Heel lang ongesteld

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Heeft iemand dit eerder gehad?

Normaal ben ik stipt 2.5 dag ongesteld. Begint altijd savonds met een heel klein beetje, volgende dag wat meer en de 3e dag is het alweer bijna over.

Ik gebruik de nuvaring nu een half jaar. Voor die tijd heb ik die ook regelmatig gebruikt.

Nu werd ik ongesteld midden in de tijd van een nuva ring. Ik heb toen na 4 dagen een nieuwe ring erin gedaan met het idee dat misschien die ring niet goed was of iets fergelijks.

Toen de huisarts gemaild dat het maar niet ophield, ze zei verwijder die nuva ring en het ligt gewoon aan stress in combinatie met de nuvaring.

Nu is het al 18 dagen aan de gang. En extremer dan ik ooit meegemaakt heb. Afgelopen week nog een mailtje gestuurd of die enorme klonten die erbij komen normaal zijn. Toen kreeg ik een vraag mailtje van de assistente terug met wat vervelend dat je er zo mee zit. Mijn huisarts neemt mij dus niet serieus want ik had de mail direct naar haar adres gestuurd.

Ik word hier helemaal gestoord van. Ik heb maar een paar ijzertabletten achterover gegooid. Dat hielp wel een beetje kwa energie.

2. Sunrose

Sunrose Actief lid

17 dec 2014
    192
    96
    28
    Vrouw
    Ik zou per direct overstappen en direct een afspraak maken, zeker als het 18 dagen al gaande is. Sterkte!

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Geen idee of een nuvaring dezelfde symptomen kan veroorzaken maar met de mirena heb ik bijna een jaar lang gevloeid. En ze wilden er niks aan doen tot hij er zelf uitkwam met een super heftige bloeding. Heb een dubbele kuur gekregen om het bloeden te stoppen want dat gebeurde daarna nog steeds niet. Voor mij geen troep meer daar.

4. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat vervelend dat je niet word gehoord door je huisarts! Ik zou per direct een nieuwe huisarts gaan zoeken, een waar je wel met je klachten kan komen. Het is niet normaal als je al 18 dagen zo erg ongesteld bent, dan kan de huisarts tenminste even aangeven of die stolsels erbij horen.

Zelf heb ik ook een hele rare cyclus. Mijn huisarts heeft me na 3 maanden elke keer zwaar ongesteld (7 dagen ongesteld dan 2 dagen niet en dan weer ongesteld) doorgestuurd naar de gyn. Beste beslissing ooit, het probleem is nog niet verholpen helaas ;) maar ik word serieus genomen en de gyn probeert mij te helpen. Moet nu 6 maanden geen anticonceptie gebruiken (gebruikte ik al 11 jaar) omdat mijn baarmoederslijmvlies heel erg dun is. Dan kan hij gaan kijken of het wat dikker is geworden en me een goed advies geven voor anticonceptie.

Maar dat is dus wel zover gekomen omdat mijn huisarts mij serieus nam. Dus mijn advies blijft erbij, ik zou een andere huisarts gaan zoeken, iemand waarbij je wel met je verhaal kan komen en niet word afgepoeierd door de assistente (ook al bedoelde zij het waarschijnlijk goed, zij doet ook maar haar werk natuurlijk).

5. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #5 Sylva, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt: 16 feb 2017
    Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken bij een andere huisarts en sowieso van huisarts wisselen. Vind het ronduit asociaal, ze nemen je niet eens serieus. Snel doen hoor meid!

