oude mensen vreselijk af en toe

Discussion in 'De lounge' started by mandy1, Jun 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me ook vaker behoorlijk erger op oudere mensen, voorkruipen , uren lullen aan de kassa terwijl er een rij staat waar je u tegen zegt , onbeschoft , en altijd dat klagen over alles en iedereen ....

Gisteren was ik in het ziekenhuis om bloed te prikken , stond een behoorlijk lange rij met natuurlijk het merendeel oudjes , loopt een jongen de rij voorbij en sluit vooraan .... dus commentaar en gezeur te horen uit alle hoeken en gaten wat bleek was die jongen alleen even een nieuw pasje gaan maken maar was allang aan de beurt geweest ..... vrouw achter de balie gaf al commentaar dat hij voor mocht omdat hij allang aan de beurt was geweest en nog doorgaan met zeiken ... volgens mij zoeken ze de hele dag iets om over te zeuren

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja misschien doen ze het wel expres omdat ze verders niet veel meer hebben te doen.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik heb laatst een 80-jarig vrouwtje een fles sterke drank zien jatten! Haha! Die maakt er meteen goed gebruik van, zo'n oud vrouwtje zou je toch niet DURVEN verdenken....
    Ik zou het zelf niet durven...of willen

Amber

4. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ouderen zijn vaak hartstikke asociaal!
    Laatst, ik was hoogzwanger, liep ik op de markt met in mijn handen een paar zware tassen, en een peuter aan de hand. Stond een groepje bejaarden te kletsen midden in het pad. Ze zien mij wel aankomen, ze kijken namelijk naar mijn buik, plaatsen ook nog een opmerking, maar denk je dat ze maar een stap opzij doen!?
    Nee, moest ze opzij duwen bijna, kijken ze ook nog verstoord op.

Op dezelfde dag ook aan een kraam op demarkt wilde ook zo'n oudere vrouw voordringen, nou, niet bij mij dus, en dat vinden ze dan belachelijk.
    Sorry hoor, ze hebben tijd genoeg, terwijl wij altijd moeten racen tegen de klok"kinderen naar school" werk" etc etc.

En waarom moeten ze altijd boodschappen doen op zaterdag?Ze hebben de hele week de tijd.!En dan ook nog kleingeld uittellen aan de kassa, grrrr!

Die ouderen tegenwoordig, niet meer zoals vroeger, haha

5. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha heb je goed gezegt

6. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    oooo - ik snap je volkomen meid.

Ik was toen 37 weken zwanger, en had een toeter van een buik. Ging ik samen met mijn zus een patatje eten bij een patat kraam in Utrecht. Gelukkig kon ik nog even op de bankje zitten lekker even smullen, kwam 2 oude dametjes aan (ze waren nog heel goed te been) vroeg mij of ik op wilde staan voor de oude vrouwtjes, want hun verdienen toch een plekje. Nou zei ik, verdien ik met mijn grote zwangere buik ook geen plek om te zitten? Liet ik ook mijn buik zien ... o, jaa maar .. wij zijn 2 oude dames ...
    Nou sorry hoor, ik heb mijn rug gedraaid en ging verder mijn patat eten.
    Normaal sta ik wel op, maar dat ging me echt te ver. Kom nou. :(

7. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat je respect moet hebben voor iedereen, ongeacht de leeftijd. Respect hebben hoef je niet alleen voor ouderen, ouderen moeten ook respect hebben voor jongeren...

8. sas25

sas25 Actief lid

May 3, 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Met iets vergelijkbaars had ik vandaag nog te maken. Ik kwam terug van controle uit het ziekenhuis,en was met de bus.Ik had de bus net gemist,en het duurde nog wel ff voor dat de volgende kwam,dus ik ben gewoon gaan zitten.Naderhand werd het ook drukker,en kwam er een oudje aan lopen. Ik bleef gewoon zitten,ik had echt zoiets,van ik sta mooi niet op,denk maar wat je denken wil en die anderen hier ook,ik ben zwanger.Ik ben dan wel niet oud en zie ook niet zo uit,maar ik ben wel zwanger,dat zie je wel,en ik heb moeite met lang staan.Ik voelde me toch een klein beetje egoistisch,maar ik hoef niet altijd met een ouder iemand rekening te houden.Velen maken daar tegenwoordig al misbruik van en denken ook nog eens dat het een gewoonte is..

9. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Als ze vooraan in de rij willen staan, dan zijn ze wel oud. Beschouw je ze echt als ouwetjes, dan zijn ze pisnijdig, want zo oud zijn ze nu ook weer niet. ;)

10. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    indd alles wat ik heb gelezen en ik heb af en toe ook geglimlacht is heel herkenbaar ik heb ook al zo vaak zoiets mee gemaakt niet best dat die mensen denken dat ze meer recht hebben als een ander maar het rare is dat politie en dergelijke ook zo reageert laatst waren we ergens moesten een heel eind lopen voor parkeren was braderie nu wilden wij niet die braderie over maar moesten ergens bij een winkel zijn we mochten niet met de auto verder rijden mijn vriend liep op krukken maar dan komt er zo'n vet grote pimp bak aanrijden met oudjes dr in en die mogen zo door rijden ik zei zeg kom op even jah maar dat zijn al oude mensen als mn vriend niet zo'n eind kon lopen had ie beter thuis kunnen blijven hij wist dat het braderie was.

11. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Ik werk dan in een verzorgingshuis, maar zelfs daar zijn de ouderen gemeen tegen elkaar. Ze willen tegelijk de lift in met hun mooie :( rollators en als jij met spoed de lift nodig hebt, dan kijken ze je vuil aan terwijl ze alle tijd van de dag hebben. Grrrrrr.........

12. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat ik ook erg vond is wat ik in de krant las: vrouw 67 opgepakt wegens winkeldiefstal! ben je 67 erg hoor erg triest!

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:confused:

Ongelooflijk! Alsof 'oud' en 'brutaal' niet samen gaan... JA dus!

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier nog een leuk verhaal.

Ik ben rij instructeur. en je krijgt niet alleen mensen in de auto, die hun rijbewijs willen halen, maar ook mensen die hun rijbewijs terug willen.

Jaar of 3 geleden denk ik, vrouwtje van nou wat zal ze zijn geweest, 55 ofzo... rijbewijs ingenomen... dusse ik vraag hoe kom dat? nou ik was op een hardcore feest en daar had ik een paar pilletjes genomen, ik kwam bij het stoplicht aan en ipv dat ik remde, gaf ik gas en ramde ik 3 auto's.... een vrouw van 55!

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    :) :( :confused: en dan maar over jeugd klagen :rolleyes:

16. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    haha 55 en aan de pilletjes hoe bedoel ik wil jong blijven.

17. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)

hier kan ik me altijd dood aan ergeren. zelf heb ik een lever afwijking en kan dus niet lang staan in een overvolle bus, dus als ik een plekje heb, en er komt een oudje binnen, lopen ze altijd naar mij toe, ach mevrouw, mag ik daar wel even zitten. (en dat terwijl er nog veel meer jongere scholieren in de bus zitten) maar ze komen altijd naar mij. soms wens ik een gebroken been, dat is zichtbaar, een leverafwijking niet!

waar ik me ook aan erger is dat ik het idee heb dat ik ontzichtbaar ben.... sta je ergens te kijken, wordt je rustig aan de kant geduwd! ik vraag dan dus ook altijd of ik ontzichtbaar ben.... moet je dan die koppen eens zien!

18. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Pffff ja kan me ook ergeren aan "oudjes"! Ik had een tijdje terug afgesproken met een andere decembermama. Omdat het heerlijk weer was gingen we lekker wandelen en ik woon vlakbij de Maas dus lekker langs de maas gewandeld. Alleen het wandelpad is daar zo smal dat je alleen maar achter elkaar kunt lopen. Niet gezellig dus. Het fietspad is daar erg breed en we konden daar makkelijk naast elkaar lopen en er konden ook nog makkelijk fietsers voorbij. Dus we lopen daar gezellig met onze baby's... horen we ineens luid fietsgerinkel! Dus ik kijk om... Schreeuwt een (oude) man: Meisjes, daar is het wandelpad! (wijzend). Pffffffffff...... :evil: Terwijl hij er met gemak langs kon! :(

19. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    hi hi hi had jij weer.
    dat komt er van als je op de gooische matras woont.....

liefs susanne

20. Ik had er net ook een te pakken. Ik fiets tussen de middag altijd naar huis om de hondjes uit te laten. ALs ik vlak bij huis ben stap ik van de fiets en mogen ze plassen (ze gaan met mij mee naar het werk). Als ik dan bij het fietspad kom dan ga ik weer fietsen en mogen ze even meerennen. Ze lopen dan los, maar ze lopen langs mij en niet midden op het pad.

KOmt er net dus een meneer aangefietst, hondjes keurig op mijn helft. Hij fietst me voorbij roept ie ineens "je moet ze aan de riem doen!"

Ik maar vrolijk teruggeroepen dat ik meneer niet om commentaar had gevraagd!

Hij heeft gelijk dat ze niet los mogen, maar ze liepen hem niet in de weg en voor zover ik kon zien had ie geen politiepet op 8)

Share This Page