"Oude garde" Dusselpusselbabes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by loutjelou, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Girl nu hard broedden he :D .. Enne ja de weg vinden is daar een hel hihi. Wij hebben na de terugplaatsing de navigatie op binnendoor gezet en de snelwegen uit gevinkt. Hadden zin in een toer ritje en hebben dus 4,25 uur er over gedaan, maar wel allemaal leuke stadjes en dorpjes gezien! Is ook wel eens leuk en lekker ontspannend.

Tuana welkom meid.. Wat vreselijk dat 3 pogingen jullie niks heeft opgeleverd. Hoop dat de 4e poging je meer geluk gaat brengen. Ik zelf heb alleen ervaring met ICSI maar niet met IMSI of PICSI.. Succes!!!

Maartje lekker aan het broedden meid :D ???

2. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    ja zal ik doen shantii:) ja verrot is dat he met die omwegen.

maar wij zaten ook nog aan een tijd verbonden mijn man moest nog werken om 16.00 (niet gered natuurlijk) haha
    dan heb je nog meer stress. maar we hebben wel een mooie omgeving gezien haha

jij ook op het wachtbankje?? ook goed broeden he!!!!

3. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier ook weer op het wachtbankje :D .. Zou leuk zijn als er weer eens een paar op roze knallen deze maand! Duim duim duim.

4. Tuana

Tuana Actief lid

Aug 10, 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ maartje84: Ik ben inmiddels zelf al wat reacties van haar tegengekomen. Het eerste wat ik dacht was: wat een doorzettingsvermogen heeft die meid. Ik ga haar in de gaten houden, want ik denk inderdaad dat ik er wel wat wijzer uit kan worden.

@ Shantii: Dank je wel meid. Ik hoop het ook. Hoewel het eigenlijk nog best ver weg is. We zullen eerst flink moeten sparen. Die hoge kosten ook he... :( Maar ik wil wel alvast wat informatie opdoen. Want van niks doen en rond blijven lopen met vraagtekens word ik helemaal gek.

5. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Tuana, doorzettingsvermogen is niet zo moeilijk hoor!
    Ik vind het meer getuigen van kracht als je durft te zeggen, stop en hier niet verder.

Anyway, wat zou je kunnen doen in DD.
    In ieder geval kun je heel goed overleggen over de mogelijkheden met verschillende medicijnen en spuitschema's.
    Verschillende bloedonderzoeken en uitgebreidere zaadtesten.
    Wat dr. S altijd heeft gezegd is dat de eicelkwaliteit belangrijk is voor de embryokwaliteit gedurende de eerste dagen en dat het dan op de zaadkwaliteit aankomt.
    Die is belangrijk voor de doorontwikkeling van de embryo's.

Bij PICSI activeren ze middels een vloeistof(?) de zaadjes om zo de beste rijpe zaadjes er uit te pakken.
    Ik weet het niet precies, want dit heb ik nooit gedaan.
    Zara trouwens wel!
    Bij IMSI zoeken ze het zaad onder een sterkere microscoop.
    Ipv de gebruikelijk 200x vergroten ze wel 6500x keer.
    Zo kunnen ze nog beter het beste zaad selecteren.
    Dit is vooral een uitkomst bij een slechte SCSA test.
    Bij deze test onderzoeken ze het zaad op DNA en fragmentatie.
    Als dit percentage te hoog is, dan is het moeilijk om goed zaad te selecteren. IMSI kan dan hulp bieden.

Om betere eicellen te krijgen kan het soms helpen om over te stappen op andere medicatie.
    Zo bevat Menopur naast FSH ook LH, wat kan zorgen voor een betere rijping van de eicellen.
    Ook wel of niet beginnen met de pil of het lange of korte schema kan invloed hebben op de hoeveelheid en kwaliteit.

