Oud & nieuw

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Manolito, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Wij gaan naar mijn vader, waar het lekker rustig is; ze gaan op het veld achter ons huis de hele dag carbid schieten met ongeveer 20 melkbussen, en aansluitend vindt er een groot feest in een tent plaats, tot 4u 's nachts o_O Die tijd hebben wij gehad haha. De kinderen gaan gewoon op de normale tijd op bed. Als ze wakker worden mogen ze gezellig even mee naar beneden om naar het vuurwerk te kijken. Wij doen altijd wat spelletjes, hebben lekkere hapjes op tafel staan etc. We kijken ook elk jaar het oeroude Britse filmpje van de butler :roflmao:

Chocolat en Uilenmama vinden dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Iets later naar bed waarschijnlijk en 23.45 maken we ze wakker.

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Wij blijven thuis. Onze baby is dan (als het goed is) geboren en mijn moeder en schoonouders komen langs.

Mjij moeder gaat wel optijd naar huis, ivm de hond. :D

Wij vieren het met een hapje en drankje!
    En natuurlijk appelbeignets. :roflmao:

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gaan met de kinderen voor het eerst op wintersport. Op de een of andere manier vallen wij in onze vriendengroep altijd overboord met oud en nieuw. Er zit veel onderlinge familie in en die vieren het vaak met hun familie en wij horen daar dan niet bij. Deze keer hebben we gekozen om niet lijdzaam af te wachten maar zelf iets leuks te regelen.

De kinderen mogen opblijven maar ik denk niet dat ze dat lang volhouden met overdag skilessen.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij vieren het bij vrienden, een gigantisch feest. De jongste twee gaan normale tijd naar bed. De oudste twee mogen iets langer opblijven, tot 21.00 denk ik. Slapen met super veel kindjes op de bovenste verdiepingen in campingbedjes. Maak ze verder absoluut niet wakker en hoop ook dat ze net zoals voorgaande jaren doorslapen haha.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij gaan naar mijn zus en zwager en blijven daar slapen. Waren we vorig jaar ook en toen ging zoontje half negen naar bed, was ie van twaalf tot half twee weer beneden (proosten en vuurwerk afsteken met mijn neef) en sliep daarna uit tot half elf. Hoop op ongeveer hetzelfde scenario :D

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Normaal hebben we een verjaardag maar die viert het eerder. Dit jaar blijven we thuis, misschien komen mijn schoonouders, schoonbroer en schoonzus wel langs. Anders liggen we optijd in bed.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    We vieren met een groepje bij ons thuis.
    Dochter zal wat langer opblijven dan normaal maar we gaan haar niet wakker maken iets voor 12 uur.
    Als ze zelf wakker wordt mag ze uiteraard meekijken naar het vuurwerk.

9. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Wij blijven thuis. Dochter gaat waarschijnlijk iets later dan normaal naar bed. Vorig jaar sliep ze door het vuurwerk heen. Ik maak haar ook niet wakker.
    Tv kijken vooral naar Dinner for One dat is een traditie. Hapje en drankje op tafel. Ligt er aan wat er op tv is....we zijn ook heel saai.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.604
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn nu 2 jaar achtereen thuis gebleven en het bevalt me uitstekend.
    De oudste kinderen willen ook niet meer weg want hebben hun eigen vrienden in de wijk waarmee ze naar buiten gaan.
    Mochten er mensen willen langskomen dan zijn ze van harte welkom maar ik vind het ook niet heel erg om gewoon om 1 uur mijn bedje in te duiken ;)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niets met oud en nieuw. Het ergste vind ik nog de idiote verwachting van een aantal personen dat we daar op audiëntie komen op 1 januari. Waarom? Ik ga toch ook niet de halve familie langs om ze een fijne 21 november te wensen? En dan zeker na die drukke november / decembermaand, met feestdagen en verjaardagen. Na 2e kerstdag ben ik er persoonlijk wel weet klaar mee. Ik ben dus gestopt met het hele gezin langs allerlei adressen te slepen op één januari. Wie ons zoekt, weet oms te vinden. Thuis.

Na alle drukte maak ik het thuis wel graag gezellig met zijn vieren. Vorig jaar had ik als avondeten allerlei kleine hapjes gemaakt. Normaal eten wij echt altijd aan de keukentafel, nooit voor de tv. Maar nu had ik al die hapjes op de salontafel gezet en we hebben een filmpje opgezet. Terwijl we tv keken, kon ieder lekker pakken wat hij zelf wilde.
    Na het eten heb ik een pakje simpel vuurwerk (gewoon uit de supermarkt) afgestoken in de achtertuin. De kinderen keken vanuit de serre. Ten slotte nog een flesje kinderchampagne opengeknald. En daarna gingen de kinderen naar bed. Wij vinden de oudejaarsconference altijd wel leuk om te kijken. En zodra het geknal afneemt, lekker naar bed.

