Tja hier hangt nog niks, maar er valt ook niks te hangen aan de voorkant, dat werkt nu in mijn voordeel Grijze haren heb ik (nog) niet. Sinds ik niet meer rook is mijn huid er met sprongen op vooruit gegaan. Als ik normaal kijk heb ik geen rimpels, maar als ik lach zie je ze wel Ik wil dus niet lachen op de foto stel je voor zeg Ik ga niet vaak op stap, maar als ik ga dan ben ik ineens weer 22, totdat ik de dag erna wakker word dan voel ik me minstens 50 en moet ik wel vier dagen bijkomen. (vroeger draaide ik mijn hand er niet voor om). Ik heb wel moeite met ouder worden nu 33 jaar.
38 hier en...nouja alles wordt wat minder makkelijk. Avondje doorhalen kost me wat meer (om van bij te komen) en afvallen wil wat minder. Minder bewegingsgemak maar gelukkig heb ik als ik kijk naar vroeger wel ENORM veel meer geduld gekweekt. Ben handiger in dingen laten glijden als er woorden of problemen waren. Maar ook makkelijker in ze aankaarten en voor mezelf opkomen. Dat kan je zien als geleerde dingen maar ik denk dat ze ook zeer zeker met ouder worden te maken hebben. Je gaat nml anders tegen dingen aan kijken. Ben ook wat makkelijker met Wendy als dat ik met de jongens was toen ze klein waren. Want het MOEST zus of zo en op die en die tijd. En dat hoeft nu allemaal niet meer zo strak. Dat zal gedeeltelijk komen door dat ik wat minder gedreven ben in het zo goed mogelijk zorgen voor mijn kinderen (verwaarloos ze ook niet hoor! Maar denk ook niet altijd met hun op de 1e plaats wat ook niet altijd nodig is.) En gedeeltelijk omdat Wendy niet zoals mijn oudste een vorm van autisme heeft en dit ook gewoon nodig had. Ik betrap me ook vaak op een glimlach als ik sommige jongere mensen dingen hoor zeggen waarvan ik denk...ja toen ik die leeftijd had dacht ik er ook zo over. Maar nu WEET ik dat het toch anders zit. Ik zeg er niks over en weet ook dat zij dit door de jaren heen ook wel zullen gaan zien. Grijze haren? Vast wel... ben donker blond en bleek mijn haren met enige regelmaat ook een tikkie om wat kleur verschil erin te hebben. Het verbloemd die grijze ook een beetje. Rimpels? Ach ja die heb ik ook. So what... zolang ik er nog niet uit zie als een rozijntje zal het allemaal wel Fletse huid? Nou ik denk niet dat dat op gaat vallen. Ik ben altijd al zo bleek geweest als een ouwe krant dus.. Heb zelfs weer jeugd puistjes nu (Joepie! ) Dus misschien ga ik nu wel achteruit en word weer kinds (voorzover dat ooit over gegaan is want ik speel nog steeds met poppen ) Ja ik merk het. Anderen merken het ook. Het is ook gewoon zo. En ik hoop dat ik het nog heel lang mag merken ook!
Hier net de 40 gepasseerd en ik takel me toch af nu! Ben blond, dus als het goed is blijft het grijs nog wel even weg (ff afkloppen). Rimpels heb ik al vanaf mijn 25e, dus das ook niet boeiend meer. Maar ik heb echt van die trutkwaaltjes nu...zere knie met trap oplopen, mijn gebit wordt slechter, steeds ergere hooikoorts, ik doe aan alle virussen mee, pas ook nog schimmelinfectie op je-weet-wel, ijzertekort gehad. Gelukkig niks ergs, maar voel me wel oud de laatste tijd.
OJA! Dat ook nog ja die kwaaltjes. Ik heb al hielspoor gehad in beide voeten tegelijk. Erg fijn. En sinds vorige week is bij mij carpaal tunnel syndroom geconstateerd....over ouwe wijve kwaaltjes gesproken.
Ik merk het aan mijn huid (ik ben 36), die wordt echt slapper... niet leuk! Ook concentreert zich het lichaamsvet op niet flatteuze plekken...... huh! Ik ren me het apelazerus en eet gezond, maar dat is niet meer genoeg.... help! Rimpeltjes in mijn gezicht, na een avondje doorzakken heb ik dagen nodig om bij te komen.... pfff, nee, ik ben geen 20 meer haha!
Ik zie het op foto's, en in de spiegel als het licht mij niet gunstig gestemd is. Vind m'n ogen er moe uit zien, en m'n gezicht als geheel ook. Verder krijg ik steeds meer pigmentvlekken (gezicht, handen), en een extreem droge huid. En de zwaartekracht begint het toch wel te winnen op sommige cruciale plekken. En ik ben op zoek naar m'n energielek; het loopt er harder uit dan het erbij komt. Grijze haren heb ik nog altijd niet, met m'n 40 jaar. Maar dat zal vast niet lang meer duren; mijn moeder, broers en zussen begonnen ook zo rond hun 40e met vergrijzen.
Hier ook echt héél erg. Mijn kop is net een landkaart... Ik word nu echt genadeloos afgestraft voor het feit dat ik als kind, i.t.t. mijn broer en zus, niet verbrandde in de zon. Ik ging dus regelmatig liggen bakken met boter/olijfolie en/of zout water op mijn huid om wat sneller bruin te worden (ja, echt)...
Ik merk het vooral aan dat ik niet meer laat naar bed kan. Mijn gezicht vind ik nog wel meevallen. Wel kraaienpootjes bij mijn ogen....
Zag van het weekend een foto net nadat onze dochter geboren was...vond mezelf echt een meisje lijken daar!! Haha!! Is drie-en-half jaar terug...tja...we worden oud!