@ Atlantis, dat ik me er niet druk om zou maken betekent niet automatisch dat ik me niet kan inleven. Wat is dat weer voor conclusie...Slaat echt nergens op.....
Kan me heel goed voorstellen dat je, je hier druk om maakt. Als ik dit soort dingen hoor of lees vraag ik me altijd af of die mensen wel weten waar ze mee bezig zijn. Waarschijnlijk niet. Vergeet alleen niet aan jezelf te denken. Piglet
ZO bedoeld Atlantis het niet geloof ik hoor mijnimeel De een laat zoiets makkelijker gaan dan een ander. Het is maar net hoe je het bekijkt die situatie zeg maar. Die oude vriendin van mij wil een kind,hartstikke leuk natuurlijk en gun het haar ook van harte maar waarom wil ze haar kind in die situatie laten opgroeien? Ze heeft er vrijwel de middelen echt niet voor en ik denk dan meteen: Als dat maar niet ten koste gaat van zo'n kleine. Wat zij doet moet ze lekker zelf weten,ik hoop alleen dat ze gaat inzien dat bij een zwangerschap veel en veel komt kijken dan leuk alleen. Zwanger zijn is leuk,leuk een dikke buik,leuk die aandacht,leuk een bijzondere tijd maar het kost een boel geld,je moet een stabiele ruimte hebben,een stabiele relatie enz... Als je thuis woont en je bent zwanger dan heeft je kindje zowiezo een stabiele omgeving dan in een woning waar maximaal 2 personen in kunnen. Ze nemen geen een huis aan dat ze aangeboden krijgen want ze hebben geen zin in verhuizen,kost teveel geld,te veel moeite enz... Een kind hebben kost ook geld,en heel veel moeite... Hopelijk is het bij hun nu even een vlaag van enthousiastme en komen ze straks tot de conclusie dat het inderdaad beter is nog even te wachten. Toen ik net 5 weken zwanger was had ik nog contact met haar en had ik dr een sms gestuurd met de mededeling dat Stefan en ik een kindje gaan krijgen. Ze belde me nog een half uur later op van: Wat lees ik nou,ben jij zwanger??? Ik wil ook een kind!!! Jij bent eerder dan ik,ik ga met B (voorletter naam van haar vriend) het er ook eens over hebben!!! Zo begon ze dus meteen... Ze heeft ook eens gezegd stiekem met de pil te willen stoppen om een kindje te krijgen. Zelfs toen ze nog vrijgezel was!!! Ze dook vrijwel met bijna iedereen het bed in en heeft een tijdje tegen mij gezegd; ik ga gewoon geen pil meer slikken en dan hopen dat ik zwanger raak!! Condooms daar moest ze niks van weten!!! En tja,nu heeft ze een vriend,een huis en thats it. Ze gebruiken beide drugs,hij heeft nog een gevangenisstraf aan zn broek hangen maar weet niet wanneer hij moet zitten en ontloopt alles wat me tpolitie en justitie te maken heeft,werkt niet,zij betaald werkelijk alles,tot de drugs aan toe!!! EN dat besluit dan een kindje te nemen *zucht* Het is inderdaad vrijwel erg aso!!! Ik hoop gewoon dat ze zich bedenken of dat hun geduld opraakt mocht het niet snel genoeg lukken straks. Ik zie de toekomst van hun kindje later anders zo somber in Maar goed hehe! Ik ga me er niet meer druk om maken,ze doen maar wat ze willen doen. Ze zijn beide volwassen dus als hun denken het goed te doen ga ik me er niet te druk om maken!! Ik ga lekker genieten van mijn baby bolle buik en de rest!! (lang leve hormoontjes he haha! Kan me overal zo druk om maken )
@Mijnimeel: bedoelde inderdaad niet dat jij je niet in kunt leven. Ik had het erover dat zoveel mensen zich tegenwoordig zo weinig van anderen aantrekken. Het was dus meer een maatschappijkritische opmerking van mij... Dat valt mij op en dat vind ik best erg. Ik weet wel dat je echt niet alles en iedereen kunt helpen ofzo, maar het is wél goed om er bij stil te staan dat het met zo'n kindje misschien niet helemaal goedkomt, en hoe erg dat is.
Hallo allemaal, Ik kan me de zorgen van iedereen goed voorstellen en als het een vriendin van mij zou zijn zou ik me ook goed zorgen maken, maar wat ik wel proef in een aantal antwoorden, en ook aan jouw eigen stukjes Denise, is dat mensen denken dat hun eigen zogenaamd "perfecte" omstandigheden maatgevend zijn en ik vind ook dat je daarmee moet uitkijken. Wij hebben een mooi en ruim huis, mijn man en ik hebben beiden een goede baan met goed salaris, maar dat betekent niet per definitie dat wij per se betere ouders zouden zijn dan mensen die in een eenkamerappartement wonen en van een klein inkomen moeten rondkomen, toch ? Nogmaals, ik zie de voorbeelden van verwaarloosde kinderen dagelijks bij mij in de klas, maar dan niet verwaarlozing door te weinig financiële middelen of een te klein huis, maar verwaarlozing door veel te weinig liefde en aandacht omdat ouders alleen maar bezig zijn met werken en materiële zaken. Drugsgebruik en alles wat daarmee te maken heeft kun je niet goed praten, echt niet, en zo'n ongeboren kindje kan daar zeker iets aan over houden, dat kan al van sigaretten roken ! Wat dat betreft vind ik het onverantwoord dat deze mensen aan kinderen beginnen, maar nogmaals, ik vind dat we moeten stoppen over die woning en de manier waarop mensen hun leven indelen. Daar kun je niet over oordelen, wat voor de een prettig is, is voor de ander een kwelling en een kindje kan alleen gelukkig zijn als de ouders dat ook zijn. Gelukkig liggen die maatstaven niet voor iedereen gelijk. Wij zouden gek worden in een flat of appartement, andere mensen zijn er juist heel blij mee en moeten niet denken aan een huis met alle onderhoud en dergelijke. Laat iedereen in zijn waarde en oordeel niet over een woning. Sorry, misschien is het niet zo bedoeld, maar ik krijg wel de indruk dat hun woning dadelijk nog zwaarder weegt in dit gesprek dan hun drugsgebruik en dat vind ik onredelijk. Groetjes, Nikki F
Wat ook misschien een rede is, als zij een kind verwacht van hem kan hem dat misschien uit de bak houden... is in mijn kennissen kring dus ook gebeurt... maja geen zorgen om maken!!!
Nja hij moet zowiezo zitten. Hij is betrapt op drugssmokkel. Is een kennis van jou op die manier echt uit de bak gebleven Dat dat allemaal kan hej!!!