Cyclus volgen adhv je slijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dora26, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Dag dames,

Laatst las ik ergens in een ander topic, dat je aan je slijm kan zien of je ovulatie al dan niet geweest is... Klopt dit?
    Of kan je aan de hand van je slijm je cyclus volgen?
    Ben benieuwd of iemand me daar meer over kan vertellen!

Bedankt!

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik kon dit wel, maar heb een extreem goede slijmproductie waar ze op de fertiliteitspoli altijd heel blij van werden ;) Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt of hoeven gebruiken. Wel kun je pas achteraf ongeveer inschatten wanneer je ei geweest is. Bij mij was het meestal 5 dagen duidelijk waarneembaar opbouwend vruchtbaar slijm, dan ei en dan nog 2 dagen vruchtbaar slijm maar wel minder dan de dagen ervoor. Bij de follikelmetingen klopte mijn inschatting eigenlijk altijd.

3. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Klopt, erg handig. Als je vruchtbare periode er aankomt heb je vaak wat waterig slijm wat later ook rekbaar wordt (zoals rauw eiwit) dit houdt een paar dagen aan. Als het niet meer rekbaar is, is waarschijnlijk je eisprong geweest. Dus waterig/rekbaar = aan de slag:D.
    Begin van je cyclus is het vaak wat meer droog.

4. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee! Ben ook benieuwd... Vind het zeld altijd best lastig te zien..

5. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Bij mij ook naar de eisprong toe duidelijk glibberig slijm, na de eisprong wittig en korrelig en tegen de menstruatie droogde ik helemaal op

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Zo heb ik het wel gedaan ja. Snel.zwanger geworden ook! :D
    Zodra ik rekbaar slijm ontdekte wist ik hoe laat het was. En als de zin er was om de dag klussen ongeveer.

Deel Deze Pagina