Hoi, ik zit met een vraag en wat twijfels. Ik heb van mijn zusje een pak luiers gekregen, newbaby maat 2, er zijn twee luiertjes uit, maar het pak is al zo'n 2 jaar oud. Ze heeft het op zolder gezet want ze bevielen haar niet zo toendertijd door de honingraatstructuur ofzo die andere pampers babydry niet schijnen te hebben..ze was het straalvergeten dat ze die nog had en kwam ze vd week tegen bij het opruimen. Maar nou is mijn vraag: zouden jullie dat pak wel gebruiken? Het is wel stofvrij weggezet, maar is het nog wel "houdbaar" om het zo maar te zeggen?
Ik zou dat nog wel gebruiken. Kan geen reden bedenken waarom niet. Je komt er gauw genoeg achter als ze niet 'goed' meer zijn. Dan kun je ze altijd nog weggooien. Hier liggen ook nog restjes van mijn zoontje die we straks bij de kleine gewoon weer gaan gebruiken.
Ja natuurlijk, luiers vergaan niet! Ik heb ook nog newborn luiers van mn dochter liggen, die zijn nu 1,5 jaar oud en hebben ook in een doos op zolder gestaan en ga ik nu voor de baby ook gebruiken.
Ik begreep laatst juist (van iemand die in een verzorgingstehuis werkt) dat luiers uit een pak wat lang open is geweest, minder goed werken omdat de gel die erin zit langzaam opdroogt. Ik had toevallig voor de komst van onze 2e eentje uit het pak gehaald om te bekijken (nieuw merk voor ons) en dus heb ik dat pak op haar advies in een vuilniszak gedaan en goed dichtgeknoopt. Op basis daarvan zou ik zeggen: zolang ongeopend geen probleem, anders wordt het misschien minder!
Ik zou ze gewoon proberen! Ik vind het zonde om luiers weg te gooien, vind ze namelijk echt duur! Ik heb hier nog een pak maat 1 staan nog van Tycho waar 2 luiers uit zijn. Die is vorige maand 2 geworden dus zo oud zijn ze al. Ik ga ze echt wel gebruiken voor onze nieuwe beeb! x
Wij hebben alle pakken gewoon opgemaakt, zo gek om halverwege over te stappen. Maar ik heb nog wel new baby 3 liggen omdat ik die per ongeluk was vergeten. Die gaan we dus voor beeb 2 gebruiken.
Thanx voor de antwoorden. Ik ga de luiers nu gewoon houden, zo snel zullen ze idd niet vergaan. Vind het ook best zonde. Een nieuw pak kost al meer dan een tientje.
Zou ik wel gebruiken denk. Heb zelf ook luiers gekregen van mijn schoonzus. Maar die slingerden gewoon ergens rond en heeft ze aan mij nu gegeven. Heb ze maar in de prullenbak gedumpt.
ik heb nog luiers liggen die mijn dochter toen te klein werden, zijn nu dus 1,5 jaar oud. nooit gehoord dat dat niet zou kunnen