Hoofdpijn... een voorteken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eriva, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hoi dames, ik vraag me af of hoofdpijn een signaal kan zijn mbt naderende bevalling? Tijdens de hele zwangerschap heb ik eigenlijk geen hoofdpijn gehad terwijl ik er normaal gesproken regelmatig last van heb. Heb het nu al de hele dag, niet zwaar of zo, maar beetje zeurderig gevoel af en toe. Dus... wie heeft hier ervaring mee?

2. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Was maar waar, Hier al een week hoofdpijn en zelfs duizelig bij het te snel staan. Misschien wel bij andere vrouwen?

3. leli

leli Lid

21 nov 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik het nu niet en weet niet of het een voorteken is maar ik zou wel mijn bloeddruk in de gaten houden als ik jou was want ik denk dat een hoge bloeddruk hoofdpijn kan veroorzaken. Veel sterkte want hoofdpijn is ook niet leuk

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hmm..inderdaad..was het maar waar..ik word al Een aantal dagen met hoofdpijn wakker, waarna het weer afzakt, of een beetje zeurderig aanwezig is..(bloeddruk is overigens prima, gisteren nog gechecked..)..

Wanneer je echt hele hevige hoofdpijnen hebt is het misschien wel verstandig om even contact te leggen met je vk..

Maar ook hier helaas nog geen teken van een naderende bevalling..

Succes!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb nu enkele avonden lichte hoofdpijn, ga het morgen maar melden wat het is één van de symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Ik heb het kaartje nagekeken en er staat op dat je het al moet melden bij één symptoom.

6. Eriva

Eriva Niet meer actief

Bedankt voor de reacties meiden! Denk ook niet dat het een voorteken is :( Bloeddruk was maandag nog goed 115/75. Maar ik houd het wel ff in de gaten, a.s. maandag sowieso weer een afspraak bij de vk.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Hoofdpijn was bij mij een teken van zwangerschapssvergiftiging (had plotseling een hele hoge bloeddruk). Kreeg ook hoofdpijn met 38 wk. Had toen wel mijn kleintje snel in mijn armen... :p (volgende dag meteen ingeleid.)

8. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    zwangerschapsvergiftiging?? Oei, Ik zat meer te denken dat het kwam door mijn lage onderdruk.

9. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook al een paar dagen hoofdpijn... Ook wat misselijk erbij... Mijn bloeddruk was iets aan het stijgen maar nog steeds netjes. Morgen weer controle dus ben benieuwd!

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn bloeddruk was ook gewoon goed, niets aan de hand hier dus.

Blijkbaar zit ik dus teveel in mijn hoofd met mijn gevoel. Als je 2 x daags 5 minuten je dikke tenen vasthoudt trek je dat omlaag, zodat je gevoel weer richting je buik gaat (je aard dan weer goed). Kruislings vasthouden werkt zelf nog beter (kleermakerszit gaat dan het beste). Na de behandeling geen hoofdpijn meer gehad.

11. Eriva

Eriva Niet meer actief

Nou, het was hier dus duidelijk geen voorteken, achteraf gezien... nu alweer bijna een week later en nog steeds aan het wachten... Bij de vk gister was ook alles gewoon in orde gelukkig!

Deel Deze Pagina