Oude fruitvlekken verwijderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessmin, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik was op zoek naar de beste methode om oude fruitvlekken (vlekken die dus al heel lang in de kleertjes zitten) nog uit kleren te kunnen krijgen. Dan doel ik wel op een manier waarop je een hele zooi kleren kan 'ontvlekken', want per ding er iets opsmeren heb ik de tijd niet echt voor :) Is er niet iets waar je de kleren mee kan inweken in een emmer, waarmee de oude vlekken er dan uitgaan? Iemand tips? Iets erop sprayen zou ook een goeie zijn, alleen lijkt mij dat dat niet echt meer werkt met oude fruitvlekken...

Vind het zo zonde van al die mooie kleertjes waar allemaal van die vage etensvlekken op zitten.... Hoor het dus graag!:)

2. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb alle witte kleertjes (shirtjes, slabbers) door de bleek gehaald en ze waren weer als nieuw........ dat is de enige mogelijkheid die ik ken :D.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    bij de witte was werkt bij mij de vanish octie action white( ofzo) erg prima als ik het een nacht laat weken ( met warm water) en dan ook nog was met een schep vanish.
    Zou het daarna echter nog wel een keer wassen als het voor een kleintje is.. geen idee hoe dat spul reageert met een baby huidje aangezien wasverzwachter al wordt afgeraden :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij krijg je oude vlekken er niet meer uit, dit had je dan meteen moeten doen..heb hier ook veel kleertjes verpest door spuugvlekken en fruitvlekken die ik niet gelijk had opgemerkt..grrr

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Kahrin: welke verhouding bleek (dikbleek/chloor toch?)/water gebruik jij dan?

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik deed het in de gootsteen in de keuken. Gewoon vullen met warm water een een klein scheutje bleek. Ik vond het kei eng omdat ik het nooit eerder had gedaan, dus pakte eerst een slabber met vlekken.
    Ik deed deze steeds in het water en er weer uit, dus hield het gewoon aan de puntjes vast........ je zag de vlekken minder worden en toen ze weg waren spoelde ik het uit....... zo met ieder wit kledingstuk gedaan.

Als je het in bleek legt kan het geel worden of kunnen er gaten in komen. Op deze manier hou je het beter onder controle. En als je na al die moeite ziet dat je kleding weer vlekkeloos schoon is, ben je toch weer een gelukkig mens :D.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Als de kleren met vlekken al een keer gewassen zijn gaat het er echt niet meer uit. Ik doe op kleertjes ook vlekkenmiddel van HG, daarna uitspoelen en nog een keer insmeren met ossengal. Toch gaan sommige vlekken er niet uit, vooral wortels is troep. Daarbij spuugt onze kleine nog heel veel ook dus doe ik met eten een oud shirtje aan, zo blijven de kleertjes nog een beetje mooi.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Met bleek kreeg ik wortelvlekken en bananenvlekken er gewoon nog uit.... maar ja, dat was dus alleen bij witte kleding.

9. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    een voor een insmeren met een blok babyzeep van zwitsal werkt hier het beste.

10. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Bij kruidvat te krijgen: Shout, vlekkenverwijderaar, haalt hier alle kleuren vlekken uit de was. Ideaal. Even insmeren voordat het de was ingaat, en alles is schoon. Bij oude vlekken weet ik het niet, maar valt te proberen. En belangrijk ook: Het is niet duur. :D En werkt toch goed. :)

11. Alita

Alita Niet meer actief

shout werkt erna hier niet meer...

Deel Deze Pagina