Hallo! Mijn man en ik zijn er uit Ons meisje zal Chelsey/ Chelsea gaan heten. Maar wat is nou de mooiste schrijfwijze? Of heeft iemand nog een ander idee als schrijfwijze? Ik vind Chelsea zo denken aan de voetbalclub... Wat vinden jullie van deze naam en welke schrijfwijze vinden jullie het mooist?
Ik zou toch voor Chelsea gaan, vind ik iets meer klasse hebben, gewoon omdat ik persoonlijk namen die op ''y'' eindigen niet zo mooi vind.
Niet mijn smaak omdat ik hier omringt wordt door de (engelse) Chelseas vanwege de voetbal club. Maar vind wel de spelling Chelsea de mooiste.
Als je het echt als Chelsey uit wilt spreken zou ik het zo schrijven. Veel mensen kennen de voetbalclub en zullen het wel zo uitspreken als je Chelsea doet, maar genoeg mensen zullen het ook uitspreken zoals het er staat: tjelsieja
Hoezo laag??en mijn man komt uit Engeland, wij hebben een engelse achternaam vandaar dat we kijken naar een meisjesnaam die daar mooi bij past. Wij hebben al een zoontje die een engelse voornaam heeft dus vandaar dat we voor ons meisje ook een engelse voornaam willen. Deze naam vinden we beiden heel erg mooi. Maar inderdaad vroeg ik me af als we voor de schrijfwijze Chelsea kiezen of dan vaak de voetbalcub genoemd zal worden. Maar ik vraag me wel af waarom je de naam 'laag' vind...
Chelsea vind ik de mooiste schrijfwijze. En verder lekker kiezen voor een naam die jullie mooi vinden.Dat is het allerbelangrijkste!!!!
Dat is niet helemaal waar hoor want Chelsea was juist een 'posh' naam in de UK die juist vaak voorkwam in de upper class die in Chelsea woonden. Het is jammer dat men later hun kinderen gingen vernoemen naar hun favoriete voetbal club. Ken ook verschillende R.io´s, een B.eckham enz...
Die associatie heb ik erbij, ik kan dat maar moeilijk uitleggen. Een 'asogezin' hier in de buurt heeft ook een dochter heeft die Chelsea/Chelsey heet. Ik vind het gewoon geen 'nette' naam voor in Nederland, beetje lomp, zo enorm Engels, meer iets voor uit de 'lagere klassen'. Er zit nou eenmaal een verschil (in associatie) tussen Emma en Chelsea of tussen Julia en Britney. Als je vaak in Engeland komt zou ik de naam sowieso niet doen, daar is de voetbalcultuur veel duidelijker. Ze zal maar een die hard Liverpoolfan tegenkomen of zo. Misschien is Kelsey nog een idee? Dan is de voetbalclub eruit. Ik snap best dat je een Engelse voornaam wil, maar ik weet dat er veel andere Engelse namen zijn (of namen die ook in het Engels uitgesproken kunnen worden) die voor mij niet meteen zo'n negatieve 'lower class' associatie hebben. Ik krijg gewoon de kriebels van de naam Chelsea, vandaar dat ik zo reageer. Sorry. Hier nog wat ideetjes (al wil je waarschijnlijk niks meer van mij horen ) Alexis Alyssa Amber Amelia Arianna Audrey, Aubrey Ava Caitlyn Cara / Kara Carmen Caroline Chloë Claire Daisy Danielle Ella Emily Hailey Heather Holly Jade Julia Kaylin Kyra / Keira Lauren Leah Lilly / Lily Lisa Madeline Mia Natalie Nora Sarah Sophia Sophie Vanessa Zoë / Zoey
Nou, dat kan ik me met de beste wil van de wereld nou écht niet voorstellen! Je zegt toch ook niet "gienaieeekoloog" (gynaecoloog)? Bovendien krijgt bijna iedereen vanaf de basisschool Engels, dus enige taalvaardigheid is wel bij iedereen aanwezig Ik zou dus ook voor Chelsea gaan. Vind het wat mooier staan.
Als de schrijfwijze Chelsea zou zijn zou ik de naam uit spreken als tsjelsia oid. Ik deel de mening van michelle misschien is de naam in Engeland wel classy maar die gedachten heb ik hier in NL niet. Wat betreft de naam zou ik gaan voor : chelsey