Soms is het beter als ouderen geen rijbewijs meer hebben.Ze zijn niet aleen een gevaar voor zich zelf maar ook voor andere weg gebruikers.
verschrikkelijk , en ik snap niet dat ze deze mensen wanneer de politie ziet dat ze gevaarlijk rijden niet het rijbewijs in kunnen nemen. vorige week werden mijn zoon en ik ingehaald, word je zo afgesneden (nooit van spiegels kijken gehoord) en 1 straat verder staat die bejaarde weer. gaat die keren op de weg, en ik zeg nog tegen mijn zoon pas op. nou de kon er net langs, en ik dacht ik wacht maar even. maar goed ook anders had iker onder gelegen. en eerlijk, die man heeft me geen seconde gezien....... ik heb trouwens laatst wel gezien dat een bejaarde van de weg werd gehaald omdat die te langzaam reed. kreeg daar ook een bekeuring voor. was op een snelweg.
Brrr ergernis nummer 1 ja, en het ergste nu de herfst weer begonnen is, is de wegdek nat, rijden ze nog gevaarlijker!
Klopt volgens mij was dat met wegmisbruikers, de beste man had een hele oude auto en reed met een vaartje van wel 50 km over de snelweg het valt mij ook vaak op dat onze oudere weg gebruikers vaak gewoon niet kijken, soms denk ik dat ze gewoon die bewegelijkheid niet meer in hun nek hebben. Sommigen zullen wel denken dat ik een hele aardige griet ben omdat ik ze (als ik op de fiets ben) maar eerst laat gaan en even afstap om te wachten. Nou nieuwtje, ik ben niet zo aardig maar het is pure overlevingsdrang Groetjes Anita
Gisteren reed ik achter een oud besje dat wilde invoegen op de snelweg. Met 40 km per uur! Ik kon haar wel wat doen! Levensgevaarlijk.
Overal in Nederland een voorbeeld nemen aan Tilburg en de 65+-ers gratis met het openbaar vervoer laten gaan. Ik zit veel voor m'n werk op de weg en kan echt meepraten over drama's op de weg. Mirre