Wij hebben de familiewieg gebruikt (67 jaar oud). Deze wieg kan gelukkig lang gebruikt worden (tot ongeveer 6 maanden). We hebben 'm laten bekleden door een familielid (was dus goedkoop) en het matrasje had mijn zus al vervangen een aantal jaren daarvoor. Als dat allemaal niet mogelijk was geweest, hadden we het toch gedaan of een ander wiegje aangeschaft. Ik heb een baby in een ledikant altijd een raar gezicht gevonden. Het is zo groot! Nee, doe mij maar een lekker geborgen idee van de wieg. Voor deze dame die onderweg is, hebben we een kleine wieg op de slaapkamer (max 2-3 maanden schat ik) en daarna EN overdag in de wieg op de eigen kamer (tot 6 maanden)
Ik zeg ook zeker DOEN (het wiegje dan hé ). Is toch prachtige traditie en het is ook wel heeeel lekker dat het wat kleiner is en dat het ook bij jullie op de slaapkamer kan. Wij hebben net zoiets als jullie, ook een wiegje wat al oud is en wat al lang in de familie is, geweldig! Hier een fotootje, ben er wel trots op namelijk.... De kraamzorg is trouwens vorige week voor intake gesprek geweest en die vond het ook alleen maar leuk, voldeed verder aan de eisen dus zij hadden geen bezwaar. Daar was ik wel heel blij mee! Heb je al een beslissing genomen? Liefs Lara
Dit is onze wieg. zat ook een ahhh hoe heet dat nou. sluier bij. maar die vondt ik niet handig voor in de woon kamer. dus hebben die ook niet op nieuw bekleed View attachment 51298
als ik de mogelijkheid had gehad dan had mijn lieve meisje ook in de wieg gelegen waar ik vroeger in gelegen heb. Maar iemand heeft de wieg bij de kringloopwinkel neergezet... dus nu is er een andere familie die deze wieg, waar bijna mijn hele familie wel in gelegen heeft aan het gebruiken, helaas. We hebben nu een wieg waar we de traditie weer mee aan het opbouwen zijn... Maar, hij is niet zo mooi als mijn wieg van vroeger.
ik zet een ledikantje in de slaapkamer van me meisje neer en in onze slaapkamer komt een wiegje waar zowel papa en tante in gelegen hebben dus dat is erg mooi .
Ik zou het wiegje gebruiken zeker om de emotionele waarde. hier precies hetzelfde. wiegje gaat al 9 kinderen mee en heeft 5 verhuizingen achter de rug en is dus beschadigd... Maar desondanks leuker om op te knappen. Wij hebben trouwens wel een ouderwetse grote wieg en niet het formaat dat je nu in de winkels hebt, maar meer een ledikant maat, maar dan ovaal. Ik heb bij Prenatal voor nog geen 20 euro een matrasje op maat laten maken. Je moet gewoon een mall maken (dus een afmetingovertrek), papier in de wieg "bak" leggen en dan op de randen een lijntje trekken. Je kan ook schuimrubber kopen op de markt schijnt ook heel goed te zijn, maar omdat ik een grote wieg heb gaat ons kindje er zeker langer dan gemiddeld in liggen. Waarschijnlijk tot hij/zij gaat zitten en de ledikant dan omlaag had gemoeten. succes!
Hier nog een twijfelaar en de ervaringsdeskundigen in mijn omgeving hebben allemaal de eerste weken een wiegje op de ouderslaapkamer gehad (want handig met nachtvoedingen) en zijn na een week of 5 - 6 overgestapt op het ledikantje op de babykamer. Ik denk dat ik het ook maar zo ga doen.
Wij hebben geen wieg gehad, ze heeft een paar dagen in de kinderwagenbak op onze slaapkamer gestaan. Ze is na 3 dagen op haar eiegn kamer in het ledikantje gegaan. Moet eerlijk zeggen dat ik dat heerlijk vond. Ik werd bij iedere kick wakker, dus nu kon ik tenminste wat slapen (de nachten zijn al zo kort!!). Maar als je de ruimte hebt voor beneden zou ik het wel doen. Staat wel heel mooi en het is ook een mooi idee. Wiegje gewoon even onder de douche, dan is hij wel weer schoon hoor!
Mijn mannetje heeft 11 jaar geleden samen met zijn vader een stalen wiegje (met spijlen) gemaakt voor de kindjes van zijn zus.. Deze hebben er beide ingelegen. Mijn schoonzusje heeft hem ooit bekleed met haar sluier van de trouwjurk.. Inmiddels kan onze kleine elk moment komen en ook wij hebben het wiegje al op onze slaapkamer klaarstaan. Ik heb hem opnieuw laten bekleden met een bruin boerenruitje...
Hier hebben we slaapkamer helemaal klaar en we nemen ook nog de wieg die is net zoals als me partner die heeft er zelf ingelegen vroeger dus de wieg komt bij ons op de slaapkamer