Hoihoi! Sinds een week ongeveer heeft mijn dochter een soort rode uitslag op haar buik. Ze heeft geen koorts maar is wel verkouden. Ik dacht zelf dat het door de luier was of door het weer. Het houdt nogal lang aan dus begin het me toch af te vragen. Heb op internet wel gezocht maar het komt niet echt overeen met wat ik vind. Zesde ziekte zou na een aantal dagen weggaan en warmte bultjes zien er heel anders uit volgens mij. Ik heb een foto bijgevoegd. Wellicht ziet iemand hier wat het is en of ik ermee langs de huisarts moet.
Dat dacht ik inderdaad ook maar als ik op internet kijk zie ik echt hele rode bultjes (die heb ik zelf ook wel eens) en dat zijn niet dezelfde... Kunnen babys warmteuitslag krijgen van hun luier denk je? Ze heeft ook n aantal keer in de SwimTrainer gelegen. Had ook al gedacht dat t daardoor kwam
Ga gewoon even lekker smeren met een zalf waarvan je denkt dat die helpt. Ik ben daar niet zo moeilijk mee. Het lijkt me dat dit door de warmte komt, dus Bepanthen, Sudo en iets met aloë vera lijkt me prima!
Dit hadden wij ook, vond t ook vreemd en internet deed me geen goed. Het viel hier heel erg op dat t opvlamde zodra ze in bad zat of een warme fles melk dronk. Daar buiten trok t ook zo weer weg en verder eigenlijk geen klachten oid. Ja verkouden, maar dat was ze in t eerste jaar bijna alle dagen leek wel. Dus eigenlijk ook niets mee gedaan.
Zo ziet de huid van onze dochter eruit als ze te vaak in bad gaat. (Te vaak voor haar doen, de volgende fase is dan eczeem-achtige huid.) Het voelt dan ook heel droog en ze wil graag krabben eraan. Weet niet of dat bij jouw kleine ook is? Cetomacrogol werkt hier goed.
Ik doe haar sowieso niet dagelijks in bad. Meestal om de dag en met dit weer niet te warm. Die creme heb ik nog liggen dus ik ga het eens proberen. Bedankt voor de tip!
Zo nu en dan zie ik t weer voorbij komen, maar zal wel goed zijn. Moet er ook bij zeggen ik let er niet echt meer op. Vlekken zoals deze die komen en gaan icm warmte heb ik geboekt staan als "uiting van warmte" volgens mijn redenering zal t er wel bijhoren, heb er nog nooit een gezien die bleef of haar dwars zat met kriebel oid. Mijn lijf kent zweten bijv prima ook door sauna en zij moet dat nog leren (nekje en voetjes gaan prima). Mijn eerste ervaring met een sauna liep ik vuurrood aan en zweette ik niet tot nauwelijks tot de grens bereikt was en dan kon ik dweilen bij wijze van spreken, dat is iets wat je lijf schijnt te moeten leren wat ik begreep terwijl ik mn hele leven al sportte.