Mijn moeder heeft nooit gezegd iets gemist te hebben. Maar wel altijd 'de omstandigheden' de schuld gegeven dat ze vroeg aan kinderen is begonnen. Ze heeft mij wel altijd gezegd niet te vroeg te trouwen en eerst mezelf te ontwikkelen vooraleer aan kinderen te beginnen. Nou, ik ben 11 jaar later dan haar getrouwd en zoals het er nu uitziet krijg ik hopelijk minstens 9 á 10 jaar later mijn eerste kind. Dus ze heeft me goed opgevoed. Hahaha! Mijn moeder was gewoon een echte huismoeder, voor onze opvoeding in praktische zin was dat perfect. Sociaal-emotioneel zit hem met name het gemis van haar leeftijd en levenservaring. Maar praktisch gezien was ze er altijd voor ons. Ik ben blij dat ik mijn kinderen straks hopelijk beide kan bieden. Ja, mmm 'helaas' ook voor ons. Weer een stukje levenservaring erbij. Het vormt je en het maakt mijn blik op de wereld weer een stukje ruimer. Hoe dieper het dal, hoe hoger de top. We hebben eerst onze kindjes moeten verliezen voordat we er hopelijk toch nog eentje in onze armen mogen sluiten. Dan ga je diep, maar we komen er wel weer...
beide zal wel wat hebben en niet hebben..me eerste was ik 31 en 2de ongeplande oeps zwangerschap 36jaar (bbz) en nu hopen dat we nog een keer mogen voor dat ik 38 ben...want tja ik merk dat wel 26 jaar zijn of 36/38 jaar... voor sommige dingen denk tja was misschien wel fijn om jonger te zijn maar we hebben beide echt veel meer rust en zijn nu ook heel duidelijk in wat we willen qua toekomst en zo..dus voor ons gezin is dat beter zoals we nu zijn..
Tja als je je man pas tegen komt als je 35 ben en je wilt graag kindjes dan wordt je automatisch een "oude" moeder Zo voelt het niet en zo gedraag ik me niet. Ben actief op school en diverse moeders verbazen zich over mijn leeftijd Ik ben 43 jaar en heb een zoontje van 6 jaar en 1 van 4 jaar en nu zijn we weer begonnen voor een derde kindje. Het maakt mij niet uit wat anderen hiervan zeggen. Kinderen zijn heerlijk en houden je jong Ik las van de week zelfs een artikel dat oudere moeders gemiddeld langer leven😆