Hoi! Ik heb vorige week de hele week pijn in mijn buik gehad, dacht aan spierpijn/bandenpijn. Toen vrijdag donkerbruine afscheiding en moeite met plassen. Misschien blaasonsteking dacht ik, dus het hele weekend heb ik veel water en cranberrysap gedronken en gisteren mijn urine ingeleverd. Helemaal niks, wel wat meer leucocyten, maar duidt niet op een urineweginfektie. Nou vandaag is de viezige afscheiding (beige/bruinig, ruikt zurig) weer begonnen en heb ik weer zo'n spierpijnachtig gevoel. Heb gewinkeld en zeker 4 uur niks gedronken. Kan het toch een soort blaasonsteking zijn? Of geirriteerde blaas of schimmelinfectie? En kan het kwaad voor de baby? (30 weken zwanger) Groeten, Lisanne
Hoi enna, misschien heb je wel een schimmelinfectie waardoor je afscheiding weer de kop opsteekt. Maar omdat je ook wat pijnklachten beschijft denk ik dat je blaas inderdaad geirriteerd is door de veel meer ruimte innemende baarmoeder. Je kunt er dan inerdaad ook een beetje bloederige afscheiding van krijgen. Ook zit je kindje in een groeispurt waardoor je baarmoeder ook sneller groeit. Je kunt dan meer last hebben van je banden en die geven vaak een spierpijnachtige pijn. Ook kunje door de toegenomen durk in je vagina eerder een geknapt vaatje hebben en ook daar kun je een beetje bloed van verliezen. Al met al wel vervelend, maar niet erg voor het kindje, die merkt er niets van. Groetjes Brigitte