Wat geven jullie aan de planten/post/dierenoppas tijdens een vakantie of weekendje weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 14 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Mijn buurvrouw zorgt altijd met veel liefde voor onze konijnen, planten en post, wanneer wij op vakantie zijn. Wat geven jullie aan iemand die voor jullie dieren etc zorgt?
    Ze heeft nu een week voor onze konijnen gezorgd (hok verschoond etc) ik had een cadeaubon van 25 euro gekocht, maar twijfel nu, ik wil haar ook niet in verlegenheid brengen, dat ik zoiets ook terug verwacht (ik geef de planten ook water daar in de zomervakantie en sproei de tuin, wanneer het heet is tijdens hun vakantie) en daar verwacht ik echt niet zo'n cadeaubon voor. Maar tegelijk zijn dieren ook altijd wel net iets meer werk, dan alleen de post oprapen en de planten.
    Dus ik ben benieuwd, wat geven jullie aan de 'vakantie oppas'?

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.228
    6.901
    113
    Vrouw
    Mijn pony verzorgster en ik zorgen altijd voor elkaars katten als de ander op vakantie is.
    Meestal is het een reepje chocola ofzo, iets kleins als dankjewel :)

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik maak voor de buren die op onze kat passen, en zelf geen huisdieren hebben, altijd een leuk pakketje van het land waar ik op vakantie ben geweest. Dus bijvoorbeeld chorizo, ibérico ham, Paella kruiden en Paella rijst.
    Als de andere buren oppassen dan koop ik een kleinigheidje voor hun kinderen.

Ze doen het met liefde en dus gratis, maar ik vind het altijd leuk om ze met iets te verwennen.

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.895
    8.067
    113
    25 zou ik wel teveel vinden. Flesje wijn zou beter volstaan, of zoals hierboven een lekkere reep chocola oid. Vind ik dan.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik maak meestal een klein pakketje. Wat lekkers te drinken en iets te knabvelen erbij. Of zakje bonbons van de banketbakker. Planten/bloemen zijn ze niet van.

Nu had ik 2 katten met medische verzorging. Speciaal voer, 2x per dag medicijnen geven. Bij erg warm weer extra controle.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wij geven elkaar meestal iets van een bloemetje, een flesje drank, nu zou ik iets met leuke voorjaarsbollen (tulpen/narcisjes) geven.

7. Aries

Aries Niet meer actief

Een kleinigheidje, vaak een lokaal product van waar we geweest zijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.580
    3.913
    113
    Vrouw
    Hier doet mijn schoonmoeder dat en die geven we meestal een kleinigheidje van op vakantie, iets lekkers gewoonlijk.
    Onze buurvrouw heeft het ook eens gedaan, die drinkt graag wijn dus die hebben we toen 2 flessen wijn gegeven.

Ik heb het vroeger vaak gedaan voor een tante, naar de kippen en kat, en daar nooit iets voor gehad. Hoefde ook helemaal niet, was gewoon de straat oversteken.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.332
    10.295
    113
    De personen die voor ons op de katten letten daar doen wij het ook voor.

Wel zetten we extra drinken in de koelkast. Zet we lekkere thee klaar. Koekjes chocolade etc. Vaak blijven ze nog even knuffelen en pakken ze wat lekkers.

Zij leggen ook een koekje of iets klaar als wij ze moeten verzorgen.

In jou geval zou ik wat lekkers geven

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is altijd mijn moeder en die krijgt het hele jaar door genoeg :p. Meestal koop ik wel tijdens de zomer vakantie een mooie tas of mooie slippers / sandalen voor haar maar niet perse voor wat ze doet tijdens de vakantie.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Hier een over en weer burendienst. Daar geven niks voor. Klinkt heel kaal zo, maar van beide kanten uit vinden we het vanzelfsprekend om voor elkaar te doen.

Katten gaan naar een pension. Dus dat komt niet voor (heel soms als we 1 nachtje weg gaan).
    Hun konijn verzorgen vinden de kinderen alleen maar leuk.

