Ik ken dit (verplicht ouder mee zwemmen) alleen van peuter- en kleuterzwemles; dat zijn een soort van voorbereidende lessen voordat de echte zwemlessen beginnen. Maar dat moeten ze dan wel melden voordat je je inschrijft, ik bedoel: je moet toch precies weten wat je koopt, voordat je het koopt. Zo vanzelfsprekend is het niet, dat ze er maar van uit kunnen gaan dat je dit zelf wel verzonnen had dus. Als het echt een vast en verplicht onderdeel van het lespakket is, en ze het vantevoren niet duidelijk hebben aangegeven, dan zou ik de koop ontbinden. Oftewel: einde zwemlessen en het hele bedrag terug. En dan op zoek naar een zwembad waar ze het wél zonder mama erbij kunnen.
Ze kunnen je niks verplichten. Wat ze bedoelt met dat jeje kind tekort doet is dat waarschijnlijk 99% van de ouders wel aanwezig zullen zijn en dat niet leuk voor je kindje is misschien. Verder vind ik het een ronduit belachelijk iets, mijn moeder zwom vroeger nooit mee. Ze verzinnen echt steeds gekkere dingen.
Oeh maar Emily vind zwemmen wel leuk ben in staat ze gewoon mee te nemen, zwemmen verplicht? ok hier zijn we alleen jammer dat zij precies in die tijd de fles moet... Mijn man is er nu, en hij ging er werk van maken... ben benieuwd!
verplicht meezwemmen, nog nooit van gehoort. wat als je als moeder zelf niet kan zwemmen of dat je bijv om geloofsredenen niet in het openbaar in je badpak mag staan. vind het ronduit schandalig dat ze zeggen dan regel je toch een oma. alsof die verplicht zijn om maar op te passen als dat nodig is en alsof alle kindjes maar een opa/oma hebben die kan oppassen. als het niet in je contract staat waarvoor je hebt getekend en het is ook niet verteld dan sta je sterk genoeg om je geld terug te vragen en eventueel ergens anders zwemlessen te nemen voor je dochter.
ik zie dat je in cuijk woont, dus denk dat je zwemt bij laco de kwel? daar hebben onze kinderen ook zwemles gehad. ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen: HET IS NIET VERPLICHT! zelf ben ik wel elke keer mee gegaan, vooral omdat het heel leuk is, maar als het niet kan, dan kan het niet. en ik kan je ook zeggen, dat er echt meer kinderen zijn die geen ouder bij hebben. wel vond ik het sneu als ik een kindje zonder ouder zag, ook zag je best veel kinderen niet op komen dagen tijdens de meezwemles, die sloegen die week gewoon over. maar het is dus niet verplicht (als je in cuijk zwemt)
Ze zwemt inderdaad bij de kwel Fijn om te weten dat het niet verplicht is. Natuurlijk als ik kan gaan ik of haar papa meezwemmen maar momenteel kan het niet. En ik vind dat ook wel sneu, maar ze begrijpt het denk ik ook wel als ik het haar uitleg. Maar die muts aan de telefoon zei echt dat het verplicht was. Jasper zei ook dat er bij de proefles (toen moesten de ouders ook mee zwemmen) er 2 mama's aan de kant zaten die niet mee wilde zwemmen. Eentje ivm haar geloof, en de andere had ook een baby bij zich. Ben benieuwd wat ze zo zeggen daar.
bij sommige zwemleraren mag je langs de kant kijken tijdens het meezwemmen, bij anderen alleen de laatste 5 minuten. bij linda zwem je een paar keer mee op en neer (in het diepe) en dan moeten de ouders aan de kant gaan zitten kijken, dat vond ik nooit niks aan. tegen de tijd dat je moet gaan douchen ben je al weer helemaal opgedroogd, en vanaf de kant kijken kan ik ook in de kantine. welke zwemleraar/juf heeft je kindje?
Hij kreeg precies hetzelfde te horen als ik, het is verplicht dus we moeten maar oppas regelen. Ze vond het belachelijk dat we geen oppas hadden want iedereen kan wel een oppas regelen....
