Ik reken ook op 5 oliebollen per persoon. Sommige eten er meer, sommige minder. En wat over is kan de volgende middag (tijdens nieuwjaar wensen ouders) prima gegeten worden. Even kort opwarmen in de oven en ze zijn weer knapperig.
3/4 oliebollen en 2 appelflappen pp vind ik echt wel het minimum om te halen. Natuurlijk hou je dan waarschijnlijk wat over, maar op betekent dat je er te weinig had.
Jeetje wat véél haha. Ik zou 2 p.p. doen en 1 appelflap. Vast wel een paar die er geen 2 eten en heeft een ander er 3 of andersom. Na één oliebol ben ik er wel klaar mee. Over de hele dag gezien eet ik er misschien 2. Middag 1 en avond 1. Man en kids idem
Wooow Ik kan heel wat eten dacht ik.. maar vijf!! Krijg ik echt niet op. Althans.. denk ik. Nu ik dit typ bedenk ik me dat het een lange avond is.. Maar met ook nog andere hapjes, vind ik 5 p.p. wel veel!
Wauw, 5 pp? Hoe zijn jullie na 1 oliebol niet al misselijk? Ik zou er denk ik 2/3 oliebollen en 1 appelflap p.p. doen. Zeker als je ook andere hapjes hebt.
Hier ga ik vandaag aan de bak met mn buurvrouw. Doen we elk jaar. De beide gezinnen bij elkaar. Gezellig spelletjes tussrndoor. Hapjes op tafel. Echt warm eten doen we vandaag niet. Hapjes tussendoor. Voor 1x per jaar moet dat kunnen. Wij zijn met 6 volwassenen en 8 kids. We bakken gewone oliebollen, met rozijnen, ananasbollen en appelflappen. Bakken toch al snel 70 tot 100 denk ik. Maar we delen ook veel uit. Oude buurvrouw verderop gaan de kids even heen met bordje met allerlei bollen.
Holy! Zes oliebollen per persoon?? Geintje toch zeker?! Ik zou liever 1 of een halve nemen en dan nog wat ruimte in mijn buik overhouden voor wat toastjes met brie of zo https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-calorieen-zitten-erin-/caloriechecker/oliebol.aspx
Wow wat een verschillen komen hier voorbij! Wij eten er ook echt niet meer dan twee per persoon. Ik heb hier voor het bezoek twee oliebollen en één appelbeignet per persoon gerekend. Verder heb ik nog een lading (zelfgemaakte hapjes) én gaan we gourmetten. Ik verwacht dat morgen restjesdag wordt.
Moeilijk te zeggen. Mijn zoon van 6 eet al gerust 3-4 oliebollen in zijn eentje op als hij de kans krijgt. Dan hebben we de kids van mijn zus nog die er gerust ook een stuk of 3 wegwerken ( leeftijden van 2-3 7 en 8) en de volwassenen heb ik het maar niet over...
Ik heb echt véél te weinig oliebollen gehaald als ik dit topic moet geloven .... toch nog maar een keer terug naar de kraam denk ik
Wij rekenen altijd op 3 a 4 oliebollen p.p en dan bakken we ook nog verse wafels, en mijn schoonouders worstenbroodjes(2 p.p) Als we veel overhebben, verdelen we dat meestal als bezoek naar huis gaat. Ook staan er toastjes en chips op tafel. Wij beginnen meestal rond 20.00 /21.00 en dan tot een uur of 03.00/04.00,dus dan heeft men ook langer de tijd om alles te eten. Maar goed, ik denk ook een beetje dat het eraan ligt waar je vandaan komt in Nederland. Ik woon in Limburg en we rekenen hier ook op 2 stukjes vlaai p.p. bij een verjaardag. 1 stukje pp is eigelijk een no go hier. En dan komt nog van alles op tafel en bittergranituur op t eind. Wij hebben wel buitenlandse invloeden in de familie dus daar kan het natuurlijk ook aan liggen. Heb liever eten over als te weinig
Simpel: je moet natuurlijk wel een lekkere oliebol halen. Eentje: die regelmatig zijn vet ververst, op de juiste manier bakt. Dan zijn ze heerlijk!
Inmiddels gehaald en toch maar 12 oliebollen gehaald (was in verhouding goedkoper) en 4 pudding bollen. Ik heb al 2 oliebollen op
Mijn man kan zo 6 oliebollen weg eten plus 1 appelflap. Onze zoon van 2 zie ik er ook wel 2 achter elkaar opeten en ik doe dan gezellig mee. Ik zou dus 5 oliebollen pp kopen, hier komt dat wel op en als het vandaag niet op komt, dan morgen wel.
Oh wat eten sommigen veel.... Vooral in combinatie met nog andere hapjes zou ik na 2 al misselijk worden denk ik Ik zou 2pp rekenen en dan nog wat appelflappen oid erbij