Voedingsdeskundige

Discussie in 'Over deze site' gestart door Onje, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Waarom wordt er door de voedingsdeskundige niet (meer) gereageerd op sommige vragen?
    Ik ben namelijk zo benieuwd waarom zij bepaalde producten adviseren als afgestuurde in voeding en diëtetiek ?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Toevallig wordt er gereageerd ! Bar antwoord maar goed, het is tegen dovemansoren oren gezegd helaas

3. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik denk dat ze de strekking niet helemaal snappen. Dit leest inderdaad weg als een verkooppraatje. Staat er nou dat ze voor hun potjes zelfs strengere eisen hebben dan voor "onze" groenten? Ergo; je kan net zo goed potjes blijven geven/ Ergo; potjes zijn gezonder

Geen woord trouwens over de zoete pyjamapapjes.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik lig in een deuk om het antwoord van hun. Lijkt wel alsof het door een computer automatisch is geselecteerd op trefwoorden. Ze leggen alleen uit wat er in die rommel potjes zit, maar niet waarom ze dat aanbevelen boven verse groente.
    Antwoord van niks en die zijn echt niet gediplomeerd. Ik denk eerder dat er wat 16 jarigen ingehuurd worden die standaard antwoorden moeten geven dmv een script.

5. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Er staat voedingsdeskundige maar je moet lezen "marketingmedewerker" Het gaat om product promotie niet om het geven van gedegen voedingsadvies. Daarvoor kan iemand denk ik beter in het kinderdeel een vraag stellen.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ben hier een tijdje geleden ook al kritisch over geweest, maar dan zeur je kennelijk volgens sommigen. En dat topic werd toen natuurlijk ook weer gesloten, want er mag geen kritiek geuit worden over de sponsoren van zp. Belachelijk advies van mensen die absoluut geen voedingsdeskundigen zijn.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij van Nutricia adviseren Nutricia....

Ten hemel schreiend....

En dit is het 4e topic al in dit subforum daarover.
    Ik heb in hun forum een soortgelijke vraag gesteld.
    Beheer zegt dat ze gaan reviewen, maar wanneer? En wat zal de uitkomst daarvan zijn als Nutricia de tent blijft sponsoren?

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga jullie opmerkingen mee nemen in het overleg. Graag dit topic alleen gebruiken voor aanvullende opmerkingen, zodat de feedback voor ons duidelijk en helder is.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Beheer is aanwezig, dus daar komt het slotje aan.

Edit: dat valt mee:)

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :)Onje...applaus voor jou. :)

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer is dat overleg?

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat overleg zal de komende week plaats vinden.

13. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
  14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vind dit topic toch wel het toppunt

http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingskundige/523882-voeding-baby-10-5-maand.html

Een goed menu ziet er als volgt uit: Bambix Zonnige Ontijtpap, Olvarit Fruit, Olvarit Maaltijd en Bambix Dromerig papje. Jullie zien zelf toch ook wel dat dat geen menu is met verse gezonde producten, maar een lijstje met Nutricia producten. Als het echt voedingsdeskundigen betreft, zouden ze vers fruit en verse groente adviseren.

Ik denk dat de kritiek overduidelijk is. Dit is gewoon een verkooppraatje van Nutricia en geen advies van een voedingskundige. Onzekere moeders zouden het verse eten nog laten staan en al die onzinproducten kopen. Dat zou echt heel erg zijn....

15. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ja, daar gingen mijn oren ook van klapperen toen ik dat "advies" las. Verder beweren die deskundigen dat ze Voeding en Dietiek hebben gestudeerd. Hoe kan een zichzelf respecterend gediplomeerde nu in godsnaam kant en klaar maaltijden adviseren in plaats van vers klaargemaakte maaltijden?

16. Islah

Islah Niet meer actief

Maar over bepaalde dingen moet je toch ook gewoon heenlezen? Overduidelijk dat er reclame wordt gemaakt, maar als mijn kind zo'n olvarit potje fruit wordt geadviseerd ga ik er vanuit dat ik in plaats van zo'n potje ook gewoon vers fruit kan geven.

17. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Aanvullende opmerking: Ik heb even de geschiedenis gekeken bij Nestlé etc omdat ik zelf ooit heb gezegd maar voor X deden hun het.

Nestlé was echt onzettend netjes, gaf goed advies en moedigde niet hun producten aan iedere keer in de schema.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Tuurlijk kan je over bepaalde dingen heen lezen.
    Maar goed dat doen jij en ik en waarschijnlijk wel meer veel meer, maar er zijn zat onzekere moeders waarvan de baby's misschien (nog) niet goed vaste voeding eten. Die meiden zien dan staan VOedingsdeskundige! He die kan mij helpen! Vervolgens wordt de baby volgestopt met potjes papjes en totaal verkeerde schema's. Waardoor echte voeding in de toekomst misschien een nog groter probleem wordt.

Noem het 'beesie' bij zijn naam en maak er Nutricia/potjes/papjes deskundige van.
    Ik vind dat je gewoon niet met termen a la deskundige moet gaan gooien als je dat absoluut niet bent, dat hoort niet.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Klopt, Nestlé was ook wel van de reclame maar mij inziens een stuk minder.
    Ik heb een paar recente voedingsschema topics bekeken en daar werd groente fruit boterham aangeraden zonder het wordt potje/papje ervoor.
    Ik heb natuurlijk niet alle topics bekeken, ff snel een stuk of 10.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Deel Deze Pagina