Een derde kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Starry, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoi meiden,

Even mijn situatie in het kort, m'n man en ik hebben inmiddels twee gezonde kindjes een dochter van zes jaar en een zoontje van 16 weken. Onze dochter kwam vrij vlot na het stoppen van de anticonceptie (derde ronde) en toen onze dochter 4 jaar werd gingen we aan de slag voor de tweede, dit duurde een stuk langer dan ik had verwacht en na een jaar ben ik naar de gynaecholoog gestapt er werd niets raars gevonden behalve een cyste bij mijn eierstok die hebben ze dmv een kijkoperatie verwijderd en hebben ze meteen een HSG gedaan (eileiders doorgespoten) de ronde erna was ik zwanger, helaas voor korte duur want rond de 8 weken zagen ze dat het gestopt was met groeien (de hartjes hebben nooit geklopt omdat ze niet groter waren dat 5 a 6 weken) zwanger van een tweeling dus die zo gewenst en zo welkom waren. 9 maanden later had ik weer een positieve test in handen onzeker of het dit keer wel goed zou gaan maar boven alles toch zo ontzettend blij en in januari is ons zoontje geboren. De ronde voordat ik zwanger werd waren we aan IUI begonnen en had ik progesteron bolletjes gekregen die ik moest gebruiken tot aan mijn nod, vrij snel werd ik ongesteld na de IUI. De tweede IUI stond gepland vorig jaar op Koningsdag die heb ik op de dag zelf afgezegd omdat we Koningsdag niet de halve dag in het ziekenhuis wilde doorbrengen, we hebben het zelf gewoon gezellig gemaakt ;) en dat bracht ons ons zoontje wat een wonder..
    Nu denk ik dus aan een derde (niet nu direct) maar wel in de toekomst maar wil ook geen 6 jaar leeftijdsverschil zoals nu bij mijn dochter en zoontje maar wanneer is het dan een goed moment om weer te proberen? Want misschien duurt het wel weer twee jaar..ik zit nu dus ook niet aan de pil oid dus hoef niet te ontpillen, we gebruiken condooms..
    Wat is dus een beetje een goede leeftijdsverschil tussen mijn zoontje en de derde? Hoe is dat bij jullie?

Liefs Starry

2. bella013

bella013 Lid

11 sep 2013
    92
    0
    0
    Ik denk dat iedereen hier een andere mening over zal hebben. Als ik jou/jullie was zou ik er gewoon voor gaan zodra jullie er aan toe zijn! Wij hebben een meisje van 2 en een jongen van bijna 7 maanden. We willen voor een 3e gaan als de jongste 3 jaar is. Maar nogmaals ik denk dat het bij iedereen verschillend zal zijn.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Tja. Dat is nou zo lastig.. Je weet nooit wanneer je zwanger raakt.
    Ik zou in ieder geval voor je zelf een minimaal stellen. Bv dat de jongste minstens 2 is ofzo. En ik zou zelf dan 2 maanden eerder gaan beginnen. En tja geluk om een kindje te mogen krijgen moet je toch hebben.. En misschien kun je nu wel eerder de mmm in?!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Er is geen 'goed' of 'fout' mbt leeftijdsverschil, dus wat dat betreft kun je het niet verkeerd doen. Als jullie zelf eraan toe zijn, en de omstandigheden zijn er naar (en das ook weer persoonlijk) kan je er toch voor gaan?

Ik ben nu zwanger van de derde, m'n oudste 2 zijn 7 en 5. Bij ons lag het aan de omstandigheden (wij zijn een jaar uit elkaar geweest) dat er nu een groter gat er tussen zit. Had ik het liever eerder gehad? Ja, ik had tussen nr 2 en 3 graag weer 2-3 jaar gehad. Maar had dat een goede beslissing geweest op het moment dat je relatie niet lekker loopt? Nee dus. Dus dan begin je er ook niet eerder aan dan goed voelt. En ik ben heel blij met dit 'nakomertje' :)

Conclusie: volg vooral jullie hart hierin. :)

5. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad.. Wanneer je er aan toe bent.

Wij zitten nu in ronde 3 voor een derde kindje. We zijn er niet eerder aan begonnen omdat ik met school en werk zat en eigenlijk ook wel blij was dat de jongste naar de basisschool ging, hij was behoorlijk druk. Nu is hij bijna 5, oudste is 6 en wij zijn er weer aan toe. Kan niet wachten nu!

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @ September08: Beiden willen we niet meer de MMM in, het is immers 2 keer spontaan gelukt..er was ook geen reden gevonden waarom het de tweede keer zo 'lang' duurde want alles is gewoon helemaal goed bij ons.

@ Eppo82: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :) mn hart zegt wanneer ons zoontje 1,5 a 2 jaar is dat we dan misschien wel weer een poging gaan wagen en dan gewoon met het idee in ons achterhoofd dat het misschien wel weer 2 jaar kan duren en mocht er dan eerder een zwangerschap ontstaan zijn we alleen maar gezegd dat het ons zo 'snel' is gegund.

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @ Ismi2006: mag ik vragen hoe jij het ervaar om tussen je eerste en tweede kindje een jaar leeftijdsverschil te hebben? Je was dus redelijk vlot zwanger na je bevalling van je eerste?

8. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat mijn oudste een maand of 8 was toen ik weer zwanger werd. Toen ben ik 4 weken te vroeg bevallen.

Het eerste jaar was erg zwaar, maar dit was mede doordat mijn zoontje een echte huilbaby was. Verder vond ik het heerlijk om zo weinig leeftijdsverschil te hebben. Daar pluk ik nu nog de vruchten van! We beginnen zeg maar nu weer helemaal opnieuw.. Dus niet nog 1 extra in de luiers of nog 's nachts eruit moeten. Vind het fijn zo!

Deel Deze Pagina