Ik spuit de laatste 4 behandelingen met Menopur. Ik heb het idee dat ik er beter op reageer.
    Wij hebben altijd klasse 1 embryo's gehad.
    Maar helaas zegt dat dus niets.
    Door het hoge percentage (42%) fragmentatie van het zaad, zit bij ons vermoedelijk het probleem bij de doorontwikkeling van de embryo's.
    Deze poging proberen we dan ook weer IMSI (hebben we reeds 1 eerdere poging mee gedaan).

Ik kan niet anders zeggen, ga eens met S praten!
    Er zullen vast nog mogelijkheden zijn die het proberen waard zijn.
    Succes!

6. Tuana

Tuana Actief lid

Aug 10, 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    #186 Tuana, Aug 13, 2010
    Last edited: Aug 13, 2010
    @ Sikki: bedankt voor je uitgebreide reactie meid! Ik kan me trouwens wel vinden in wat je zegt (wat betreft doorzettingsvermogen). Het is inderdaad veel zwaarder om te zeggen dat je ermee stopt, dan door te gaan. Op de een of andere manier komt de kracht vaak weer in je naar boven. Anderen om mij heen hebben wel eens gezegd dat we misschien maar gewoon moeten accepteren dat het zo is (met andere woorden: stoppen met de behandelingen). En zulke reacties maken me erg boos, want zoiets doe je niet zomaar even. Maar daar weten jij en vele anderen alles van.

Ik wist overigens niet dat de kwaliteit van de eitjes van zoveel factoren afhankelijk kan zijn. Wij hebben bijvoorbeeld alleen nog maar matige bevruchtingen gehad, maar de artsen hebben ons er nooit een verklaring voor kunnen geven. Dus ook nu loop ik nog met veel vraagtekens rond. Het enige wat wij te horen kregen is dat het een combinatie is van mijn eicellen en mijn man zijn zaadcellen, en daar moesten we het mee doen. Het is eenmaal zo en je doet er niks aan, kregen we te horen.

Dus menopur kan wel degelijk voor betere kwaliteit eicellen zorgen? Jammer dat ik dat bij de laatste poging niet heb mogen proberen. Ik merk aan veel dingen dat ze in Nederland toch echt wel achter lopen hoor. Niet dat ik slecht wil spreken over ons ziekenhuis, want we zijn erg tevreden, het personeel is ook ontzettend aardig, maar als ik kijk wat er in Düsseldorf allemaal mogelijk is (en de kennis die ze daar hebben) ben ik toch wel verbaasd.

Een gesprek met de arts waarover je het hebt. Gaat dat telefonisch, of per intake? Het zit namelijk zo: financieel gezien is het nu nog niet mogelijk, we zullen nog even flink moeten sparen, dus ik weet niet of een intake nu al het juiste moment is? Maar anderzijds wil ik ook wel weer duidelijkheid, want nu loop ik met veel vraagtekens rond.

Ik kan in ieder geval hier bij lotgenoten terecht, en dat vind ik erg fijn. Ik ben ook nieuw, dus moet me nog inlezen hier. Volgens mij ben ik daar nog wel even zoet mee.

Nou, hopelijk gaat jullie aankomende IMSI eindigen in een mooie zwangerschap!

PS: als ik nog een hele brutale vraag mag stellen (je mag ook reageren via een PB, of helemaal niet als je dat niet wilt): op hoeveel kosten moet ik eigenlijk (ongeveer) rekenen als we spreken over IMSI? Het totaalplaatje bedoel ik dan, alles bij elkaar (de behandeling zelf, de medicatie, etc). Hoeveel zijn jullie kwijt per poging? Maar nogmaals, ik weet dat dit een hele persoonlijke vraag is, dus ik begrijp als je niet wilt reageren. Ik zou het alleen wel fijn vinden om te weten in welke richting ik (qua bedragen) moet denken.

7. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Lieve Sikki, je fm vandaag, ik duim voor een heel stel mooie eitjes en dus het begin van iets nog veeeeeeeeeeeeeel mooiers!

8. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes Sikki!!!! Duim op veel mooie groeiende eitjes.

9. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ook hier effe lui een kopietje!

Wederom weer een tegenvaller.
    Rechts 2 van 18 mm en links 3 van 12 mm.
    Vanavond nog spuiten, morgen de Pregnyl en dinsdag de punctie.
    Ik hoop zo dat die kleine 3 nog wel een groeispurtje maken!!!

Heb me trouwens ook weer kapot geërgerd aan S.
    Die snelle praktijken van hem gaan me steeds meer tegenstaan.
    Ik wilde nog wat overleggen over extra Cetrotide spuiten om een vroegtijdige eisprong te voorkomen (daarom spuit ik altijd ook Cetrotide op de dag van de Pregnyl), maar hij zei nu, vandaag nog Menopur en Cetrotide en morgen Pregnyl.
    Ik vroeg ook nog of ik dit keer Pregnyl na de tp mocht gaan gebruiken.
    Terwijl we het er over hadden (al broekophijsend, you know) ging z'n telefoon, liep ie weg en werd ik er uit gebonjourd
    Zegt de assistent, daar hebben we het met de punctie wel over!!!
    Alsof ik half in narcose een fatsoenlijk gesprek met die vent kan hebben.

Nou ja, we trekken wel ons eigen plan.
    Zijn we toch al goed in.
    Dat betekent vanavond nog een extra ampulletje Menopur erbij (ik wil toch echt dat die 3 hun best gaan doen), morgen een extra Cetrotide (heb ik alle andere keren ook op de dag van de Pregnyl gehad, want ik wil geen herhaling van de eerste ICSI toen alles al gesprongen was) en gewoon Pregnyl bij de Utrogestan spuiten na de punctie.
    SO!

S. kun je goed mee overleggen tijdens een gepland gesprek e.d., maar zodra de poging gestart is en je in de flow zit, heeft die man echt geen minuut extra tijd voor je.
    Ik moet zeggen, na 6 van zulke behandelingen ben ik er wel klaar mee!
    Het wordt tijd voor roze of bezinning!

10. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

breekt ff in hier :)

sikki was wel even balen he :( nou we gaan het er het beste van hopen!! was wel leuk om je even gezien te hebben.. heb ik tenminste een gezicht bij jou naam.. wij zijn net pas thuis.. hebben de inseminatie gehad.. zonder pregnyl tochnog.. ik dus best een beetje balen want had nog geen positieve ovulatie test.. kom ik net thuis.. ikke plassen en een test gedaan... gewoon vet positief haha.. dokter s zei al dat ik een heel hoog lh waarde in mijn bloed had..

nou sikki (en de rest natuurlijk ook) heel veel succes nog.

11. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Gaby: spannend weer meis!!

Sikki ik snap wat je bedoelt met S. ik moest bij m'n 1e IUI 10 minuutjes blijven liggen en dan zou hij terugkomen. Na 20 minuten wachten was ie nog niet terug, wij weer aangeklopt. "Oh ja, eeeeuh, jullie kunnen gaan" hij was ons dus gewoon vergeten...

Ik ben de 2e IUI door een blonde arts (vrouw) geholpen, daar ging het er zoveel beter/relaxter aan toe, ik ga ook proberen of ik de volgende keer gewoon weer bij haar kan.

12. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

Jan 21, 2010
    2,318
    0
    0
    heey sikki wat balen zeg. hopelijk worden die 3 kleinere nog optijd groot genoeg.

13. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Gaby, dus toch mooi op tijd!
    Spannend!

Pregnyl zit er in!
    Morgenavond een hotelletje in DD, zodat we geen filestress hebben dinsdag.
    Punctie is om 9.30 uur.

