Vandaag de kleding van mijn dochter (mei 2011) in mijn handen gehad en het verbaasde me dat er veel spuugvlekken/verkleurde kraagjes (borstvoeding) te zien zijn, die er niet waren toen ik de kleertjes schoon op borg. Met even googelen kwam ik dit topic al tegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/225350-oude-spuugvlekken-kleding.html met wat goede tips en dat inderdaad de spuugvlekken langzaam weer 'donkerder' worden. Maar, ik heb nog even voor ik echt aan de was en de schrob ga dus ik was benieuwd of er inmiddels nog meer goede tips zijn! Alvast bedankt
Soms zijn het ook gewoon vlekken van het lange liggen, wordt kleding ook wel eens gelig van. Ik heb er geen ervaring mee (1e kindje op komst) maar wellicht zo'n oxy doekje erbij?
Bedankt voor jullie tips! Hebben jullie het ingeweekt een nacht in de vanish/ossegal zeep? Of behandelen en direct wassen? Binnenkort maar eens proberen vast!
Ik heb geen ervaring met oude vlekken maar wel eerste melkvlekken die behoorlijk oranje waren en daarbij heb ik echt een nacht moeten weken want anders gingen ze er hier niet uit. Ik las hier een keer op het forum iemand die glansspoelmiddel had gebruikt voor de vaatwasser en dat dat had geholpen maar dat heb ik niet geprobeerd.
Ik kwam achter hetzelfde probleem van de week. Kleertjes van mijn kids met spuugvlekken. De beste tip die ik tot nu toe gezien heb is nat in de zon leggen. De zon trekt de kleur eruit en het wordt weer mooi. Niet een flauw zonnetje maar echt een flinke tijd zon. Wel nat blijven maken voor het beste resultaat. Van de zomer had ik een vlek in witte kleding en dankzij de zon was het er inderdaad helemaal uit.