oude mensen op de weg

Discussion in 'De lounge' started by toerist18, Oct 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Gister reden we met de auto door een woonwijk, was er een oud mens (tegenligger) die reed op het midden van de weg, mijn man uitwijken, klapten we met de spiegels tegen elkaar.
    En ze rijd gewoon door :evil:
    Nou ik was er wel achterna gereden....wel een krasje erop.
    Die wegterroristen ook altijd, van de weg halen die lui.

2. Niet meer actief

Grrrrrrr, ja ik ken het, ik heb dan wel ( jammer genoeg ) geen rijbewijs maar ik zit er wel naast ;)
    Tijdje terug stak mijn man vanaf onze eigen parkeerplaats naar achteren, heel langzaam en goed kijkend.
    Voor zover te zien kwam er niks aan dus hij steekt naar achter, komt een buurman van een straat verderop met een noodgang de hoek omzetten.
    D'r bovenop!

Tja en wij fout natuurlijk en hij geen meter gas terug geven.
    Hij word bij ons in de straat als weg terrorist beschouwd, hier wonen heel veel kleine kindertjes en hij sjeest hier altijd door de straten.

En dat is dan een man van over de 60 ...

Heeft jouw man niet het kenteken op kunnen schrijven?

Liefs Nies

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ze zeggen altijd; de jeugd van tegenwoordig!

aar alsjeblieft zeg! die oudjes van tegenwoordig!
    Bij sommige moest het rijbewijs ook afgepakt worden hoor!
    Brr altijd bekeuringen uit schrijven voor te hard rijden!
    maar dat ze maar eens schrijven voor te langzaamrijden!
    bahabah ik voeg toch echt lief met 130 in op een autoweg
    dan met 50! brr ik kan daar echt boos om worden! grrrr

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ahh ouderen op de weg staan ook op mijn ergernissen top 10! Verschrikkelijk wat je af en toe tegen komt op de weg, haha en ik zit veel op de weg dus extra ergernis.

Mijn schoonvader is bijna zo iemand, de lieve man is ergens in de 70 en rijdt op zich prima, geen ernstige dingen iig. Vorig jaar zat ik hoogzwanger achter bij ze in de auto en heb toch echt een paar keer op mijn lip moeten bijten, veel te laat en te hard remmen, heel hard en ongecontroleerd optrekken, signalen niet zien etc..

Tijdens het inhalen kijk ik altijd nog even wie nou die bestuurder is die zo tergend langzaam rijdt en 9 van de 10 keer is dat een dame of heer op leeftijd die zowat tegen het stuur omhoog gekropen zit omdat de opticien ze ogenschijnlijk niet het advies heeft gegeven de sterkte van de brillenglazen eens te vervangen..

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    pff ja ik ken ze ook hoor, erger nog mijn vader (66) begint er ook 1 te worden,

heb er 1 keer wat van gezegd, niet dat het helpt hoor.
    We reden ergens met een vaartje van 30, omdat wij in een 30 km zone wonen meer daar inmiddels uit waren dacht ik dat hij dit misschien gemist had.
    Dus ik zeg netjes tegen hem dat hij hier 50 mocht rijden en wat was zijn antwoord

Er staat dat ik niet harder mag dan 50 maar er staat nergens dat ik niet zachter mag dan 50

met ondertussen een hele rij auto's achter ons met daarin geirriteerde mensen (begrijpelijk zou ik ook zijn).

Groetjes Anita

6. Niet meer actief

ik zeg altijd... als je ze niet zitten, dan moet je afstand houden of er heeeell snel voorbij!

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gekregen bij een pakje boter he! Bij ons op t werk werkt een vrouw die durft niet harder dan 30 a 35 te rijden! Ze rijdt flink om naar huis toe, alleen al om geen provinciale weg te moeten pakken. :rolleyes:

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ze rijden idd regelmatig slecht, maar ik vind het dan ook wel weer heel sneu voor ze. Durven waarschijnlijk sowieso al minder te rijden en zijn wat onzekerder qua snelheid etc. Een auto is vaak de laatste onafhankelijke factor in hun leven.
    Overigens vind ik dat de zondagsrijders die alleen in het weekend de auto pakken er ook wat van kunnen en dat hoeven niet per se ouderen te zijn.

9. Niet meer actief

och.. ja die, die zijn ook vreselijk!

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,258
    4,489
    113
    Is ook wel zo maar ik weet niet of het jullie wel eens is opgevallen dat de betreffende groep vaak in nieuwe auto's rijdt.
    Wil ik niet lullig doen maar als ze dit kunnen betalen kunnen ze beter kiezen voor een aixam (30 km wagentje).
    Is voor ze zelf een stuk goedkoper qua verzekering en als je zo'n ding ziet weet je dat het gewoon niet harder kan.

