Glasvezelkabel doortrekken in de woning

Discussion in 'De lounge' started by Scarabee, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ze komen dat doen, kruipruimte toegankelijk gemaakt en de hoek waar de TV aansluitingen zitten, maar vroeg me nu af of ik alles van die hele muur weg moet halen dus ook alle meubels..

Heeft iemand de monteurs al thuis gehad ? Hoelang zijn ze bezig en maakt dat veel herrie ? (ivm huisdieren)

Gaan ze ook stukken uit m'n muur hakken of hoe doen ze dat ?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier idd geen gehak enzo, ging vrij simpel. Ook geen herrie volgens mij was hij een kwartiertje bezig. Maar is alweer een paar jaar geleden dus weet niet precies meer.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    hoeft niet hoor, hier ging het ook heel makkelijk. Ze zijn alleen in het hoekje naast de tv bezig geweest.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,745
    646
    113
    Gelderland
    De kabel die buiten uitstak (en dus al eerder tot in onze tuin was aangelegd) kwamen ze laatst aanleggen. Tot in de meterkast.... ze moesten door de kruipruimte boren. Dat gaf wel ff herrie. Ze waren 30 min. bezig ofzo.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nee hoor is zo gepiept :cool:

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Hier wilde ze de kabel aanleggen in de meterkast. Niet handig want de tv staat achter in de woonkamer. dan zou ik dus de kabel onder de vloer moeten aanleggen. Ik heb ervoor gekozen om een gat in de buitenmuur te laten maken en zo zit de kabel meteen op de juiste plek. Misschien iets om over na te denken?

Het was trouwens zo gepiept hoor.

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Dit gaan ze doen inderdaad, kabel die buiten ligt doortrekken, alleen hier tot in de woonkamer (trapkast).

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Thnx! Vroeg me zo ineens af hoe ze bij de tv aansluiting komen vanaf de trapkast.. vandaar dat ik me afvroeg of m'n meubels weg moeten of een gat in de muur.

Ze hadden wel gezegd dat ik ruimte moest maken maar niet hoe veel ruimte haha :D

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik werk voor een aannemer van Reggefiber, doe de administratie voor huisaansluitingen..

Inderdaad zoals al gezegd zijn ze ongeveer 30-45 minuten bezig.
    Als de kabel al voor de gevel ligt boren ze de kabel door de muur en deze wordt dan via de kruipruimte getrokken naar de meterkast of de woonkamer (net wat er is afgesproken).
    Ze moeten wat werkruimte hebben in de kruipruimte om de kabel door te kunnen trekken, en waar de kabel uitkomt moeten ze ruimte hebben om deze te plaatsen. Het hoeft geen heel verbouwing te worden dus :)

Het boren dat is even een beetje herrie, maar inderdaad zo gepiept :)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Ha bedankt Jolanda! Duidelijk :D

Als ik het goed begrijp loopt de kruipruimte dan ook door tot aan de TV aansluiting in woonkamer ?

Gaat helemaal goed komen zo :)

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

De kruipruimte loopt onder je volledige woning.
    Dus kunnen ze zo weer omhoog bij je tv...
    Is zo gepiept niet te druk over maken en vooral niet je complete inboedel gaan verplaatsen.

12. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Grappig ben stiekem wel benieuwd welke aannemer ;) Mijn man is storingsmonteur ,maar doet ook wel eens huisaansluitingen en werkt dus ook voor een aannemer van Reggefiber.

@ts, idd zoals hierboven vermeld klopt. Zo moet mijn man het altijd aanleggen. Het is doorgaans zo gepiept :)

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38

Grappig, zie dat je in gld woont. Is mijn man zijn werkgebied :D misschien was hij wel bij de huisaansluiting.

14. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    De monteurs zitten nu in de kruipruimte, heb de deksel er weer netjes op gedaan :)

15. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Volker Wessels Telecom :)

Share This Page