Oké dit is nieuw voor mij. Nederlanders en oliebollen met nieuwjaar. Wat maakt het uit wie hoeveel oliebollen eet? Sommigen eten er zo te zien 1, sommigen 6 dus ik zou 3 per persoon aanhouden.
Ja klopt, de oudere kinderen vallen wat betreft eten onder de volwassenen. Dus daar houden wij dan al rekening mee. De kleine Kids hebben vaak wel genoeg aan 2.
Wat grappig, is dat een traditie bij jullie in NL? Nog nooit gehoord, wij Belgen eten het op de kermis ik hou van oliebollen, helemaal zin in Ik zou er toch 4tal per persoon rekenen dan
Dat sommigen zich druk maken over het feit dat het ‘slecht voor de lijn is’... Joh, van 1 dag per jaar een paar oliebollen word je echt niet meteen moddervet hoor Ik zou zeggen: lekker genieten!! Dat gezegd hebbende zou ik uitgaan van 4 oliebollen pp. Appelflappen haal ik zelf nooit. Zou zeggen: 1 pp? Vind ik lastiger in te schatten.
We hebben 1 oliebol pp en wat appelflappen. En ze gaan nooit op. We gaan verder ook altijd vooraf pizarette eten en hebben nog de nodige hartige hapjes dus die oliebollen blijven over. Overigens zou ik na 5 oliebollen echt kots misselijk zijn
Ik heb hier in huis voor 4volw en 3 kinderen (10,11,12) - 21 oliebol met krenten, - 6 oliebol zonder krenten, - 12 appelbollen - verschillende wraps (zalm,kaas,kip) - borrelhapjes, -stokbrood - verschillende kaasjes, - 2 salades, - hartige taart, ze komen zo rond 17 uur. Dit is dus ook avond eten.
Ik heb gehaald; 10 met krenten 10 zonder krenten 7 appelbeignets voor 6 volwassenen en 5 kinderen. 4 van de volwassenen wisselen elkaar af en zijn er niet de hele avond. Daarnaast nog allerlei hartige hapjes.
Ik heb voor 2 volw en 3 kids 10 naturel en 5 krenten bollen 15 appelbeignets En dan nog piccolini's, frituurmix, nootjes e.d.
Echt? 6 oliebollen en dan nog een appelflap Ik zou er niet aan moeten denken dat naar binnen te werken. Wij eten 1 oliebol of 1 appelbeignet pp.
Hier hebben we maar 3 oliebollen gekocht omdat de kinderen dat lekker vinden. Heb wel 15 nonnevotten en een paar berliner bollen gekocht. Dat is dan voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Als we bezoek zouden krijgen zou ik denk ik een stuk of 25 oliebollen halen, met en zonder rozijnen en daarnaast dan stuk of 30 nonnevotten en evt wat appelflappen voor de liefhebber.
Niet echt. Het is van binnen zacht zoet brood maar dan gebakken in vet en dan worden ze in suiker gegooid zodat dat dr aan vast plakt. Ik vind churros vooral kwa structuur anders.
Met kerst aten we bij een wok. Ik stond met een paar mensen te wachten op ons gerecht. We hadden het over dat je met kerst altijd teveel eet. Zei iemand: “ach, dik wordt je niet tussen kerst en nieuw, maar tussen nieuw en kerst.” Geweldige uitspraak, waar! Dus, ik denk dat ik vandaag wel 10 oliebollen heb gehad. Heerlijk! Morgen oliebollenontbijt en dan weer de gezonde draad weer oppakken
Nou de GRAND FINALEEEEEE..... 7 volwassenen en 4 kids....zijn goed voorrrr..... 14 oliebollen....wat doe ik nu met die andere 26?! XD
Hier hebben de volwassenen er denk ik ook echt zeker wel 5pp gehad. Waren wel kleine en zelf gebakken. Maar ze gingen er goed in