Oude easy rider draagzak: veilig?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Mrs Blossom, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Van familie hebben we een oude Easy Rider gekregen (30 jaar oud ongeveer). Of het comfortabel is voor de drager moet nog blijken, maar mijn vraag is nu eerst: is ie überhaupt veilig volgens de huidige standaard?

Deze advertentie toont wel goed hoe het ding eruit ziet: Draagzak Easy Rider, Rug- en buikdragers, Nieuwerkerken | Kapaza.be

Hij ziet er verder nog goed uit en de beentjes gaan ook goed erin geloof ik (gebogen ipv bungelend).

Graag jullie mening!

(P.S. Kan ook heel goed dat we hem maar kort gebruiken en dan naar eigen smaak iets nieuws kopen, de vraag gaat echt om veiligheid, niet of ie comfortabel is)

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is volgens mij geen ergonomische drager dus nee niet veilig, kijk eens op de facebook pagina Draagpraat :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is moeilijk te zien zonder kind er in. Kwestie van proberen, denk ik.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Sorry, maar niet-ergonomische dragers zijn echt wel veilig. Anders werden ze namelijk niet meer verkocht. Ik denk dat TS bedoelt dat het veilig is of het ding niet losschet zodat je kindje eruit valt. En voor dat moet ze gewoon kijken of de sluitingen allemaal nog stevig zijn en de naden niet versleten. En of deze drager niet goed is voor je kindje wordt hier niet gevraagd geloof ik.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Verkeerde been uit bed gestapt ? ;)

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde eigenlijk alles tegelijk. Zowel soort van ergonomisch als gewoon überhaupt veilig. Ik zie dit niet als dé draagzak waar we het altijd mee gaan doen, maar ik wil hem graag kunnen gebruiken als back-up/nood/oefenen voor we zelf 1 kopen.

Het familielid is nogal 'ja maar, dit was toen het beste van het beste, dus nu vast ook nog wel'. Dus als we hem niet gebruiken, heb ik wel munitie nodig :D

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Denk dat hij net als de Stokke voor korte stukjes best kan (vindt ik) maar hij ook voor jezelf snel te zwaar wordt en dat is gewoon jammer. En veilig kan je vast zelf wel inschatten zolang er geen scheuren e.d. inzitten zakt je kind er echt niet door :p
    En de M houding alleen is geen reden dat een zak ergonomisch is ook het rugpand moet zacht zijn enzovoort. Ik denk dat het voor uitproberen prima is maar hou er dan rekening mee dat het zwaar kan worden of kindje het niet prettig vindt dus kreunt, en dus bedenkt dat een ergonomische drager voor beide comfortabeler is , maar leuk dat je wilt dragen iniedergeval ! :D

8. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil zelf in eerste instantie een draagdoek. Heb ik ook al geleend van een vriendin. Maar voor mijn man gaat de doek een stapje te ver (mannen ook altijd...), dus er komt sowieso een zak bij. Zak mag vanaf 6 weken las ik, dus met de doek voor de eerste weken kunnen we daarna gewoon in alle rust testen en kiezen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Sommige draagzakken kunnen prima vanaf de geboorte bijvoorbeel de Mucibi van Pink or Blue ook nog lekker geprijsd !
    Hihi mijn man draagt gelukkig wel met de doek hij vind het helemaal leuk terwijl die er eerst niets van moest hebben haha

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Tja veilig? Dat weet ik niet. Ik zou er zelf voor geen goud mee dragen, maar dat is omdat het geen ergonomische drager is :).

Edit; dit weet ik omdat ik er vroeger in gedragen ben en de foto's heb gezien...niet zo best hahaah

Deel Deze Pagina