Hier heeft ze tot bijna 11 maand borstvoeding gehad, incl. nachtvoeding. ze is zelf gestopt met de BV en sliep ook meteen door, zonder uitzondering. dat vond ik echt bizar..
Hier verviel de 4:00 uur voeding met 7 maanden maar met 8 maanden een voeding rond 5:00 uur en niet meer kunnen slapen. Hij heeft toen 2 maanden vanaf 5:00 uur bij me in bed gelegen, soms3 uur vastgezogen aan mijn borst, soms af en toe drinkend en verder slapend. Dat was opeens over en nu wil hij om 6:00 uur drinken en dan in zijn eigen bedje verder slapen tot een uur of 8:30. Ik volg hem leidzaam
Ons jongetje wil ook al heel vroeg een fles hoor, hij krijgt om half 8 zijn papje en dan gaat hij slapen en dan komt hij tussen 4 en 6 een keer en drinkt hij een fles van 210 leeg! Dit zie ik ook wel als zijn eerste voeding hoor maar ik krijg ook veel commetaar van 'slaapt hij nog niet tot 7 uur door?' Als hij een fles van 210 helemaal achter elkaar leeg drinkt dan zal hij wel ECHTE honger hebben zeg ik altijd. Hij zal het vanzelf wel later gaan maken hoor als hij daar aan toe is. Gewoon lekker je kindje volgen, ze geven het allemaal vanzelf aan.
Onze dochter wil ook nog wel bijna elke nacht even drinken. Ze krijgt nog borstvoeding. Als wij vertellen dat ze én nog borstvoeding krijgt én nog 's nachts drinkt, reageren veel moeders vaak opgelucht. O ja, die van mij ook, maar dat durf ik nooit te zeggen hoor je dan, want ik dacht dat ik de enige was met een kindje wat al één of twee is en wat nog borstvoeding krijgt en ook nog 's nachts!
Ja, hoor, hier bijna een jaar en nog gebroken nachten. Ze mag nu tussen 19.00 en 06.00 uur nog 2x aan de borst met ongeveer 4 uur (of meer) ertussen. Als ze vaker/eerder komt, krijgt ze een aai over de bol en een speen. Ik hoop wel dat we hier snel mee op kunnen houden, maar je bent niet de enige! De meeste mensen komen er alleen niet voor uit.
De oudste heeft ook tot ong 15 maande in de nacht nog bv gehad, sliep dan wel gelijk weer verder dus dat scheelde. Nu de jongste komt ook nog elke nacht, in totaal 1 nacht doorgeslapen. Nu komt ze zelfs weer 2 keer omdat ze wat ziek is.
Ik heb ook nog steeds onderbroken nachten... Ik merk dat als Liesbeth rond een uur of 9 nog wakker wordt voor een voeding, ze 's nachts óók nog een keer wil drinken. Terwijl ze, als ze vanaf half zeven gewoon doorslaapt, dan in één keer doorslaapt tot de ochtend. Gaat ongeveer nacht op nacht af op die manier. Vreemd he?
Yara drinkt snachts ook nog vaak hoor! Soms wel meerdere keren! Vooral als ze bij mij in bed mag slapen drinkt ze meer (omdat ze mijn aanwezigheid voelt denk ik) Maar zowiezo zijn de keren dat ze door heeft geslapen op 2 handen te tellen! Ik krijg ook veel negatieve reacties! Ook van familie... Erg vervelend maar ik probeer het naast me neer te leggen en het gesprek een ander onderwerp te geven En tsja... je beslist altijd nog zelf, wat een ander ook zegt!