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik ken haar al heel lang. En ik weet dat als ze mijn mailtje negeert of de assistent t afhandelt ik mij kennelijk niet druk moet maken. Verder is ze een leuk mens hoor.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Jaa, ik heb dat zeker anderhalf jaar gehad.
    Dan was ik zeker anderhalve maand ongesteld en heel hevig met ook allemaal van die dingen die jij opnoemt.
    Ik ben onderzocht op baarmoederhals en op een soa, helemaal niks.
    Je kan er echt depressief van worden man man.
    Op een gegeven moment belde ik dat er per direct wat aan gedaan moest worden omdat ik gek werd, toen heb ik een pilletje gehad, weet de naam niet meer, maar daar Is het mee gestopt en nu ben ik het sindsdien heel weinig en als ik ongesteld ben Is het na een week soms even ruim weer over.
    Het kan echt heel heftig zijn dan moest ik mij na een kwartier al weer verschonen, dus weggaan was altijd heel moeilijk.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Lijkt me echt niet goed, tijd voor een echte afspraak en anders nieuwe huisarts.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik verbaas me erover (als huisarts) hoe snel er hier geadviseerd wordt om een andere huisarts te zoeken, alsof je huisartsen kunt wisselen als telefoonhoesjes! Ik hoop dat mijn patienten gewoon naar me toekomen om dit soort gevoelens te bespreken, zodat we samen kunnen kijken hoe we van daaruit verder kunnen.. Mailconsulten zijn veel minder effectief, misschien was het die dag heel druk met spoedgevallen en was er weinig tijd voor de mail, filtert de assistente de mails wel en heeft je huisarts hem niet eens echt gelezen en waarom mail je hierover in plaats van bellen of langsgaan? Dit is zeker een face to face gesprek waard, waarin je kunt aangeven dat je je niet serieus genomen voelt en graag een oplossing wilt, want je zit er erg mee en vindt het niet normaal. Er zijn meerdere opties om het bloedverlies op korte termijn te stoppen, sommigen kunnen ook door je huisarts voorgeschreven worden. En als jij graag eenverwijzingnaar de gynaecoloog wilt, kun je dat gewoon bespreken hoor!

10. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je hebt inderdaad een punt, misschien heb ik te snel geoordeeld. Maar ik kon natuurlijk ook niet lezen dat de dokter normaal gesproken wel een aardig/betrokken persoon is. :) Ik zat namelijk al in te vullen dat ze zich niet serieus genomen voelde, waardoor ik dacht dat het niet de eerste keer was dat ze zich niet serieus genomen voelde.

En natuurlijk kan je hierover in gesprek gaan! Maar alls je je echt niet serieus genomen voelt en dit hebt aangegeven en je blijft je zo voelen, dan blijf ik er wel bij dat je beter op zoek kan gaan naar een andere huisarts. (Maarja, dat vind ik en zijn aannames waarbij ik dacht dat ze al vaker niet serieus werd genomen);) Als ik alleen al naar mezelf kijk dan merk ik dat ik echt wel een 'klik' met mijn huisarts moet hebben, voordat ik er met zulke problemen heen ga. Dan wil ik me wel graag serieus genomen voelen..

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik in blijkbaar een klein gehuchtje woon, want bij mij doen ze niet aan mailconsulten haha.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ben er nu 5 weken van af maar ik heb dit 3.5 maand nonstop gehad. Heel extreem. Nog erger bloedverlies dan na mn bevalling.
    Mn hele sociale leven en werk weg. Was na nog geen 60 min doorgelekt door grootste tampon en maandverband. Durfde nergens anders op een bank te zitten of naar de wc te gaan want liet er een bloedbad achter.'s Nachts moest ik de wekker zetten en dan nog werd ik ervoor wakker doordat ik een golf bloed voelde stromen wat net voelde alsof mn vliezen braken. Was echt heftig.
    Pillen gekregen die een week hielpen en daarna brak het er weer doorheen. Kijkoperatie stond gepland want gyn dacht poliepen te zien op echo. Week voor kijkoperatie werd t bloeden minder en uiteindelijk stopte t. En tijdens de kijkoperatie bleek baarmoeder helemaal schoon terwijl ze eigenlijk dachten dat een curettage nodig was.

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Helemaal mee eens!
    Wij doen niet aan mailconsulten, maar ik zou ook face to face het gesprek aangaan.

13. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb het twee jaar geleden gehad. Ik bleef tien weken lang non-stop bloeden. Eerst was het advies aankijken. Uiteindelijk heb ik een hormonenkuur gehad, maar dat hielp niet. Toen naar het ziekenhuis voor een echo, maar niks te zien. Weer een hormonenkuur, geen succes. Ik ben toen zelf gestopt met de pil die ik toen slikte en toen was het over. Schijnbaar toch een reactie op de anticonceptie. Het kan zijn dat jij ook zo reageert op de nuvaring?

