Eisprong en HCG??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ikzelf, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik zoek me al een aantal dagen rot maar kan er niks over vinden.
    Wil graag weten of je een eisprong kunt krijgen wanneer er nog HCG in je bloed zit na een miskraam.
    Ik kom alleen op allerlei forums terecht waarbij de 1 zegt dat het wel kan en de ander zegt van niet, schiet je dus niks mee op.
    Kom wel vaak de vraag tegen dus blijkbaar ben ik niet de enige die met deze vraag rond loopt.
    Ik zit nu 2,3 dagen na de curretage met 9,1 weken en heb nog een lichte test. Maar omdat ik gister cervixslijm had, wat ik normaal natuurlijk alleen voor mijn eisprong heb vraag ik mij af of er toch niet een eisprong aan zit te komen. Daarnaast voel ik het ook af en toe in mijn buik. Voel de eisprong altijd!

Kortom, wie weet of je een eisprong kunt krijgen terwijl er NOG hcg in je bloed zit????

2. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Ik had het wel na mijn curretage had nog een lichte test maar de eisprong had ik al gehad want ik werd 14 dagen erna ongesteld en ik voel hem ook altijd ;)

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wanneer had je dan een eisprong? En hoe lang had je nog hcg in je bloed? Weet je dat?

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hoi Ikzelf,

ik had tzelfde.. zit nu 14 dagen na m'n inductie+curretage en nog een lichte zw.test, maar verwacht ook ieder moment m'n eisprong.
    Dit kan ik merken aan m'n temperatuur, ovu-testen en steekjes in m'n buik.
    Het kan dus wel degelijk! Mijn gyn heeft me er ook voor gewaarschuwd.
    Al moet ik wel zeggen dat ik 2 a 3 dagen na curretage wel erg kort vind om een ei te hebben. Wat mij vertelt is dat na een mk het eitje weer eerst moest ga rijpen ed.. en dat eerst het baarmoederslijmvlies weer opgebouwd moet worden en dat duurt vaak wel een dag of 10..

5. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Sorry, dit moet uiteraard 2,3 weken zijn.
    Dus 2 weken en 3 dagen;)
    Vanmorgen weer veel slijm en zoals je kunt zien aan mijn temp.kaartje had ik gister een temperatuurdaling. Daar wil ik echter niet naar kijken omdat ik weet dat je temp na een miskraam nog op hol kan slaan dus vind mijn temp nu niet leidend maar cervixslijm lijkt me wel...

Wel erg fijn om te horen dat jullie dat wel hadden, het kan dus wel...:)

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ah, dat klinkt logischer ja :) nou ik denk dat je een mooie tempdaling hebt hoor.

Mijn temp is gelukkig tot zover niet op hol geslagen.. na de mk na een aantal dagen netjes gedaald tot m'n normale temp en nu dus een tempdaling, zoals ik die normaal heb...alleen nog afwachten of ie stijgt morgen :)

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

25 mei gecuretteerd met 10w. zwangerschap, vruchtje was niet verder gegroeid dan 5w.
    15 juni controle (3w. na mk) de gyn dacht te zien dat ik een spontane eisprong had gehad.....toen moest ik bloed laten prikken ivm PCO's voor het opstarten van een nieuwe ronde, HCG moest namelijk naar 0 zijn gedaald.
    15 juni bloedgeprikt, HCG 11
    22 juni bloedgeprikt, HCG 5....arts vond mijn HCG waarde enorm LANGZAAM zakken.
    4 juli nog een keer geprikt, 5 juli kreeg ik te horen dat mijn HCG waarde enorm gestegen was, en dat ik opnieuw zwanger ben. Ik ben nu zo'n 5/6 weken zwanger, zonder clomid & direct na de curettage.
    Over 3 weken een 1e echo, vind het enorm spannend!

Dus eisprong krijgen-zwanger worden met HCG in je lichaam kan wel degelijk. De waarde van 11..is v.d. oude zwangerschap, waarde van 5 is alweer van de nieuwe zwangerschap. ;)

8. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij is er alleen geen moment gesproken over bloed prikken om de hcg waarde te bepalen. Wordt dat alleen in speciale gevallen gedaan ofzo?
    Ik moet het gewoon doen met zw.testen;) aankomende dinsdag maar weer eens een test doen!

9. Tulli

Tulli Niet meer actief

Nou omdat ik clomid gebruik ivm PCO's loop ik bij de fertiliteitsarts....
    Deze wilde dat er bloed geprikt werd voordat ik met een nieuwe cyclus zou starten.

10. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Vreemd, bij mij hetzelfde verhaal maar dus nooit over gesproken.
    Vind ik wel een beetje raar..maar ja..eerst maar eens zien wat de test dinsdag zegt:)

11. Tulli

Tulli Niet meer actief

Heb je al wel "nacontrole" gehad? Bij de nacontrole hoorde ik dat ik bloed moest prikken.
    Zou het erg vreemd vinden als ze meteen een nieuwe cyclus maken, zonder te weten of je hcg op 0 is....Daarnaast moeten ze ook bepalen waar je zit in je cyclus. Stel je voor dat je net als mij een spontaan ei krijg? Beetje vreemd dus...

12. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ja heel vreemd allemaal!
    Ik heb geen nacontrole gehad. Het was de bedoeling om 3 weken na de curattege terug te komen, dan moest ik weer een afspraak maken.
    Dit heb ik gedaan alleen dan wel in een ander ziekenhuis omdat ik een andere fertiliteitsarts wilde.
    En daar is besproken dat ik straks gewoon weer start met provera. Ik mocht het ook afwachten en kijken of ik van mezelf een ei zou krijgen maar dit wil ik niet want stel dat dat zo is dan zal ik wel geen regelmatige cyclus hebben en dan is het dus ook moeilijk te timen.
    Dus starten met de provera zodat ik ongeveer 6 weken na de curettage ongesteld ga worden omdat dit er gemiddeld voor staat.

Maar ik vind het vreemd dat er geen echo is geweest en geen bloed is geprikt. Miss doen ze dat pas wanneer ik niet ongesteld wordt waar dan uit blijkt dat er iets mis kan zijn. Ik weet het niet.

Ik start straks gewoon met de provera en dan zien we wel.
    Had nu stiekem gehoopt op een spontane eisprong maar gezien mijn temp die niet stijgt maar gelijk blijft acht ik die kans niet zo groot helaas.

Deel Deze Pagina