Vorig jaar werd de jongste wakker, die heeft mee gekeken naar het vuurwerk. Onze oudste sliep er zoals altijd doorheen.

Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben juist dol op oud en nieuw... na het kinderfeest (sint) het schoonfamiliefeest(kerst) eindelijk iets voor mezelf ;)
    We gaan vroeg in de middag al naar vrienden zonder kinderen. Die hebben in een hoekje van hun woonkamer een matras opgemaakt. We steken wat sterretjes af en gaan lekker eten. De kinderen blijven zo lang mogelijk wakker, maar meestal liggen ze al om 9u knock out op die matras :D En wij gaan dan spelletjes doen en lekkere hapjes eten tot een uur of 3 snachts en dan laden we de kids weer in de auto en gaan naar huis.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik.vind oud en nieuw ook echt niet leuk. Meestal val ik zelf rond 23u wel in slaap op de bank. En vuurwerk vind ik niks aan, zonde geld...We gaan dit jaar naar schoonzus en zwager en dan zitten We dus de hele avond voor de tv, geen spelletje niks...dan Is er megaveel vuurwerk waarschijnlijk omdat mn zwager daar het hele jaar voor spaart dus voordat dat op is.....en dan in een vreemd bed slapen...Nee pffff ik blijf liever thuis en kruip op tijd mn bed in, leg de kinderen gewoon lekker in hun eigen bed...maarJa soms heeft mijn man ook wat te willen he haha

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    The same procedure as every year. Diner for one kijk ik ook al 30 jaar trouw :D

Overigens nog geen idee wat we gaan doen met oud en nieuw.

Uilenmama en rijo vinden dit leuk.
  15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Blijft leuk he!! :roflmao:

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo hebben wij het vorig jaar ook gedaan: begin vd avond met de kinderen al vuurwerk afgestoken, lekkere hapjes gegeten etc. Ze mochten wat langer opblijven, en dan naar bed. Mochten ze wakker worden mogen ze natuurlijk naar beneden komen kijken naar het vuurwerk.

Hier slapen ze er standaard doorheen, ze zijn ook niet wakker te maken om bijv half 12. Ze draaien zich om en slapen verder. Vandaar hier dus eerst een soort van kinderoudejaarsavond, zodat ze toch een beetje het gevoel hebben meegedaan te hebben met het feest.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ze gaan beiden op bed. Wakker maken doe ik nog niet, worden ze wakker dan mogen ze uit bed, vuurwerk kijken.

Nog even bedenken wat we gaan doen dit jaar, vorig jaar was ronduit kut. Toen gezegd tegen mijn man: als er volgend jaar een gezonde baby boven ligt te slapen dan maken we er wat moois van.

18. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Of we visite krijgen weten we nog niet. Wij blijven thuis voor de honden. Heb er een met vuurwerkangst. Mijn dochter mag opblijven zolang ze wilt. Nou ja zeker tot wij naar bed gaan. Hopelijk slaapt ze dan uit en dan is het tijd voor de het Nieuwjaarsfeest met onze familie.

19. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Wij hebben nu nog geen idee waar we het gaan vieren. Wel dat we om 12 uur onze zoon zijn tweede verjaardag mogen vieren. Jaja, twee jaar terug kreeg ik na drie uurtjes slaap om zeven uur ‘s ochtends weeën. Ieks.

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij blijven thuis, gewoon met ons gezin. Vroeger wel met vrienden of familie gevierd maar nu vinden we gewoon samen thuis ook prima. Daarbij heeft onze oudste zoon autisme en een ontwikkelingsstoornis, dus proberen we ons zo min mogelijk gedoe op de hals te halen ;) dan hebben we zelf ook een fijne dag/avond.

Overdag: Even op bezoek bij zijn vader(opa) en mijn moeder(oma). Dan nog langs de graven van onze overleden ouders (zijn moeder, mijn vader)

Avond eten thuis: soep en worstenbroodjes (traditie van vroeger, bij mij thuis)
    Kinderen gewone tijd naar bed (19.00u). Als ze 's nachts wakker worden van het vuurwerk mogen ze naar beneden. Tot nu toe nog nooit gebeurd.

Waarschijnlijk gaan we de jongste vanaf volgend jaar wel wakker maken om 00.00u, dan gaat hij ook naar school en kan hij er op school over meepraten in de kring. (Oudste gaat ook naar school, speciaal onderwijs, maar maak je niet blij met vuurwerk).

Zelf kijken we All you need is love en Oudejaarsconference. Stokbroodje, smeersels en hapjes erbij. Lekker knus. Om 00.00 even naar buiten om vuurwerk te kijken en de buurtjes de hand schudden. Wij vinden vuurwerk leuk om even te zien maar hebben er verder niks mee. Meestal 15min buiten ofzo. Dan samen opruimen en naar bed, meestal rond 00.30u/00.45u.
    Kinderen volgende dag weer gewoon om 6.30u wakker zoals altijd ;)

Deel Deze Pagina