Kan je niet een belafspraak maken met je huisarts of desnoods er langs gaan? Dat mailen lijkt niet echt te helpen.

14. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik snap je reactie heel goed en misschien heb ook ik te snel geoordeeld. Maar ik heb helaas zelf ervaring met huisartsen die mij niet serieus namen terwijl er overduidelijk iets niet goed zat. Ben voor het een 1,5 jaar bezig geweest en het ander 18 jaar. Als ik dan ook maar zie dat anderen ook niet serieus worden genomen, dan krijg ik toch een erg naar onderbuik gevoel.

Maar goed TO als je alleen maar mail contact hebt gehad, ga dan eerst eens op gesprek. Hopelijk verandert de situatie dan snel.

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hallo andere huisarts, ik snap je punt en de andere mensen ook.

Mijn huisarts nam mij niet serieus. Ik ken haar onderhand 8 jaar, was 1 van de patiënten van het eerste uur. Toen ze nog een kamertje in huis had waar haar net geopende praktijk zat. Waar ze nog 2 uur de tijd mam om met je te kletsen. En email is voor mij in ieder geval een normale manier van communiceren geworden. Wanneer ik mij echt zorgen maak zelfs via whatsapp.

Maar de tijd is veranderd. Inmiddels heeft ze 3 andere huisartsen in dienst en 10 assistentes. Ik roep maar een getal. Ze heeft de tijd dus niet meer die ik gewend ben. Wel weet ik inmiddels wanneer ze denkt 'heb je die weer..' en dat gevoel had ze bij mijn tweede mailtje. Ik ken haar te lang om te veronderstellen dat de assistente haar mail leest. Zo gaat het namelijk altijd, niet zo belangrijke dingen stuur ik naar de assistente, zoals een herhaalrecepten of een verzoek om een recept. Maar prive naar de huisarts zelf. Vaak krijg ik snel antwoord, soms zelfs midden in de nacht. Maar heel soms krijg ik geen antwoord of een flauw antwoord van de assistent. Op die momenten waar ik zelf wel had kunnen verzinnen dat er niks aan de hand is.

In bovenstaand geval, ik maak mij zorgen en mail haar.. ik krijg antwoord en ben toch niet gerust maar antwoord heb ik al gehad dus eigenlijk moet ik niet nog een keer mailen.

Lang verhaal kort: Lieve fijne huisarts, maar houdt niet je handje vast. En dat hoeft ook niet. Als ik overigens het idee heb dat ik serieus naar een arts toe moet en verwacht weg te worden gestuurd, omdat de zon schijnt en het allemaal wel goed is, ga ik naar de huisartsenpost. Nogmaals, fijne huisarts maar soms wat makkelijk denk Ik. Al leven we nogsteeds, dus misschien denk ik soms moeilijk.

Inmiddels is het bloeden gestopt. Na 22 dagen. Alleen nog wel een enorm beurs krampachtig gevoel wat ik al die tijd niet had.

Eind goed al goed: huisarts had gelijk, ik maak mij druk om niets. (Daar komt het zo ongeveer op neer...)

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat zei ze in de eerste mail, Dus de nuvaring verwijder. Was niet meteen over, werd zelfs erger maar inmiddels is het voorbij.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mocht je de volgende keer weer zoveel bloeden en je zorgen maken zou ik geen mail sturen maar bellen om een afspraak te maken en je zorgen bespreken, dit werkt effectiever dan een mail uiteraard.
    Ik zou iemand die opbelt en een afspraak wil maken ook ' serieuzer' nemen dan iemand die een mailtje stuurt.
    Gelukkig is je bloeden gestopt, wel erg vervelend natuurlijk zo lang ongesteld zijn.

18. Treez

Treez Niet meer actief

Fijn dat het nu over is. Ik hoop dat je verder geen klachten meer krijgt. Zulke klachten kunnen je ontzettend onzeker maken en ik vind eigenlijk dat een huisarts daar wat serieuzer mee moet omgaan. Of ze nu wel of niet gelijk had, zou niet moeten uitmaken. Ik begrijp wel dat je niet prettig voelde bij deze manier van communiceren via de assistent.

Deel Deze Pagina