Van die lijsten van de kraamzorg moet je je vooral niet al te veel aantrekken Natuurlijk heb je een aantal basisdingen nodig, maar de kraamverzorgster doet het toch gewoon met de spullen die jij in huis hebt. Een zeiltje mag je doorgaans niet gebruiken in de kraamweek. Is ook nergens voor nodig. Een matrasje heb je natuurlijk wel nodig. Het onze, dat we destijds hebben laten maken, is 8 cm. dik. Wij konden kiezen tussen 6 cm. en 8 cm. dik. Met matrasbeschermer wordt waarschijnlijk gewoon de tijk/matrashoes bedoeld. Ik zou niet weten waarom je nog een extra beschermer nodig hebt, je kindje heeft daar in elk geval geen profijt van. Molton, hoeslakentjes, gewone 'boven' lakentjes en dekentje heb je wel nodig als je het matrasje netjes wilt opmaken en 'zoals het meestal gebeurt'. Ik hoop dat de maat van je matrasje niet al te zeer afwijkt, anders kan dat lastig worden met het kopen van een molton en hoeslakentjes. Onze wieg is ovaal van vorm en vrij ruim, de standaard wiegmoltons en -hoeslakentjes konden er nèt omheen als ik ze helemaal strak trok. Je kunt en mag overigens ook een dekbedsetje kopen voor de wieg en dat kun je dan gebruiken als lakentje. Het dekentje (geen dekbed) mag dan in de dekbedhoes of erop.