De titel zegt het al: Ik ben 1 dag voor de 4de verjaardag van jongste zoon uitgerekend. Zijn er meer moeders die dit hebben en wat hebben jullie gedaan? Hij gaat nu al wel naar de peuterspeelzaal. Dus hij is wel gewend om bij mij weg te zijn. Maar nu valt straks het naar school gaan tegelijk met de komst van zijn broertje of zusje. Hij heeft een aantal broers en zussen boven zich. Delen is hij wel gewend, maar hij is overdag vaak alleen met mij (de rest is op school) En als alles thuis is krijgt hij ook de nodige aandacht. Ik denk dat het voor hem best wel wennen zal zijn als we dit samen laten vallen. Ik denk erover om eens met school te praten om te kijken of er iets aan te doen is. Misschien kan hij een paar weken eerder naar school. Dan is hij gewend om naar school te gaan voordat de kleine komt. Wie heeft hier ook mee te maken gehad en hoe hebben jullie dat aangepakt?
M'n buurmeisje is in die situatie juist een paar weken later naar school gegaan, scheelt wennen en halen en brengen als je hoogzwanger bent en een pasgeboren baby hebt. Of eerst de ochtenden.
Daar heb ik over gedacht, maar dan krijgt hij een gat zeg maar tussen de peuterspeelzaal en het naar school gaan. Hij kan vast niet langer op de peuterspeelzaal blijven. (daar zou ik naar kunnen informeren) Dan heeft hij een aantal weken helemaal niets. Is misschien wel lekkerder als ik met halen en brengen zit, maar lijkt mij voor hem ook een hele overgang.
Mijn dochter is een paar maandjes geleden begonnen met school en het was echt een hele overgang voor haar (en ons). Ik ben wel blij dat het zo gegaan is en dat ze straks als de kleine komt gewend is. Ik zou ook vragen of je zoontje wat eerder of later mag komen wennen.