Groetjes Anita

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik kan me er ook aan ergeren hoor. Laatst reed er een fossiel (sorry hoor haha) op de vluchtstrook. Die dacht dat ze al op de afrit zaten. Nou wat doe je dan, neem je die afrit en ga je ernaast rijden of blijf je er achter rijden? Doodeng man.
    Of bij wegversmallingen een vrachtwagen in willen halen maar het toch niet durven, en ja er zit een hele rij achter ze dus kunnen ook niet terug. Blijven ze de hele versmalling naast de vrachtwagen!

12. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Klopt... ik hoorde laatst ook zeggen dat de gemiddelde leeftijd van kopers van nieuwe auto's 52 jaar is. En maar reclame maken op tv voor al die jonge kopers. Volgens mij weten ze niet helemaal voor wel publiek ze spreken.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het kenteken hebben we niet, maar goed dat krasje komen ook wel weer overheen, tis geen nieuwe :)

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    OH MY GOD! Ik ben gelukkig niet de enige die hier zich zo mateloos aan kan irriteren! Sommige oude mensen moeten ze gewoon écht van de weg halen.. Te gevaarlijk voor woorden!
    Ik ben er gewoon voor dat menen vanaf +- 60 jaar elk kwartaal een medische keuring moeten hebben op zicht, reatievermogen en weet ik het allemaal niet! Is er ook maar één ding niet goed, weg met dat rijbewijs!

15. jetteke

jetteke Bekend lid

Apr 21, 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik heb dat ook wel, die ergernis.
    Alleen denk ik meestal maar: Het is hun enige manier om nog overal te komen, dus: vooruit....
    Mijn man zegt altijd als wij achter een oudere rijden die zijn ergernis opwekt: "Beloof me dat als ik later zo rijd, je dan meteen mijn rijbewijs van me afpakt". Ik denk alleen dat als ik dat ooit doe, ik het niet overleef... :( :( ;) .
    Ik denk toch dat je als oudere zelf niet goed doorhebt of wilt hebben dat je rijprestaties niet meer goed genoeg zijn om nog mee te kunnen...

16. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ja en deze zag je dan nog wel gewoon zitten in de auto en keek je aan toen ie het deed.

Wat dacht je namelijk van die mensen die hun auto naast de jouwe parkeren en er gewoon pitten in slaan met hun deuren?

Wij hebben hier een school in de straat en ik heb een splinternieuwe dure auto , die school moeders hebben er allemaal pitten in gedeukt! Gek wordt ik ervan, maar wat kan ik eraan doen?
    Mijn man zijn dure mooie auto zit ook onder.

Mijn man zei laatst nog: ik ben haast in staat om een flinke deuk in mijn auto te rijden dan hebben we dat ook gehad en doet het minder zeer als een ander er tegen aan deukt.

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Is dat zo'n wagentje op een accu? Want als dat zo'n accuwagentje is kunnen ze echt niet ver rijden. Die accu is om de haverklap leeg waardoor de actieradius van de oudjes misschien maar 10 km is.

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Zestig is belachelijk. Dat is echt veel te jong. Die mensen hoef je niet af te schrijven. Hebben waarschijnlijk meer ervaring dan iemand van 20 die net zijn rijbewijs heeft en knalhard over de weg rijdt! Moeten we daar maar ook bij zeggen één foutje maken en dan het rijbewijs kwijt?
    Daarnaast wie gaat die medische keuring elk kwartaal betalen? Je zet niet alleen artsen extra aan het werk maar ook een hele ambtelijke molen.
    Kijk je wel eens naar Blik op de weg, of wegmisbruikers?

19. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee zo'n wagentje is eigenlijk gewoon een snorscooter.. dus er gaan of 2 takt in of benzine..

ik kan me er ook aan ergeren! zit vanwege mn werk natuurlijk vaak op de weg (instructeur) en zeg mn leerlingen altijd.. ga er maar voorbij, afstand houden..want ze zijn niet te vertrouwen!

(helaas moeten we ze over 1 kam scheren)

Heb weleens een 78-jarige in mn lesauto gehad... voor een opfrislesje.. pffff mijn advies was: of nog meer lessen of gewoon het hierbij laten, want u rijdt niet zo veilig meer...

20. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    ha ik dacht dat ik de enige was! Een paar weken geleden heb ik bijna een ongeluk gehad door een bejaarde in een auto. We wonen in een 30-kilometerwijk. Bij de rotonde heb ik goed gekeken want ookal heb je als fietser voorrang, jekrijgt het dus niet altijd... niets te zien. Ben ik halverwege, komt me daar een dikke bak aanscheuren, en die gaat zonder richting aan te geven naar rechts. Ik zag hem vanuit mijn ooghoeken dus ik kon nog remmen. Toch raakte die mij, maar op de een of andere manier ben ik niet omgevallen (weet niet hoe). Nou en het was dus een bejaarde die gewoon, alsof er niets aan de hand was, doorgereden is.

Ik ben me echt lamgeschrokken. Stel je voor dat ik was gevallen of het stuur in mn buik had gekregen... ik was zo bang voor ons kindje!

En dat is maar 1 recent voorbeeld....

Share This Page