ouder dan 40 en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door els1, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dit weekeinde met 6 meiden een weekeindje weg. Super gezellig natuurlijk! We zijn allemaal 39 en ieders levensverhaal is weer uniek. Drie hebben er al kinderen en één daarvan probeert zwanger te worden van de 2e. Nummer 4 van de 6 wil geen kinderen en voelt zich ook een beetje te oud worden. Nummer 5 is alleenstaand en staat op de wachtlijst voor ki-d. En ik, nummer 6, ben nu zwanger en vreselijk dankbaar. Iedereen heeft zijn eigen unieke verhaal en daarover mag én kan een ander niet oordelen.

2. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ik voelde me in het begin ook schuldig..had al een dochter uit mijn eerste relatie van 8 (toen mijn zoontje) werd geboren, ze is nu 9 bijna 10....maar wij wilde ook zo graag samen een kind...ik was 39 toen we begonnen, dus toch 2 jaar beziggeweest zonder resultaat..toen zijn we aan ivf begonnen, en was het de eerste keer raak...ik kon volgens de gynaecoloog niet meer zwanger raken op de natuurlijke manier, en nu is het dan toch gelukt via de natuurlijke weg..we waren best wel in shock...we hebben samen een zoontje, en ik heb een dochter uit een eerdere relatie, en mijn vriend heeft ook 2 kinderen uit een eerdere relatie...ik kreeg ook veel opmerkingen, jeetje waar begin je aan...terug bij af...en oude moeder etc. etc. tuurlijk het zal best zwaar worden...maar voor mijn zoontje is het natuurlijk ook heel leuk, hij groeit op met een broertje ze schelen maar 16 maanden..en ik vind het heel bijzonder uiteindelijk..het heeft even geduurd dat ik aan het idee moest wennen....

3. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Van harte gefeliciteerd met dit geschenk!
    Ik ben 40 en zwanger van mijn eerste.
    Wat met mijn ex nooit lukte ging met de vader van dit kindje dwars door de prikpil heen.....
    Inmiddels houdt ze zich al 19 weken goed vast :)

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn moeder was 42 toen ze in verwachting was van mijn jongste broertje.
    Geen complicaties gehad. Alleen een keizersnee, want de placenta zat ervoor. Maar volgens mij is dat meer pech hebben dan aan leeftijd gebonden.

Verder heeft ze een prima zwangerschap gehad :)

5. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hè dames, leuk om de verschillende situaties en achtergronden te lezen.
    Bij mij is het nu een spannende periode omdat ik zeer onverwachts zwanger ben terwijl dit tegen alle verwachting in is.

Ben net een paar dagen 41, maar mijn leeftijd heeft, afgezien van het afnemen van mijn kansen, nooit een rol gespeeld om wel of niet zwanger te worden. Ik voel me ook geen 41 en wordt overigens in het dagelijks leven ook niet zo geschat:)

Wel heb ik het altijd vervelend gevonden hoe anderen er tegen aankijken en de opmerkingen die ik af en toe moest slikken omdat ze onze achtergrond niet kenden:(
    Maar goed, we proberen positief te blijven en hopen dat het ons nog gegund is!

@schampooL, zie dat je in Parijs woont. In de stad zelf? Ik woon er net buiten! Woon je daar al lang?

6. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
  7. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Van harte gefeliciteerd!

Ik ben 41 en voor de vijfde keer zwanger van ons eerste kindje ❤️

Heb pas op mijn 35 de liefde van mijn leven ontmoet en wist meteen dat dit de vader van onze kinderen zou worden. Op mijn 37 ste de pil weggegooid en raakte zeer snel zwanger, maar helaas een missed abortion, daarna nog 3 keren zeer snel zwanger maar ook allemaal een missed abortion.
    Onze weg naar onze wens was zwaar en hard, maar oh wat is zwanger zijn geweldig als het goed gaat!

8. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Bengeltje, dank je wel en inderdaad de weg is niet voor iedereen makkelijk helaas. Heb mijn partner ontmoet toen ik 34 was en wist het ook meteen. Binnen 6 maanden gingen we er al voor, maar het heeft even geduurd. Nu durf ik nog niet al te blij te zijn omdat mijn kansen niet hoog zijn ingeschat:( en ik bij de enige zwangerschap die tot nu toe tot stand is gekomen een MK heb gehad bij 7 wk.

Deel Deze Pagina