Niks te zien op de achterbank!!

Discussion in 'De babyuitzet' started by moena, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moena

moena Lid

Jan 3, 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    Hallo allemaal,

We hebben vandaag geoefend met de maxi cosi in de auto vastzetten...
    Op zich niet moeilijk, maar nu vraag ik me toch af..
    Als ik de maxi cosi op de achterbank zet met natuurlijk de achterkant naar me toe, dan kan ik mijn kindje toch helemaal niet in de gaten houden?!
    Op de voorbank is bij ons geen optie omdat we niet zelf de airbags uit kunnen schakelen.
    Wat is jullie ervaring hiermee??
    Vind het toch wel fijn als ik tijdens het rijden mijn ukkie in de gaten kan houden!!!

Gr.

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hadden een klein spiegeltje gekocht bij de prenatal, maar met dat spiegeltje zagen we toch niks.
    Maar Valerie valt bijna altijd in slaap in de auto, en tja we hebben nu geaccepteerd dat we haar niet altijd kunt zien.

Er zijn wel grote spiegels te koop volgens mij op www.babyspiegel.nl die bevestig je op de hoofdsteun van de achterbank. Maar die spiegels zijn wel 25 euro, maar net wat je er voor over hebt ;)

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ach, het is even wennen, maar het is ook wel zo veilig dat je niet telkens naar je kindje kan kijken onder het rijden ;) . Dus nee, wij zien haar ook niet en ik vind het wel prima.

4. moena

moena Lid

Jan 3, 2009
    40
    0
    0
    Noord-holland
    @ consider
    Vind dat idd ook wel heel prijzig voor een spiegeltje maar wel handig.
    Zit jullie kindje recht achter je of schuin?? Dus achter de bij rijder??

P.s. wat een mooi kindje heb je!!

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij mij in de auto schuin achter me en bij m'n man in de auto recht achter hem. Dat schijnt net wat veiliger te zijn. Achter de bestuurder. Alleen in mijn (kleine) auto gaat dat niet, omdat de stoel dan niet ver genoeg naar achteren kan. Dus vandaar dat ze noodgedwongen dus achter de passagiersstoel zit.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    @ Moena, dankjewel :D
    Ze zit schuin achter me, dus achter de bijrijdersstoel.

7. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

Mar 1, 2009
    107
    0
    0
    Ik zou zo'n spiegel niet aanschaffen. Het is niet veilig om dingen aan hoofdsteunen/ stoelen in de auto vast te maken (ook bijv. dvd-spelers), bij een noodstop/botsing kunnen die dingen alle kanten op en zo behoorlijk letsel veroorzaken bij iedereen die inde auto zit!
    Probeer gewoon te accepteren dat je je kindje niet in het gezicht ziet, je hoort het kindje des te snelller, dus zodra je denkt dat er iets aan de hand is stop je.
    En als je je er toch niet lekker bij voelt kan je ook met jezelf afspreken dat je om het kwartier bijvoorbeeld stopt om te checken;)

Oja nog een tip wat betreft veilig in de auto: maak de overige gordels die op de achterbank niet in gebruik zijn vast; als ze los hangen kunnen ze bij een noodstop/botsing levensgevaarlijke verwondingen veroorzaken (de gesp kan met enorme krachten op je kindje komen). Trouwens ook de gordel van de bijrijderstoel als daar dus niemand zit.
    Het klinkt misschien allemaal overdreven, maar ik heb het met eigen ogen gezien dat een jochie die keurig in een autostoeltje zat, levensgevaarlijk verwond was geraakt door 'vliegende' gordel.

8. Mirjam vd Pol

Sep 4, 2006
    25
    0
    0
    Nieuw Vennep
    Geen reclame maken AUB!

Neem contact op met het beheer voor eventuele adverteer mogelijkheden.

bedankt

Natasja (Moderator)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

] Ga eens even op een ander forum mensen vervelen door je eigen product te verkopen :rolleyes:

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zie Tobe ook niet in de auto en heb daar eigenlijk helemaal geen problemen mee. Hij slaapt inderdaad meestal als ie in de auto zit. En als ie echt onrustig is, ga ik bij hem achterin zitten zodat ik hem beter in de gaten kan houden.

11. Mirjam vd Pol

Sep 4, 2006
    25
    0
    0
    Nieuw Vennep
    Beste Merle,

Ik snap je reactie niet. Iemand vraagt om informatie, over iets waar jij blijkbaar geen enkele last van hebt. Als je het niet wilt lezen dan negeer je het toch? Ik hoop hier niet mee een discussie uit te lokken, maar er is geen enkele reden om mij op deze manier af te snauwen. De LUCA spiegel is redelijk nieuw en het gebruik nog niet overal bekend, maar als ik een misverstand uit de weg kan ruimen lijkt er mij niks mis mee om dat te doen.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je ruimt geen misverstand uit de weg! Je informatie is namelijk eenzijdig en absoluut niet onafhankelijk. Jij moet dit product namelijk verkopen. Daarbij is voor zover ik weet, reclame maken op het forum verboden (althans, dat is een normaal gebruik op fora). En dat doe jij op dit moment (en niet anders, gezien je postverleden).

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

En trouwens, welke veiligheidsinstanties? Is er een uitgebreid onderzoek geweest met een testauto die uit de bocht vloog en dergelijke om te kijken of de spiegel wel ECHT veilig is? Zo ja, dan zou ik wel testrapporten willen zien?

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik citeer...
    1.8 Het plaatsen van berichten met als doel het promoten van geheel of gedeeltelijk commerciƫle websites en/of homepages is niet toegestaan.

En ga nu niet zeggen dat je alleen maar een "misverstand", waarvan niet bewezen is dat het een misverstand is, uit de weg wilde ruimen.

15. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    is idd not done om hier alleen maar te komen om je eigen product aan te prijzen.. zoals je in meerdere topics gedaan hebt.

reclame maken is niet toegestaan zoals Merle al zegt... Als je zo graag naamsbekendheid wilt geven aan je site.. dan neem je contact op met de owner van dit forum en kijk of je een banner kan plaatsen al dan niet tegen betaling.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n dierenspiegel (laten we het daar maar even op houden)

Ik vind hem geweldig, hij is groot genoeg om Sasha in 1 opslag te kunnen zien (toen ze nog in de maxi cosi zat) en hij zat echt wel goed strak om de hoofdsteun heen, die kreeg je echt niet zomaar los, laat staan dat ie met een botsing zou losraken.

Nu speelt ze ermee nu ze in het vervolg stoeltje zit, lekker naar zichzelf kijken en met dr voeten er tegenaan trappelen.

Share This Page