Een vriendin van mij heeft de afgelopen maanden veel meegemaakt. (Zelf erg ziek, vader erg ziek en uiteindelijk ook overleden). Volgende week ben ik uitgenodigd om bij haar te eten. Ik wil graag een kadotje meenemen. Iets wat symboliseert dat ik hoop dat het geluk snel weer haar kant op komt en dat ik haar als vriendin gewoon lief heb. Wie heeft er een leuk idee. Het mag ook iets zijn om zelf te maken. Ik zoek een kleinigheidje maar met een grote symbolische waarde.
Ideeën die ik zelf had maar die het net niet zijn: - vriendin bakt heel graag, koekjesvormen kopen met bekende gelukssymbolen en dan in een groot glas doen als "potje geluk". - van die zelfgemaakte theezakjes die je online vaak voor de juffen ziet. Zelf versieren met bekende gelukssymbolen en teksten als als "een klein geluksmomentje" of gewoon "ik heb je lief" etc.
Ik zou voor een mooi olifantje gaan. Deze staat voor kracht, geluk en vertrouwen. In de wereldwinkel heb je vaak mooie. Ik heb er 1 gekocht vorig jaar op het laatste uitstapje met mijn moeder die terminaal ziek was. Deels waar olifanten symbool voor staan en deels omdat er altijd olifantjes bij haar in de kast staan/stonden.