Tuana, kosten zijn ongeveer het volgende:
    ICSI 2300
    IMSI 900
    Assisted Hatching 160
    Narcose 230
    Medicatie afhankelijk van de Eenheden 1000-2000
    Bloedprikken HIV en Hepatites 75

Bloedprikken is in Dld verplicht. Uitslag mag max. 2 weken oud zijn.
    Narcose is ook verplicht en ook prettig!
    Intake heb ik nooit voor hoeven betalen, maar andere meiden wel.
    Als je een gesprek langer dan 10 minuten met S hebt, moet je namelijk betalen.
    Volgens mij is het rond de 100 euro.
    Je zou dus altijd eens een afspraak kunnen maken om te praten en te overleggen wat S met je wil.

14. Tuana

Tuana Actief lid

Aug 10, 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    #194 Tuana, Aug 15, 2010
    Last edited: Aug 15, 2010
    @ Sikki: bedankt voor je overzichtje. Wat een bedragen zeg, jeetje. Wij mogen voorlopig nog flink gaan sparen. En bloedprikken is dus ook verplicht. Is het toegestaan om dat in Nederland te doen, en die uitslag mee te nemen naar daar?

Wat fijn trouwens dat jullie een hotel pakken daar. Dan zit je inderdaad niet met de filestress. Goed idee hoor. Moeten jullie nog een stukje reizen, of zit het hotel aardig in de buurt van de kliniek? Nou meid hopelijk heb je overmorgen een mooie opbrengst eitjes. We gaan ervoor, dit moet 'm gaan worden!

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Ja je mag ook gewoon in NL laten bloedprikken, maar mag niet ouder zijn dan 2 weken geloof ik. Dus dat scheelt je weer 75 euro (ex BTW!!!), wij moesten 83,12 incl BTW betalen laatste keer, toen waren we het strak vergeten om in NL te doen.
    Wij hebben trouwens voor een intake nooit betaald.

Sikki succes meid morgen!
    Ik zal voor je duimen!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sikki ik kom je even snel heel erg veel succes wensen voor je punctie morgen en ik duim en hoop dat er stiekem toch nog wat extra zijn gaan groeien..(ijdele hoop mischien maar ik doe het toch)

zet hem op meis morgen we gaan alleen maar voor roze dit keer we doen het niet voor minder hoor~~~~~~~~~~~~

knuffelllllllllllllllllllll

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    ff snel,

Loutje, was dat een duitse vrouw?!?!
    die heeft bij ons de tp ook gedaan en zwanger...
    en jij bij haar bij de 2e IUI zwanger...
    Heeft ze een gave ofzo?!?

Sik, heel veel succes, ik duim heeeeeeeeel hard!!!!!

Rest ook succes natuurlijk!
    Shanti, spannend hoor, zet hem op!

Liefs

18. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Ja Loesie, dat was een duitse vrouw. Zo ontzettend aardig was ze! Ik weet alleen niet hoe ze heet.... ik wil echt graag weer bij haar!

19. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,614
    0
    36
    Female
    Ook ik laat de duimen weer flink draaien voor onze lieve Sik!

Hoeveel dagen na de punctie heb je eigenlijk de tp? Wie weet kom ik van de week nog iemand tegen in DD? (áls ik tenminste m'n eisprong heb)

20. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Thanks lieve meiden!!!

Loutje, ik durf bijna niet zo ver vooruit te denken met die schijteieren en het kutzaad :D (maar doe het stiekum toch ;)).
    Als alles goed gaat hebben we mogelijk donderdag een tp.
    Zou leuk zijn als jij er ook bent!

Oh meiden, ik hoop zo op een rijp eitje in alle 5 de follikels!
    Nu waren er maar 2 groot genoeg en de andere 3 follikels waren eigenlijk te klein.
    Brrrrrrrrrrrrrr, zo doorgewinterd in ICSI-land en toch blijft het zo vreselijk spannend!

Enne, Duitse vrouw?!?!?!
    Wil ik ook!!!! :D

Share This Page