Wat hebben jullie op een juniro/peuterbedje liggen ? Wij gaan van het weekend kijken voor een bedje voor ons zoontje... Hij krijgt een nieuwe kamer straks als de baby er is! en willen we betijds neer zetten zodat hij er langzaam aan kan wennen Nu vroeg ik me alleen af hoe maken jullie dat bedje op ? Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het beter was tot een bepaalde leeftidj geen dekbed te gebruiken Hebben jullie het dan hetzelfde als ledikantje opgemaakt ? Laken met dekentje eroverheen ? En dan de kleine zo laag mogelijk leggen net als in ledikant zodat ze zich er niet onder kunnen wurmen of gewoon in bed leggen ? alvast bedankt!
Ik heb het gewoon zo opgemaakt als ons bed zeg maar. Niet te dik dekbed en een peuterkussen van de ikea, maar ik weet nog niet of ik die meteen ga gebruiken. En het bed gewoon opgemaakt, dus ze ligt hoog in bed. Ik denk dat ik haar wel met een slaapzak er in leg. Volgende week gaat ze erin
Ja heb er een keer iets over gelezen over ene dekbed en kussen... Maar weet niet meer hoe of wat! Denk dat een dekbedje ook wel kan... niet zo'n lompe zware maar een gewone... En dan idd een trappelzak aan! Nou spannend voro jullie! \Sucses
Ja bij Ikea hadden ze ook wel dekbedjes maar heel erg dun vond ik ze. En aangezien we de winter in gaan... Bij prenatal hadden ze goed advies. Ja idd spannend, hoop dat ze erin blijft liggen. Moet nu wel een keer aangezien de tweede bijna komt
Onder de 2 mag je geloof ik geen dekbed gebruiken en geen kussen. Kussen is geloof ik pas nodig vanaf 3 ofzo, maar dat weet ik niet zeker. Hoe oud is je kindje? Onze oudste ligt in een peuterbedje, sinds hij anderhalf was (tussen anderhalf en 2 jaar). Gewoon met lakentje en dekentje. En als het koud is, extra dekentje.
Ons joey zal rond de 22 maanden zijn als de baby komt... We gaan van het weekend kijken voor ene kamertje voor hem met 1 persoonsbed. wij willen geen juniorbed omdat we dan over 6 jaar weer een nieuw bed,matras en dekens en hoeslakens enz kunnen aanschaffen. En bij verschillende babyzaken werd dat ook verteld dat dat niet nodig is... willen er wel zo'n rekje voor doen zodat hij er niet meteen uit kan rollen. Denk dat we dan ook maar naar prenatal gaan voor advies over dekbedje... Maar denk dat dat dan wel vort kan! Dan is hij bijna 2
Mn dochter is toen ze net 2 was overgegaan op een peuterbed en vanaf dan ligt ze ook onder een gewoon dekbedje (klein formaat), een hoofdkussen heeft ze nogsteeds niet (nu 3,5)
Wij hebben ook een groter bed gekocht voor Hugo. Hij ligt nu al een hele tijd in een dikke slaapzak (zonder deken/laken e.d.) als hij straks in het grote bed moet (van 2 meter!) wil ik proberen om hem onder een gewoon dekbed te laten slapen (dat raden ze af tot de 2 jaar inderdaad), maar omdat hij het eigenlijk niet gewend is om onder een deken/laken te slapen zal dat wel even wennen zijn. Als het echt niet lukt dan laat ik hem nog een tijdje in de slaapzak liggen. Hugo is nu 2j3m, maar aan een kussen heb ik nog helemaal niet gedacht, is volgens mij ook nog niet nodig...
Hier in het begin een gewoon dekentje en nu het wat kouder wordt heb ik het dekbedje gepakt ... Ze heeft geen kussentje
hier ligt jildou onder een 1 persoons dekbed op een peuterbed. lekker ingestopt onder de dekens, zonder slaapzak. een kussen zou ik ook niet gaan gebruiken, een vriendin van mij hun dochter is net 4 geworden, kreeg een nieuwe kamer met een nieuw bed, en die slaapt nu wel met een kussen, hun zoon van 6 had een kussen maar vind zonder kussen lekkerder slapen. ik heb zoiets van als het niet nodig is een kussen, gebruik ik het ook niet. anita
Onze dochter heeft en peuterbed gekregen toen ze 2 werd. Wij hebben het al volgt opgemaakt: - matrasbeschermer op de lattenbodem - matras - molton - bedzeiltje - hoeslaken - dekbedje van ikea (ledikantmaat, past prima, is niet te zwaar maar zeker warm genoeg een kussen heeft ze nog niet, want dat vind ik nog een beetje eng. Gelukkig bleef ze er vanaf dag 1 netjes in liggen!
wij hebben voor evy het peuterbed al in huis maar ik denk dat ze er nog niet aan toe is als ze 2 word ze kan erg slecht tegen veranderingen. ik heb voor op het bedje een molton, hoeslaken en ledikantdekbedje
Glenn ging met 22 maanden zijn peuterbedje in. Vanaf dag 1 ging het goed. Tuurlijk vond ik hem wel eens op de grond, maar dat was niet omdat hij uit bed viel. Hij lag eerst onder een duodeken (in overtrekset) om zo aan dekens/dekbed te wennen. Maar al gauw werd dat te krap. Sinds een maand of 2 ligt ie onder zijn juniordekbed. Ook heeft hij een 'mijn eerste kussen'. Het geeft hem het gevoel dat ie weet waar zijn hoofd moet liggen. In het ledikant dwaalde hij door het bed heen in zijn Combi Sleeper.
ik had een speciaal dekbedje (puur katoen, en niet zwaar) bij de hema vandaan, met hoofd kussen dat eigenlijk meer voor de sier is dan dat het nut heeft. een heel plat votje is het.
ik heb er gewoon een 1 persoons dekbed opliggen. ze slaapt erin vanaf 13 maanden en het ging vanaf dag een meteen prima. ik stop het zo ver mogelijk onder het matras zodat het dekbedje tot de hoofd komt en ze e rnie verder aan kan trekken. ze kan er wel onder komen te liggen maar mijn dochter klimt er nig liever onderuit zodat mama haar weer kan instoppen fototje in me album van het opgemaakt bedje heb er trouwens ook een hoofdkussen opliggen. het is een oud vodje van mijn en is zo plat als iets haha. ze wil er trouwens niet op slapen en vouw hem nu snacts dubbel en leg hem bij der hoofdje tegen de muur