Wat ontzettend brutaal van die vrouw zeg!? Die dikgedrukte stukken....dat ZEG je toch niet!? Dan doe je je kind tekort?! Pff.... Ik kan me heel goed voorstellen dat je hierover geirriteerd bent! Overigens vind ik het een hele rare constructie, ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord.
Ik weet niet hoe de juf/meester heet. Mijn man gaat altijd met haar zwemmen en die is niet zo goed met namen Ga er vrijdag wel heen, mocht ik dan nog geen oppas gevonden hebben kijk ik wel wat ze zeggen. Lindsey zei zelf al dat geeft niet mama maar je doet toch wel kijken naar mij
Ik heb even op hen site gekeken en daar staat niets over vermeld. Het lijkt mij ook niet mogelijk dat ze jou gaan verplichten mee te zwemmen.. Vind het nogal vreemd! En dan de reactie van de receptioniste.. Wij hebben ook nooit zo 1 2 3 oppas geregeld.. Ben in staat om te bellen, hetzelfde verhaal als jij te doen en dan te kijken wat ze zegt..
als je een mogelijkheid hebt om te stoppen zou ik m'n biezen pakken... Ik zie de voordelen wel van ouders die meezwemmen - maar verplicht? Nee daar begrijp ik helemaal niets van. Het zou hier ook niet voorkomen. Best wat moslim mama's ook, en veel van hen zullen dan niet meedoen. Ook zijn er hier (omg rotterdam) best wat mama's (en papa's) van buitenlandse komaf die niet kunnen zwemmen... Bizar hoor...
werkelijk belachelijk! Ik zou miss wel mn kind van zwemles afhalen en de contributie terug eisen! Dit kunnen ze echt niet maken hoor!
Ik zou vragen of mien muts dan misschien zelf wel even kan oppassen, aangezien het verplicht is dat jij meedoet. Kijken of ze dan nog zo bijdehand is. lol
Ze kunnen het je niet verplichten lijkt me. De vrouw zegt ook dat jij je kind anders te kort zal doen. Maar je eigen kind vindt het niet erg en begrijpt waarschijnlijk deze situatie beter dan deze minder sociaal-invoelende vrouw. Hier is het bij het peuterzwemmen ook zo dat een ouder de zwemjuf-meester ondersteunt maar wanneer je niet kunt of niet wilt mag je ook een andere ouder regelen, wij kregen een lijst met alle nummers van ouders en data waarop zij aan de beurt waren. Ik was hoogzwanger en had de puf niet meer om mee te gaan, andere ouders waren blij om het van me over te nemen.
Heb zelf gedurende 12 jaar watergewenning en zwemles gegeven en gelukkig geen ouders mee het bad in! Ik zou er ook het voordeel niet van ingezien hebben (tenzij er maar 1 lesgevende is voor een hele groep kinderen, maar dan laat je er minder toe.) Je gaat toch ook niet mee de klas in? (babyzwemmen bv kan ik wel begrijpen, daar is het kind gewoonweg fysiek niet in staat boven te blijven) Kan me nog levendig 1 voorbeeld voor de geest halen: wekenlang oefenen met een jongetje dat doodsbang was z'n gezicht onder water te houden. Uren engelengeduld had het me gekost. Wat hoor ik de moeder volgende keer vlak voor de les zeggen: "en je weet, je moet niet met je hoofd onder als je niet wil Waarom stuur je je kind dan op les? Stel je voor dat je die moeder gedurende de hele les mee het bad in hebt... @ TS: zou het jammer vinden als je dochter om die reden niet zou kunnen deelnemen aan de lessen en vind het ronduit boertig hoe je aan de telefoon behandeld bent!
Onze mee-zwem-les zit er al weer op. Papa is mee geweest en idd bijna alle papa's en een enkele mama deden mee, zei hij. Er was 1 mama die niet mee ging zwemmen. mijn man vond het trouwens erg leuk! Hoe was het bij jullie TS?