cao kinderopvang - extra gewerkte uren

Discussion in 'De lounge' started by jem1979, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Ik kreeg net een mailtje dat er vanaf 1 januari een extra regel is en dat er extra gewerkte uren niet meer in vrije tijd opgenomen mogen worden.
    Nu is het zo dat we vaak in de avond een vergadering of bijscholing hebben en hier mag je dus wel voor op komen in je vrije tijd maar je krijgt er geen vrije tijd voor terug. Ik vind dit echt belachelijk maar mag dit ook zo? ik kan het zo niet vinden in de cao kinderopvang. Dit is wat er in het personeels handboek staat wat door de organisatie is geschreven.

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Bij ons is et zo sinds dit jaar dat als wij uren willen opnemen het van de verlofuren moet. En als je veel opplus uren de directie/lm magbeslissen wanneer jij naar huis gaat endat van je compensatie uren gaat.
    Neem aan dat het zo ook bij jullie zal zijn!

3. Ann87

Ann87 Bekend lid

Aug 12, 2012
    712
    0
    16
    Bij ons werkt het net zoals wat Elvira89 zegt. Uren opnemen van je verlofuren, leidinggevende mogen bepalen wanneer jij naar huis gaat bij veel plus uren en dat gaat dan idd van je compensatie uren af.

@Jem: Ik heb nog niet gehoord van wat jij benoemde... Zal het eens navragen vd week op het werk hoe dat zit.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Als een CAO beter is, mag jou werkgever niet iets slechters aanbieden/geven!

1) de wet
    2) cao
    3) werkgever

Alleen als je er op vooruit gaat mag een werkgever wat aanpassingen doorvoeren!

Maar er is een maar, ben je in vaste dienst? Zo niet dan ben je op dit moment CAO loos!

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Lijkt mij oke, als ze de meeruren dan maar wel gelijk uitbetalen ipv in verlof.

Share This Page