Ik was onder de 30 bij beide kinderen. En als de keus er is zou ik er ook niet bewust voor kiezen om een oudere moeder te zijn vanwege de nadelen en extra risico's. Maar soms loopt het leven zo. En dan is het geen optie meer om een jongere moeder te zijn. Ik zou er ook niets negatiefs van denken als een vrouw van eind dertig of ouder aangeeft zwanger te zijn.
Ik was 34. En het liefste was ik wat jonger geweest (voor mezelf dan qua fitheid, voel me nu soms zo oud ‘s ochtends). Qua leeftijd zou ik het met mijn 36 niet raar vinden om een 3e nog te krijgen, maar ik heb geen kinderwens meer. Tegenwoordig krijgen de meeste mensen toch pas rond hun 30e hun eerste kind in mijn omgeving. Dus bij de jongste ga je toch meer richting de 40. Dus voor anderen vind ik het normaal om wat ouder te zijn. Wij hebben ook bewust eerst lekker gereisd en genoten voor we kindjes kregen, want je weet niet of je dat over 20 jaar kan doen. Alleen duurde het wat langer om zwanger te worden.
Ik was 25 bij de eerste en 30 bij de laatste. Ik vind het zelf perfect. Ik voel mij redelijk jong op het schoolplein en ook voor de kinderen vind ik het fijn dat ze jonge ouders hebben. Mijn ouders waren zelf ook 25/26 toen ik werd geboren! Ik zie daar nu echt de voordelen van. Uiteraard snap ik dat het leven niet altijd gaat zoals je wenst. Vrienden die voor het eerst op hun 39e ouders werden was zo een fantastisch moment! Hier hadden ze al jaren naar uitgekeken!
Bij me 1e was ik 20 Bij me 2e was ik 22 (1,5jaar tussen ze ) Bij me 3e was ik 24 (2 jr tussen 2e en 3e) Bij me 4e en jongste was ik 28 jaar Ben nu 33 jaar maar een vriendin heeft op haar 41e nog een 5e gehad een cadeautje. Ze is nu 42 Ik vind zolang je goed bij voelt lichamelijk aankan er geen reden is om het niet te doen
Nét 25 bij de oudste, net 32 bij de jongste. Hier komt er niks meer bij gelukkig, man laat zich komend jaar steriliseren.
Ik was 32 bij de oudste en 40 bij mijn jongste (nu 5 mnd). Ik vind 40 zelf wel aan de oude kant en moest wel even slikken toen ik opeens met een positieve test stond. Maar soms loopt het leven even anders! Het zwanger zijn vond ik best pittig, maar nu ze er eenmaal is voelt het niet anders als bij de vorige twee.
25 27 32 Voor m'n 35e klaar zijn leek mij fijn, maar ik weet ook dat het niet voor iedereen zo loopt.
Mijn moeder was 36 en 38 bij mojn zusjes. Ze was 23 en 25 toen ze mijn en onze broer kreeg. Mijn zusjes hebben het altijd als niet leuk ervaren dat onze moeder "oud" was. Vooral ook nu zusjes zijn onder tussen 20 en 22. De jongste kreeg de vraag waarom haar oma haar altijd kwam ophalen. Ik zie mijn moeder nooit meer maar ze was altijd vlot gekleed en haren worden altijd geverfd. Make upje op. (Zie af en toe een profiel foto veranderen op fb) Voor hasr gevoel was ze dus misschien niet oud toen ze de kinderen kreeg, zij vinden wat anders. Maar het leven loopt soms als het loopt. En het iw wat jij wil en vind niet want een ander er van kan denken, het is jou leven namelijk.