Ik heb de kinderen elke keer met de auto gebracht en gehaald. Maar mijn jongens zijn oud genoeg om naar de auto te lopen Gister ben ik op afstand even buiten in het zonnetje gaan staan en dat doen meer ouders waarvan ik weet dat ze Corona hebben nu.
Wij deden uit voorzorg een test voor schooltijd bij N toen C positief getest was en hij was knalpositief. Hij had echt niks aan klachten en heeft ook geen klachten gekregen. Een week er voor getest en toen was die negatief.
Ja dat hoor ik genoeg maar ik zou dat als nog niet doen. Bij geen klachten is de kans op besmettingbij een ander ook nog eens minimaal. Het is een keer klaar en zo ziek word je er niet meer van ( uitzondering daar gelaten). Tijd om weer weer normaal te doen er zijn nu ergere dingen in de wereld aan de hand dan corona.
Als je niet de school in hoeft (dit mag op veel plekken overigens ook nog steeds niet, en anders kunnen ze t wellicht inmiddels ook al zelf) zou ik me er niet druk over maken. Je bent buiten en je kunt afstand houden. Ik zou dan dus gerust even m'n kind op school afzetten tot buiten.
Ik zou wel testen omdat ze het vanuit de ouder wel mee kunnen nemen naar andere kinderen op school of de leerkracht. Ze zeggen niet voor niets testen 5 dagen als je in aanraking bent met besmet persoon.
Nee hoor, voor kinderen is dat advies er niet. Ook niet voor mensen die geboosterd zijn. Het advies is wel om contact met ouderen en kwetsbaren te vermijden tot 10 dagen na het laatste contact met iemand met corona.
Het is iets veranderd: Je hoeft op dit moment niet in quarantaine omdat je geen klachten hebt en valt onder één of meer van de uitzonderingen. Het advies is wel om contact met ouderen en kwetsbaren te vermijden tot 10 dagen na het laatste contact met iemand met corona. Ben je alléén uitgezonderd vanwege school of werk? Deze uitzondering geldt enkel om naar school of werk te gaan, en niet voor andere activiteiten zoals sport of horecabezoek. Ben je leerling (vanaf groep 6) of student? Doe dan twee keer per week preventief een zelftest. Let op: Krijg je toch coronaklachten? Doe zo snel mogelijk een (zelf)test en doe deze quarantaine-check nog een keer om te zien of je in quarantaine moet.
Hoezo als ouder overbrengen? Ik zet mijn dochter af en doei dan zou ik niemand besmetten hoor. Nee hoor die tijd is voorbij met dat onnodige getest.
Wonen er mensen in het Zuiden eigenlijk? Het is hier carnaval, alle kroegen ramvol, al zeker 5 dagen lang met jong en oud. Zonder enig CTB of wat dan ook. Dan kun je best als je C hebt in de buitenlucht staan hoor.
Sorry maar dat is echt onzin. Dit is niet alleen met corona zo maar werkt met heel veel virussen en bacterieen. De een reageert er wel of en de ander heel erg, maar je kan het altijd aan elkaar overbrengen, het is maar net of je lichaam er iets mee doet of tegen kan. Hier zijn er regelmatig besmettingen van mensen die niets mankeren maar omdat hun kind corona heeft een zelftest doen, dan zijn ze toch positief. Je hoeft het dus niet altijd te merken en hierdoor kan je dus wel anderen besmetten, zonder dat je het zelf weet.
Dat klopt die kans is er. En dat blijft je houden net als met andere virussen. Het is nu de volgende stap om alleen te testen bij klachten ongeacht met wie je in aanraking komt. Als we blijven testen blijft het hele corona gebeuren groot, het moet nu langzaam uitdoven en zelfs zover komen dat we nooit meer hoeven te testen maar gewoon uitzieken en hup door met het leven. Tenzij er een een of andere erge mutatie nu weer komt waarbij je wel heel erg ziek weer word dan begint het circus weer opnieuw.
Precies dus als je naaste positief is en de persoon gaat niet in quarantaine of isolatie dan vind ik dat je wel de verantwoordelijkheid moet nemen voor het testen, om een ander niet ziek te maken. Corona is geen verkoudheid zeg maar het kan echt levensgevaarlijk zijn.
Kon ja, deze variant is niet zo gevaarlijk meer. Een goede andere griep kan gevaarlijker zijn. Daar testen we toch ook niet voor en gaat de naaste persoon ook gewoon door met het leven.