Dat van een kind krijgen wist ik ook alleen maar door dit forum Maar scheelt ne wel een hoop ellende, ben midden juli uitgerekend... Maat toch echt, vanaf dit jaar alles stop gezet
Zo dat zit lastig in elkaar. Het kan makkelijk natuurlijk. Dat de trekking 1-12 is maar de uitzending e.d. pas 1-1
Sorry, maar ik snap echt het probleem niet. Als dit over mensen zou gaan die werken en daarmee een inkomen verdienen dat laag genoeg is waarmee ze toeslagen krijgen, dan zouden die het óók terug moeten betalen. Maar nu is het opeens anders omdat het over de bijstand gaat En ja, dat de gemeente die schulden terug wil innen, dat vind ik ook niet gek. Als ze het nu niet doen zien ze het geld misschien nooit meer terug. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je mensen het geld teruggeeft waar ze recht op hebben op het moment dat je een groot bedrag wint. Het is tenslotte dan niet jouw geld eigenlijk.
Mij gaat het niet om de bijstand hoor. Maar gaat het om het feit dat ze dat eigen vermogen pas in 2015 hadden en niet in 2014. Maar wel het geld van 2014 moeten terug betalen. Dát is krom omdat je eigen vermogen in 2014 nog niks was en ze dus gewoon recht hadden op het geen wat ze nu moeten terug betalen.
Het gaat me niet om de bijstand hoor... Als dit bij werkende mensen gebeurd vind ik het ook schandalig... En dat schulden geïnd worden, uitkering en toeslagen stop gezet word ben ik het echt me eens... Maar toeslagen over een heel jaar terug betalen terwijl je op 31-12 of 1-1 iets vind vindt ik belachelijk of je nou wel of niet werkt
Vind ik ook. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat schulden afbetaald moeten worden en dat ze geen uitkering meer krijgen, maar dat ze 'de prijs in 2014 hebben gewonnen' (maar het pas eind januari 2015 krijgen!) en daarom dus alles wat ze in 2014 hebben ontvangen, even moeten terugbetalen, vind ik gewoon gezeik. Meer kan ik er echt niet van maken
Er is al eens een rechtzaak geweest door een man die de staatsloterij had gewonnen. Toen was die trekking in het oude jaar en had hij pas in het nieuwe jaar het geld ontvangen. De belasting heeft die zaak gewonnen en de vermogensbelasting (waar het toen om ging) moest gewoon betaald worden. Ik vrees dat in dit geval diezelfde lijn gevolgd gaat worden, de prijs van een loterij valt dus in het jaar van de trekking niet in het jaar van de ontvangst, hoe sneu het ook is en met alle gevolgen van dien voor alle soorten belasting en toeslagen. Het eerste wat ik ook dacht toen ik zag waar die prijs viel is dat een groot deel niet bij die mensen terecht gaat komen. Eerst komt de belasting, dan de gemeente en vervolgens de overige schuldeisers, zo blijft er weinig over om in de hand te houden. Maar men kan wel een verse start maken, is toch ook wel wat voor te zeggen.
De uitkering zou voor die maand stop gezet worden dus wijnjij in dec een ton dan zou je die maand terug moeten betalen omdat je dan volgens de gemeente inkomen hebt. Hoe het zit met de belastingdienst weet ik zo niet, maar ben er bang voor dat je dat kan terug betalen. Verder maken ze altijd reclame dat het geld belasting vrij is! waarom moeten ze er dan nog belasting overheen betalen?
Bij een prijs boven de 450,- moet je normaal gesproken kansspelbelasting betalen. Over alles wat je wint moet je ook inkomstenbelasting betalen (net als over fooi, mits je het opgeeft natuurlijk). Staat het geld op je bankrekening op 1 jan moet je ook weer vermogensbelasting betalen (als het over de drempel heenkomt). Heerlijk hè, al die belastingen edit: belastingvrij is dus vrij van de kansspelbelasting.
Ja nu herinner ik mij dat weer, die man van de Staatsloterij! Dan hebben de winnaars nu ook vette pech ben ik bang maar zoals jij al zegt, ze zijn dan in elk geval van hun schulden af en kunnen een nieuw begin maken.
Snap ik dus ook niet, dit is het eerste wat opgezegd is toen ik mijn inkomen verloor. (Nee ik heb geen uitkering ik ben tbm.)