BSO kiezen

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by aukie, May 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hi iedereen,

Ik moet mijn zoon inschrijven voor een BSO en heb er verschillende gesproken. Nu zat ik me af te vragen wat ik nou eigenlijk belangrijk vind in een BSO, hoewel ik me aan de andere kant ook realiseer dat het helemaal niet zoveel uitmaakt wat ik belangrijk vind. Er zijn zo weinig plekken, je neemt wat je kan krijgen, toch?

Wat zijn voor jullie pluspunten waardoor je de ene BSO boven de ander zou verkiezen en wat zijn voor jullie minpunten waardoor je deze BSO niet zou kiezen?

plus
    - ik vind enige structuur en aanbod van workshops belangrijk
    - aanbod van gezonde lunch / anti-snoep beleid
    - ruime openingstijden (18.30 uur)

min
    - locatie, saai, oud, vies gebouw, liever ook geen keet/buurthuis gebouw
    - onvriendelijke/stugge leiding

Hoe werkt dat voor jullie?

groet, Audrey

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons voor de bso gelijk opgegeven vlak na de geboorte. en ja toen al werden we even op een wachtlijst geplaatst, maar als snel was er plek.
    Hier in de buurt is een speciale bso: sportieve naschoolse opvang. Ze komen de kinderen (kleintjes dan..) halen met een bakfiets en doen elke middag sport en spelletjes en heel veel workshops bij vereningen: handbal, voetbal, atletiek enz.
    Dus eigenlijk vonden wij dit zo een leuk concept dat wij hiervoor gekozen hebben. nu maar hopen dat ons kind een beetje sportief wordt :p

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben ook een gekozen:

Voordeel van deze BSO vind ik de afstand naar school. het is 5 minuten lopen, en de kleuters worden uit de klas gehaald, met overdracht van de juf.
    Ook de sfeer was er erg prettig. Er werkt toevallig iemand van het KDV ook deels op dat BSO, dus ook een bekend gezicht.
    Een nadeel is de niet al te ruime ruimtes, maar dat is wel aardig opgelost met speelplekjes op de gang en veel hoekjes in de ruimte.
    Workshops is een beetje afwisselend daar. Soms wel, soms niet. Maar ze zijn er dus wel, alleen niet wekelijks.

Share This Page