Wat aan in de kinderwagen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juli2009, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wat doen jullie je kindjes nu aan in de wagen?

Ik doe onze dochter nu steeds een dik vestje met een capuchon aan en leg haar onder een deken. Als ik haar eruit haal voelt ze nog lekker warm aan (behalve haar handjes dan), maar wat doe je nu als het straks echt koud wordt? Een winterjasje? Nog een deken?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Je hebt ook van die speciale kinderwagen pakjes.
    Zijn één geheel en lekker warm. en kan gewoon over de kleertjes heen.
    Ik weet niet of je kleintje nog in de kinderwagen bak ligt maar daar liggen ze inprincipe uit de wind.

Mijn zoontje ligt sinds deze week in de wandelwagen want hij paste niet meer in de bak jammer genoeg.
    Nu doe ik een jasje aan, warme voetenzak, en als het onder de 8 graden is kan ik ook evt. nog een mutsje op doen.

Eigenlijk advisreren ze ook om in de winter geen wandeling temaken van een half uur enzo omdat je kleintje dan gewoon af koelt.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je geen wandeling mag maken van een half uur in de winter ivm afkoeling. Sterker nog, hier in het noorden van het land zijn er kindjes die zelfs in de winter buiten slapen, met een dik skipak aan en lekker aangekleed.

Ik trek mijn dochtertje straks een winterjasje aan, een extra paar sokjes evt een mutsje als die niet op de jas zit en een dekentje.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,184
    113
    Brabant
    nee hoor, als je kindje gewoon gezond is dan mag je gewoon naar buiten.
    Ik deed I vorige jaar een winterjasje aan en een mutsje. En dan gewoon onder een dubbeldekentje (tja, anders is het zo'n gefrot in die bak he?;)), dekje erover en lekker wandelen.
    Als ze moest gaan slapen, of lag te slapen, dan ging ze ingebakerd (ouderwets, dus gewoon in doeken) in de bak, met een xl jasje erover, lekker warm joh! ideaal voor dr handjes;)

Gewoon je kindje checken, is het nekje nog lekker warm, dan is het prima! Handjes, oortjes en andere perifere lichaamsdelen zijn niet betrouwbaar!

Oja, als de koude noorde-wind in de bak blies, dan trok ik de wagen ipv duwen... ze lag dan echt naar adem te happen.

5. Juli2009

Bedankt, ik doe niet idioot dus :)
    Onze dochter past nog net in de wagenbak, dus ik hou het gewoon nog even zo. Lekker uit de wind inderdaad. We hebben een Bugaboo, dus als de wind erin blaast draai ik hem gewoon om. Tegen de tijd dat ze in de wandelwagen gaat wordt het dus een winterjasje, voetenzak en mutsje.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik deed Thirza vorig jaar een winterpak aan met een dekentje erover als het echt koud was, (maar 't was vorig jaar wel veeeel kouder dan nu). En als het erg waaide/er een erg koude wind stond, deed ik de regenhoes nog over de wagen.

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Ik heb hem nu ook een extra vestje en een dikke wollen deken over. Ook heeft hij een mutsje op.
    Zo blijft hij lekker warm hoor. Als het straks echt koud word dan krijgt hij een winterjas aan en misschien nog een extra deken.

8. Juli2009

De regenhoes! Da's ook een een goed idee (waarom bedenk ik dat soort dingen nou weer niet zelf ;))

Share This Page