Tja hij zal elk jaar wel weer een keer voorbij komen... Wat zijn jullie ervaringen met vuurwerk? Ik vind het hartstikke spannend. Wij gaan bij goede vrienden vieren en nemen Seph mee. Maar het liefste zou ik naar een hutje op de hei gaan ipv Overvecht in Utrecht....8) Seph is een hele lichte slaper... Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij wakker wordt en dat we hem moeten troosten en dat hij de rest van de nacht bijv nauwelijks slaapt door de na-knallen maar toch... Ik ben er al weken over aan het denken.... Tips iemand...?
Ja ik, niet langer over nadenken want hoe harder je gaat denken: "Hij wordt vast wakker en slaapt de hele avond niet meer"....hoe groter de kans dat dat ook inderdaad gaat gebeuren. Gewoon lekker in zijn (logeer)bedje laten liggen en maar zien wat er gebeurd. En anders komen jullie vrienden toch bij jullie thuis oud&nieuw vieren? Grt. Kweenie
ja daar zit ik ook al aan te denken. Wat we met de hond doen, is gordijnen dicht, en muziek aan. Dan merk je vrij weinig van het vuurwerk. Als je dan zelf rustig blijft, zal er niet veel spanning hangen thuis. Mocht ie dan wakker worden, dan kun je hem zo rustig sussen, en als het ergste vuurwerk voorbij is kan ie weer rustig naar bedje . Zo stel ik het me tenminste voor.... haha!
Ik heb er ook aan zitten denken. Het hoe en wat met oud en nieuw. Maar ons manneke sliep ook door de rook melder heen (ging af door een storing) en die gaan niet zacht. Dus ik denk dat hij er wel doorheen zal slapen.
Hier heeft onze dochter er vorig jaar als een blok doorheen geslapen, terwijl ze wel al wakker wordt als ik 's avonds even op haar kamertje ga kijken. Dit jaar zien we het wel weer.
Vorig jaar (ze was toen 7,5 maanden) vierden we het bij vrienden, J. wilde toen niet slapen. Is dus de hele avond wakker geweest en had het prima naar haar zin. We zijn wel op tijd naar huis gegaan, want ze was natuurlijk wel enorm moe. Eenmaal thuis hebben we haar in bed gelegd en is ze volgens mij gewoon in slaap gevallen. Dit jaar blijven we thuis en kan ze dus gewoon in haar eigen bedje slapen. We zien wel of ze wakker wordt van het vuurwerk of niet. Ik zou me er niet te druk om maken, over het algemeen regelt het zichzelf wel is mijn ervaring.
We zien wel, als hij slaapt slaapt hij en als hij wakker wordt kunnen we hem gezellig mee laten kijken naar het vuurwerk. Stiekum hoop ik dat ik hem nog ff lekker kan knuffelen om 00 uur.
Mijn dochter was een enorm slechte slaper het eerste jaar, echt heel snel wakker.. Maar met nieuwjaar sliep ze als een blok door het geknal heen (op 5 meter van haar slaapkamertje met enkelglas werd zelfs nog ff een 100.000 klapper afgestoken haha). Afgelopen oud en nieuw ook gewoon doorgeslapen. Neem aan dat ons ventje ook wel zal doorslapen, maar misschien dat ons peutermeisje er nu wel uit gaat komen dit jaar?
Aaron werd vorig jaar alleen wakker van de klappen van de illegale vuurwerkbommen die voor het raam werden neergegooid (kraters van een halve meter in het gras dus zo hard ging het). Voor de rest heeft hij gewoon geslapen. Hij was toen 4,5 maand. Dit jaar zien we wel. We doen het hele ritueel gewoon zoals altijd en als hij om 0.00 wakker wordt van alle herrie mag hij gewoon lekker opblijven om te kijken als hij echt klaarwakker is. Zelf liggen we dan toch ook niet vroeg. Ow en over Overvecht: zal wel meevallen hoor .
Thijmen heeft nu 3 keer oud en nieuw meegemaakt en is er alle keren doorheen geslapen. Zou me er echt niet al te druk om maken. De meeste kinderen slapen er doorheen
Wij vieren het bij mijn schoonzus. Ik zie wel wat er gaat gebeuren. Ze gaat gewoon normale tijd naar bed, en dan gaan we het gewoon ervaren. Word ze er wakker van, komt ze naar beneden, en als het minder word, flesje erin, en weer lekker slapen.
wij hadden verwacht dat ze er last van zouden hebben. mijn oudste zal nu net als vorig jaar waarschijnlijk wel wakker worden en kijken. maar de jongste verwacht ik nog niet. en tot een jaar of 2 is de oudste ook nooit wakker geworden. valt waarschijnlijk allemaal mee.
ik laat haar in ieder geval gewoon liggen ga haar er niet voor wakker maken!! ze wordt niet wakker van het blaffen van de honden als ze wat horen maar met oud en nieuw draaien de honden letterlijk en figuurlijk door van blijheid en dat gaat gepaard met een hoop geblaf!!!! als ze daar doorheen slaapt dan denk ik ( hoop ik ) ook door het vuurwerk manlief gaat zowiezo naar buiten met de honden zoals elk jaar want die razen de hele tuin door, op zoek naar rotjes ik blijf wel binnen anders hoor ik haar niet als ik buiten ben... als ze wakker word dan ga ik boven uit het raam kijken met haar en anders blijft ze lekker liggen!!
Ik maak me er geen zorgen over. Doe de ramen dicht, gordijnen dicht en haar kamerdeur op een kiertje, dan komt er geen licht en weinig geluid binnen. Ik denk haast niet dat ze er wakker van wordt, en anders tsja even troosten en ze slaapt wel weer verder.
Vorig jaar heb ik mijn toen 7 maanden oude dochter wakker gemaakt. Wilde met zijn alle het nieuwe jaar in gaan. Dit jaar zie ik het wel. Als ze wakker is haal ik der lekker naar beneden
Ben benieuwd, hier worden al regelmatig soort van strijkers ofzo afgestoken (erg fijne buurt ahum). Maar ik schrik er meer van dan de kleine, zij slaapt er dan gewoon doorheen.
Tot nu toe is Isabella nog nooit wakker geworden. Als ze dat nu wel doen dan kunnen we natuurlijk leuk gaan kijken. Julian weet ik dus nog niet. Ik denk dat hij wel lekker verder slaapt. Ik kan hem namelijk helemaal recht leggen en verplaatsen zonder dat hij wakker wordt.
ik ken geen kind onder de 3 wat ooit wakker geworden is van vuurwerk. Als hij/zij wel wakker wordt, gezellig toch, even laten zien wat er aan de hand is en hup terug in bedje.
Yasemin wordt echt wakker van elk geluidje... dus ik ben er bang voor. Maar we zien het wel. Denk dat we bij mijn ouders zijn, daar kan ze lekker in haar campingbedje slapen en dan zien we wel wat er gebeurt.
Vorig jaar waren onze kindjes 5 maanden met oud en nieuw. Wij hebben ze net voor 00.00uur op schoot genomen (slapend) en laten drinken. Ze hebben toen dat ergste knal-uur bij ons op schoot gelegen en gewoon heerlijk doorgeslapen. En wij hebben heerlijk kunnen knuffelen met ze Dit jaar kan het zijn dat ze wakker worden rond middennacht, en dan halen we ze uit bed en mogen ze even mee kijken naar de vuurwerk