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dit vind ik altijd leuk om te krijgen en te geven! Bon van 25 euro zou ik wel een beetje ongemakkelijk vinden. Maar wel lief.

Cin85 vindt dit leuk.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik snap dat 'ongemakkelijke' bij het ontvangen van een cadeau oprecht nooit. Ik lees het heel vaak maar men geeft neem ik aan naar zijn vermogen. En als iemand een bon van dat bedrag kwijt kan of een ander duur cadeau dan is daar toch niks mis mee? Als je bang bent dat de ander de verwachting heefr hetzelfde terug moeten doen zou ik dat meteen erbij vermelden.

GossipGirlxoxo en Iertje81 vinden dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Als we naar Zuid Frankrijk gaan, neem ik voor de buren die op Elmi passen, altijd een fles rosé, een fles wit en een fles rood mee.
    Eens per 2 maanden gaan we een weekend weg met z’n vieren en dan bak ik altijd macarons voor hen.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Even off topic hoor maar hoe vinden jouw poezen het in een pension? Heb er weleens aan gedacht voor Elmo, maar ik twijfel zo. Maar 3 weken ‘s zomers vind ik zo lang om alleen te zijn voor hem. Buren zijn fantastisch voor hem en hij mag daar ook slapen dus misschien denk ik teveel erover na.

16. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik geef ook 25 voor een week, een kennis komt iedere dag naar ons huis om de katten te verzorgen. Ik ben er heel blij mee en zij ook :)

17. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Tja... hoe ze het echt vinden kinnen ze niet vertellen natuurlijk.
    Maar ze worden er wel goed verzorgd. En ik krijg ook altijd terug van de verzorgers dat ze lekker actief waren, goed eten en goed met de andere poezen omgingen. Uit deze gesprekken blijkt ook altijd de liefde voor poezen. Zo heerlijk enthousiast.

Pension waar ze heen gaan is niet goedkoop. Maar ze hebben allemaal een eigen nachthok met daarin hun eten en eigen mandje van thuis. Overdag zitten ze met 10-15 poezen samen (hokjes gaan dN open naar de gezamenlijke ruimte). Deze ruimte heeft een binnen en buiten ren, lekker veel klim/krab dingen en speeltjes.
    En als katten problemen hebben met de anderen dan hebben ze een apart verblijf.

Pension hoort bij een dierenartspraktijk. Dus als er wat is dan is er een dierenarts in de buurt. Als extra service laten we ze ook altijd het gebit nakijken. (Kost extra)

Kortom... we hebben vakanties meegemaakt dat hun accomodatie duurder was dan de onze.o_O Maar ik breng ze er met gerust hart heen.

Niet alle pensions zijn zo luxe. Dus ik zou vooraf wel echt even gaan kijken.

cowgirl80, Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Niets want mijn schoonouders wonen hier 1 straat achter ;) die zetten altijd onze containers aan de weg en geven de planten water. Andersom ook altijd overigens.

Suzie01 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
    Mijn ouders zijn vakantie-oppas, we wonen op 1 rij huizen afstand :)

Het verschilt een beetje per keer wat we als bedankje meenemen, we nemen vaak leuke souvenirs (oa wat lekkers) mee, maar er is niet altijd iets leuks te vinden. Neem ze ook weleens mee uit eten als bedankje.
    Andersom precies hetzelfde, trouwens ;)

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wij zoeken vaak een nuttig maar leuk souvenir uit.
    Maar dat is dan wel alleen in de zomervakantie.
    Als we een lang weekend Nederland doen is het weer vaker niks.
    We zorgen wel over en weer voor elkaars dieren, dus als er dan eens een keer niets tussen zit, is het ook minder erg.
    Overigens vind ik 25 euro zelf erg veel. Wij doen meestal 7,5- 10 euro, maar dat scheelt dus wellicht ook wel of je wel of niet over en weer voor elkaars dieren zorgt..

mausi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina