ze pas rond 10 uur komen ofzo dan ligt jouw kindje al lang en breed op bed en merkt er niks van ;) Ja, of ze moeten wel heeeel luidruchtig zijn.

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    ik denk dat ze rond een uur of 7 komen.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    tja, ik denk dat het zich vanzelf wijst hoor.
    Geloof nooit dat het je vriendin lukt om haar kindje 3 uur eerder te laten slapen en dan de hele avond op laten blijven vanaf 6 uur.
    Maar goed, je weet maar nooit.

Maar als ik jou was zou ik toch proberen om jouw kindje dr eigen ritme te laten aanhouden. Dus gewoon op dr normale slaaptijd naar bed!
    Ander dan zit je met een heel vervelend kindje de hele avond en dat wil je toch ook niet.

Succes!

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ga het zeker proberen om haar in bed te krijgen. Al weet ik uit ervaring, als er leuk bezoek is Jelina niet graag gaat slapen.

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ze mogen hier lekker opblijven...uurtje of half 10..of ze moeten eerder in slaap vallen..
    Dan laten we ze liggen...mochten ze wakker worden mogen ze lekker nog even een uurtje naar beneden...

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb er nog niet echt over nagedacht,mijn oudste is 5 jaar.
    ze mag lekker opblijven en dan zie ik wel,of naar bed of ze valt wel op de bank in slaap..we maken haar wakker met het vuurwerk...de volgende dag lekker uitslapen,.het is niet elke dag oud en nieuw!

15. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    Hier heb ik de kids altijd wakker gemaakt rond 23:30/23:45 en t vuurwerk van binnen gekeken tegen 00.15/00.30 weer teruggelegd. Bij 1,5 ook nog van binnen gekeken,maar met ,5 wou ze ook naar buiten en "rotje rotje" kijken & sterretjes doen ;)

Het ligt ook aan wat de kinderen zelf aangeven vind ik. Kennisen van ons houden de kinderen met 5 jaar nog steeds binnen,ze zijn er bang van ( gemaakt) vuurwerk is stom ,gevaarlijk en doet zeer blablabla ,ja daar kan ik niet zo goed tegen :oops:

Jamilia heb ik de 1e x wl door laten slapen toen ze een half jaar was,we hadden een ratelbad voor de deur liggen,maar ze slip er dwars doorheen :) maar Alysha maak ik dit jaar zeker wakker :D

16. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    edit: ik heb er staan kidS,we hebben een samengesteld gezin vandaar ;)

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik laat mijn zoontje lekker slapen, ik zie er totaal het nut niet van in om hem wakker te maken om 24.00u, alsof hij beseft dat het oud en nieuw is.... niet dus.

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Vorig jaar heeft Koen door alles heen geslapen. Hij was toen net 1 jaar geweest. Nu zie ik wel. Ik ga hem niet wakker maken maar mocht hij wakker worden (kans lijkt me vrij groot met die herrie) dan halen we hem er wel even uit.

Deel Deze Pagina