Hallo meiden, Waar heb ik nu recht op als ik zwanger ben.? (kwa geld) Ik woon samen met me vriend. Hij werkt en ik loop in de ziektewet. Me vriend verdient niet veel per maand zo ongeveer 845euro en ik krijg elke woensdag 85euro.? Maar heb ik nog ergens recht op tijdens me zwangerschap.? Groetjes
Bedoel je financieel? Volgens mij niet. Tenminste niet dat ik er van gehoord heb dan. Straks heb je recht op kinderbijslag, maar verder zou ik het niet weten. Vraag het bij je vk eens, die weten het ook misschien wel. succes.
ik denk dat je net boven het minimum zit anders had je misschien bij de gemeente aan kunnen kloppen wie weet kom je wel in aanmerking voor huursubsidie, zowie zo zorg toeslag misschien een optie om ff een keertje de belasting telefoon te bellen zij kunnen je vast helpen met welke toeslagen je recht op heb nee heb je ja kan je krijgen meid veel succes en je moet maar zo denken een brutaal mens heeft de halve wereld groetjes Mandy
maar als jij in de ziektewet "loopt", dan is dat toch niet anders dan dat je een baan hebt? Of zie ik dat verkeerd? Je baas betaald toch gewoon salaris, ondanks dat je in de ziektewet zit.. Waar denk je zelf aan eigenlijk?
Hoi Mandytjuh, Ik heb wel al zorgtoeslag aangevraagt en dat krijg ik ook 36euro per maand. Kan je ook huursubsidie krijgen als je een huis huurt van een makelaar.? Ik denk dat ik maandag wel ff langs de belastingdienst ga, want via het internet kan ik het niet aanvragen in verband met digitale handtekening. Voordat ik die binnen heb zijn we al weer een week verder. Maar toch bedankt.
Dacht precies hetzelfde Gupsie.... Zolang je in de ziektewet loopt betaald je baas gewoon je salaris. Doordat je in de ziektewet loopt gaat je verlof automatisch zes weken voor je uitgerekende datum in en neemt het UWV het doorbetalen van je salaris over, alszijnde uitkering zwangerschaps/bevallingsverlof.....Daarna neemt je werkgever het weer over.
Hoi Gupsie. Ik ben ontslagen in me ziektewet. Dus niet toen ik aan het werk was dus het ligt allemaal een beetje anders. En daarom krijg ik ook geen geld van me baas, maar van het UWV. Ik probeer een beetje uit te zoeken waar ik recht op heb als je in de zieketwet zit.
Maar Loetje, ik ben ontslagen in de ziektewet niet tijdens het werken. Eigenlijk mag een baas dat niet doen maar hij heeft het toch even gedaan.! Daarom krijg ik nu een ziektewet uitkering. Want ik wou gewoon weer aan het werk maar wie neemt nou een zwangere aan.? Groetjes
Onmogelijk dat je baas je mag ontslaan in de ziektewet! Daar kun je zowiezo werk van maken, bel de wetswinkel eens...
dat zou ik niet weten of je dat ook krijgt als je via een makelaar huurt, maar volgens mij kijken ze hoe hoog je huur is en wat de inkomsten zijn ,maar meer weet ik er ook niet echt van gewoon proberen meid een ander zou het ook proberen dus waarom jullie dan niet... en belasting kan je ook gewoon bellen joh is net zo handig, maar kijk maar ik hoop voor je dat je er iets uit kan slepen succes meid
Je kan ook overwegen om een assurantie advies bureau te bellen, die al je financiele zaken voor je uitzoekt. Dan komt er een mannetje (of vrouwtje) bij je thuis en die spitten al je mogelijkheden door en overleggen met je in begrijpelijke taal
Ik heb precies hetzelfde. Kontrakt niet verlengd per 1-12 dus in de ziektewet zonder werkgever. Plus ik krijg maar de helft van de salaris die ik kreeg toen ik werkte. Dat alleen omdat ik in 2006 niet het hele jaar hebt gewerkt. pff uwv kijkt niet naar de voorgaande 7 jaren die ik wel keihard hebt gewerkt met misschien 1-2 dagen per jaar ziek en voor de rest braaf belasting betalen. Nee ze kijken alleen naar de laatste 12 maanden en helaas had ik 5 maanden geen baan (niet door mijn schuld wegens verhuizing en kon daar niet 1-2-3- werk vinden) en helaas krijg ik mega pijnlijke rugklachten door mijn zwangerschap en ben ik de lul met mijn 25 euro (bruto nog wel per dag)
Je mag wel ontslagen worden tijdens ziekzijn, maar niet omdat je ziek bent. Als je contract afloopt mag je werkgever gewoon beeindigen. Ze kunnen altijd wel een reden bedenken.
Een baas mag je idd niet ontslaan tijdens je ziektewet. Wel mag hij besluiten je contract niet te verlengen, dus ik weet niet of je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd had? Mocht het onbepaalde tijd zijn, dan kun je via rechtsbijstand er een zaak van maken. Daar zijn wijzelf voor verzekerd en we zijn nu ook bezig met een zaak tegen mijn baas. Voor de rest heb je straks recht op kinderbijslag en ik geloof ook kinderkorting. Maar dat kun je het beste via de belasting vragen of eventueel een accountant als jullie die hebben....
Idd, ze zullen altijd wel één of ander lullig maniertje vinden..maar mocht dit het geval zijn, zou ik het ten alle tijde proberen aan te vechten als je rechtsbijstand hebt...
Ja Loetje het is niet normaal meer tegenwoordig hoe makkelijk ze zijn.! Maar wat je zegt, dat kan ik wel ff uitzoeken en er misschien toch nog werk van maken.